Specifika zdravotnického prostředí s sebou přinášejí zvýšené nároky na komunikační dovednosti vyplývající z prostředí samotného i ze spektra komunikačních partnerů. Seminář se zaměřuje na zásady efektivní komunikace zaručující přiměřeně sebevědomé a reprezentativní vystupování při různých typech jednání a s různými typy partnerů. Cílem semináře je také snížit vhodnými komunikačními postupy míru stresové zátěže.
Seminář určen pro:
- nelékařský personál, pracovníky zdravotnických zařízení, kteří komunikují s pacienty
- asistentky, recepční ve zdravotnických zařízeních
- zdravotnický personál nemocnic a zdravotnických zařízení
Cíl semináře:
naučit se efektivně komunikovat v zátěžových situacích ve zdravotnických zařízeních a umět využít všech komunikačních nástrojů. Posluchači zjistí, jak si uvědomit příčiny neefektivní komunikace a naučí se je vyloučit, poznají spouštěcí mechanismy konfliktů a zároveň postupy zvládání konfliktních situací.
Obsah semináře:
- Specifika komunikace ve zdravotnických zařízeních
- role personálu ve zdravotnickém zařízení
- externí komunikace (pacienti, rodinní příslušníci, úřady, obchodní partneři…)
- interní komunikace (lékaři, sestry, sanitáři, nelékařský personál)
- identifikace problémových míst
- stanovení rozvojových cílů
- Proč, kde, jak… vznikají komunikační problémy
- specifické zátěžové situace
- věcné příčiny
- psychologické příčiny
- záminky
- Prevence vzniku konfliktů
- osobní připravenost pro jednání, projekce průběhu jednání
- příprava na potenciální kritická místa
- empatie = nástroj pro předcházení konfliktům
- Řešení, zvládání konfliktů
- zásady
- kritické situace
- alternativní komunikační techniky
- neverbální postupy pro snížení konfliktnosti situace
- využití asertivity v konfliktu
- trénink komunikačních technik
- Svízelné typy komunikačních partnerů
- jak je poznáme
- jak na ně
- Obnovení vnitřní rovnováhy
- zklidnění vlastní psychiky
- rychlá regenerace organismu - trénink
Metody výuky
- interaktivní vedení kurzu s důrazem na procvičení všech prezentovaných témat
- modelové situace, cvičení, případové studie
- tréninky na základě konkrétních situací z praxe posluchačů
časový harmonogram:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze
Lektor
Ing. Petra Palasová
Je absolventkou VŠE v Praze a PF UK v Praze. Od roku 1994 působí jako lektorka, trenérka a konzultantka ve firemním vzdělávání. Mezi jejími klienty jsou společnosti z oblasti financí, bankovnictví, průmyslu, stavebnictví, zdravotnictví, instituce státní a veřejné správy, obchodní i výrobní firmy nejrůznějšího zaměření.
Specializuje se na témata…
Termíny a místo konání
20.5.2015
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3 290,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.