Na konferenci se budeme věnovat správnému provázání účetních informačních systémů (elektronické dokumenty vs. listinná forma účetních záznamů), náležitostem elektronických účetních a daňových dokladů a jejich případným opravám, přenášení účetních záznamů, správnému příjmu e-záznamů, jejich úschově a archivaci, oběhu elektronických faktur a nastavení procesů ve firmě. Posluchače seznámíme s nástroji pro automatické vyčítání údajů z faktur a dalšími možnostmi automatizace. Ukážeme, jak funguje automatizace při zpracování účetnictví klienta účetní kanceláře po jednotlivých fázích a s využitím jednotlivých aplikací. Neopomeneme poskytování účetních aplikací na dálku, tzv. outsourcing IT, při kterém využívá více uživatelů prostřednictvím telekomunikačních technologií na dálku pronajatou aplikaci.
Nezanedbatelným bodem konference je také diskuse a zjištění, jak to může konkrétní firma prakticky udělat, aby přešla na digitální formu účetnictví.
Program:
Na konferenci se seznámíte s dostupnými prostředky a aplikacemi pro ulehčení práce účetních, projdeme současnou legislativu a rámec, který zákony vymezují.
1. blok – MVDr. Milan Vodička
- úvod do problematiky, legislativní úprava (zákon o účetnictví, zákon o DPH, daňový řád)
- účetní záznamy, jejich forma
- náležitosti účetních, daňových dokladů
- opravy účetních záznamů
- přenášení účetních záznamů
- správné přijetí e-záznamů
- transformace účetních záznamů z jedné formy do druhé
- podpisy na účetních záznamech
- uchování a archivace účetních záznamů
- nastavení systému, procesní dokumentace, vnitřní předpisy
- přechod na elektronické účetnictví (elektronický podpis, fakturace, výhody a rizika)
- právní a daňové souvislosti
- interní dokumentace
- oběh elektronických účetních dokladů, archivace
- vystavování e-faktur, skenování, archivace
2. blok – Ing. Jolana Pražáková
- Přehled části legislativy, která se dotýká digitalizace
- Komunikace se státní správou (formát XML, PDF)
- Nástroje pro automatické vyčítání údajů z faktur
- Šablony,
- Umělá inteligence
- Další možnosti automatizace
- Vstupní portály
- Zasílání emailem
- Předávání přes cloudová úložiště
3. blok – zástupci společností, které nabízejí komponenty, se kterými je možné využít stávající účetní systémy ke změně, k přechodu na elektronické účetnictví:
Automatizujeme rutinní počítačovou agendu
Michal Kříž, Handybot.cz
Pomáháme firmám s přechodem na elektronické účetnictví
Robert Soudný, wflow.com
Objevujte poklady skryté v účetnictví
Martin Plachý, reportingdokapsy.cz
Automatizace účetnictví v praxi: Příběh zákazníka
Pavel Janyška, GRiT, s.r.o. a Renáta Pavičová, 3E PROJEKT, a.s., ředitelka útvaru finance a majetek
ACCA – Globální vzdělávání v oblasti digitalizace pro finanční profesionály
Vierka Kučerová, ACCA
4. blok – Ing. Jolana Pražáková
Komplexní ukázka automatizace při zpracování účetnictví klienta účetní kanceláře (externí vedení účetnictví) po jednotlivých fázích a s využitím jednotlivých aplikací
- Předání dokladu (faktura přijatá)
- Vytěžení (vyčtení dat z faktury) aplikací
- Zaúčtování
- Archivace – možnosti
- Reporting
- Úskalí v oblasti automatizace – průkaznost, bezpečnost dat
Výhodou absolvování této konference je získání přehledu o možnostech zefektivnění práce v účtárnách a o nástrojích, které současný trh již nabízí. Nedílnou součástí je i zviditelnění směru, kterým se další vývoj v práci účetních bude ubírat. Budete schopni rozpoznat, které činnosti můžete optimalizovat již nyní a nad kterými je třeba se do budoucna zamyslet, protože je lze zcela zautomatizovat. V případě potřeby je možné s lektory prodiskutovat varianty nebo se nechat inspirovat jinými společnostmi, které se cestou automatizace již vydaly a mají první zkušenosti za sebou.
Lektoři
Ing. Jolana Pražáková
Je absolventkou VŠE Praha, fakulty Informatiky a statistiky a od roku 2004 i certifikovaná účetní. V letech 1997–2013 pracovala na pozicích hlavní účetní v různých bankách. Od roku 2013 se jako OSVČ a od roku 2018 jako majitelka a jednatelka společnosti Advanced Accounting s. r. o. zabývá poskytováním účetních služeb a konzultací pro malé a střední…
Více informací a další semináře lektoraMVDr. Milan Vodička
Daňový poradce, člen Komory DP ČR. Zabývá se daňovým poradenstvím, vedením účetnictví, problematikou IFRS a daňovou evidencí. V letech 2011-2012 člen Prezidia KDP ČR, v současnosti vedoucí Sekce IT KDP ČR, člen skupiny pro daně a pojištění Svazu průmyslu ČR, specializace na oblast elektronické komunikace, elektronických podání,…
Více informací a další semináře lektoraPartneři
Partnerem této konference je Komora certifikovaných účetních.
Partnerem této konference je Komora daňových poradců České republiky.
Partnerem této konference je Asociace certifikovaných účetních
Velmi si vážíme Vašeho zájmu stát se partnerem naší společnosti. Vyplňte prosím kontaktní formulář a my vás budeme v nejbližší době kontaktovat na uvedeném emailu.
Názory účastníků
Ing. Jakub Bažant z MF ČR: "Konference Digitalizace účetnictví pořádaná 26. srpna 2020 byla pro mne informačně nejbohatší konference za poslední léta. Zejména praktické zkušenosti jsou neocenitelné."