Seminář

Komunikace a jednání nelékařského personálu s pacienty

Bonus 2 vstupenky do kina Cinestar

Ing. Petra Palasová

Specifika zdravotnického prostředí s sebou přinášejí zvýšené nároky na komunikační dovednosti. Seminář se zaměřuje na zásady efektivní komunikace při různých typech jednání a s různými typy partnerů.

Specifika zdravotnického prostředí s sebou přinášejí zvýšené nároky na komunikační dovednosti vyplývající z prostředí samotného i ze spektra komunikačních partnerů. Seminář se zaměřuje na zásady efektivní komunikace zaručující přiměřeně sebevědomé a reprezentativní vystupování při různých typech jednání a s různými typy partnerů. Cílem semináře je také snížit vhodnými komunikačními postupy míru stresové zátěže.

Seminář určen pro:

  • nelékařský personál, pracovníky zdravotnických zařízení, kteří komunikují s pacienty
  • asistentky, recepční ve zdravotnických zařízeních
  • zdravotnický personál nemocnic a zdravotnických zařízení

Cíl semináře:

naučit se efektivně komunikovat v zátěžových situacích ve zdravotnických zařízeních a umět využít všech komunikačních nástrojů. Posluchači zjistí, jak si uvědomit příčiny neefektivní komunikace a naučí se je vyloučit, poznají spouštěcí mechanismy konfliktů a zároveň postupy zvládání konfliktních situací.

Obsah semináře:

  • Specifika komunikace ve zdravotnických zařízeních
    • role personálu ve zdravotnickém zařízení
    • externí komunikace (pacienti, rodinní příslušníci, úřady, obchodní partneři…)
    • interní komunikace (lékaři, sestry, sanitáři, nelékařský personál)
    • identifikace problémových míst
    • stanovení rozvojových cílů
  • Proč, kde, jak… vznikají komunikační problémy
    • specifické zátěžové situace
    • věcné příčiny
    • psychologické příčiny
    • záminky
  • Prevence vzniku konfliktů
    • osobní připravenost pro jednání, projekce průběhu jednání
    • příprava na potenciální kritická místa
    • empatie = nástroj pro předcházení konfliktům
  • Řešení, zvládání konfliktů
    • zásady
    • kritické situace
    • alternativní komunikační techniky
    • neverbální postupy pro snížení konfliktnosti situace
    • využití asertivity v konfliktu
    • trénink komunikačních technik
  • Svízelné typy komunikačních partnerů
    • jak je poznáme
    • jak na ně
  • Obnovení vnitřní rovnováhy
    • zklidnění vlastní psychiky
    • rychlá regenerace organismu - trénink

Metody výuky

  • interaktivní vedení kurzu s důrazem na procvičení všech prezentovaných témat
  • modelové situace, cvičení, případové studie
  • tréninky na základě konkrétních situací z praxe posluchačů

časový harmonogram:

8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze

Lektor

Ing. Petra Palasová

Je absolventkou VŠE v Praze a PF UK v Praze. Od roku 1994 působí jako lektorka, trenérka a konzultantka ve firemním vzdělávání. Mezi jejími klienty jsou společnosti z oblasti financí, bankovnictví, průmyslu, stavebnictví, zdravotnictví, instituce státní a veřejné správy, obchodní i výrobní firmy nejrůznějšího zaměření.

Specializuje se na témata…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

20.5.2015

9:00 - 16:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

3 290,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.