Autorské a licenční právo z pohledu zadavatele zakázek

1.3.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer

Seminář je určen pro pracovníky, kteří řeší užití autorských děl a uměleckých výkonů, zejména uzavírání licenčních smluv s autory a výkonnými umělci, nebo jednají s organizacemi pro hromadnou správu práv autorských a práv souvisejících s právem autorským (OSA, Dilia, Intergram, aj.), pro firmy a státní správu.

Tento článek je z 1.3.2019. Aktuální informace získáte na našich seminářích.

Seminář je určen pro pracovníky, kteří řeší užití autorských děl a uměleckých výkonů, zejména uzavírání licenčních smluv s autory a výkonnými umělci, nebo jednají s organizacemi pro hromadnou správu práv autorských a práv souvisejících s právem autorským (OSA, Dilia, Intergram, aj.), pro firmy a státní správu.

Seminář Autorské a licenční právo z pohledu zadavatele zakázek bude věnován těmto tématům: 

  • Odpovědnost za porušení práv a předpisy, které odpovědnost upravují
  • Autorská práva
  • Co je a co není dílo ve smyslu autorského zákona
  • Rozdíl mezi inspirací a přetvořením cizího díla
  • Parodie, recese v autorském díle – přípustnost nadsázky
  • Převzetí cizích děl – možnosti užití (zákonné licence, smluvní licence)
  • Díla na zakázku a co si u licencí pohlídat
  • Souhlas autora a jeho úskalí
  • Právo požadovat zdrojové soubory
  • Sdílení děl online (fotky, videa, články) – kdy mohu sdílet dílo bez vědomí autora a kdy ne
  • Autorská práva na sociálních sítích - Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram – smluvní podmínky a praktické příklady užití cizích děl
  • Sankce za porušení autorských práv
  • Autorské právo v souvislosti se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací 
  • Regulace reklamy
  • Co je to reklama a jaké má právní mantinely
  • Nekalá soutěž (a týká se vlastně veřejné sféry?), hranice mezi zákonnou a nezákonnou reklamou a potenciální hrozby
  • Veřejnoprávní regulace reklamy a její dopad do komerční a nekomerční oblasti
  • Ochrana názvů a označení
  • Ochranné známky a jejich funkce
  • Užívání cizích názvů a ochranných známek na webových stránkách a sociálních sítích
  • Doménové spory a možnosti jejich řešení
  • Ochrana osobnosti v PR a médiích
  • Rozdíl mezi informacemi a názory
  • Možnost užití jmen a identifikací osob na webových stránkách a ve veřejných prohlášeních
  • Užití fotografií třetích osob
  • GDPR a jeho dopad na veřejná i soukromá sdělení

Přednášející: Mgr. Petra Dolejšová

Termíny a přihláška

Datum Čas Město Místo Cena  
27.3.2019 9:00 - 12:00 Praha bude upřesněno 3990 Kč Závazná přihláška
2.10.2019 9:00 - 12:00 Praha bude upřesněno 3990 Kč Závazná přihláška
4.12.2019 9:00 - 12:00 Praha bude upřesněno 3990 Kč Závazná přihláška