Seminář

Mateřská a rodičovská dovolená , převody zaměstnanců a propouštění z organizačních důvodů Bonus 2 vstupenky do kina Cinestar

Seminář je určen:

HR ředitelům a dalším pracovníkům HR oddělení, firemním právníkům

Cíl semináře:

zaměření na aktuální problémy české právní úpravy tří pracovněprávních okruhů, a to mateřské a rodičovské dovolené, převodů zaměstnanců a propouštění z organizačních důvodů, zejména s ohledem na časté chyby zaměstnavatelů a jejich možné důsledky, ať již ze strany samotných zaměstnanců nebo kontrolních orgánů. Účastníci semináře získají přehled, jak mají postupovat v typických situacích, ke kterým v rámci výše uvedených okruhů v praxi dochází, aby byla eliminována možná rizika. 

Obsah semináře:

Mateřská a rodičovská dovolená

  • povinnosti zaměstnavatelů vůči těhotným zaměstnankyním (BOZP);
  •             právní úprava mateřské a rodičovské dovolené v zákoníku práce;
  •             zástupy za zaměstnankyně na mateřské a rodičovské dovolené (doba určitá);
  •             návraty z mateřské a rodičovské dovolené, zejména pokud jde o možné propouštění z organizačních důvodů;
  •             zvýšená ochrana zaměstnankyň na mateřské a rodičovské dovolené, pokud jde o propouštění, vysílání na pracovní cesty, úpravu pracovní doby, práci přesčas apod.;
  •             možnost přivýdělků během mateřské a rodičovské dovolené, nárok na poskytování benefitů v jejich průběhu;
  •             povinnosti vůči státním institucím v souvislosti s mateřskou a rodičovskou dovolenou (zejm. v oblasti poskytování dávek).

Převody zaměstnanců

  • seznámení s právní úpravou tzv. automatických převodů zaměstnanců, ke kterým dochází typicky při prodeji části podnikání jedné společnosti jiné společnosti;
  • povinnosti zaměstnavatelů v oblasti informování a projednání;
  • povinné zachování pracovních a mzdových podmínek zaměstnanců po převodu;
  • rizika propouštění zaměstnanců v těchto případech.

Propouštění z organizačníchdůvodů

  • provedení celým procesem plánování a realizace organizační změny;
  • upozornění na hlavní chyby při přípravě příslušné dokumentace – rozhodnutí o organizační změně, výpovědi a dohodě o rozvázání pracovního poměru;
  • seznámení s bohatou soudní judikaturou v této oblasti, především s rozhodnutími Nejvyššího soudu, která stanoví mantinely řádné a fiktivní organizační změny;
  • poskytování odstupného – včetně daňových konsekvencí a dopadů na podporu v nezaměstnanosti;
  • právní úprava mateřské a rodičovské dovolené v zákoníku práce;

Diskuse s účastníky na probraná témata. 

 

Časový harmonogram:

8.30 - 9.00 - prezence účastníků

9.00 - 10.30 - přednáška (1. část)

10.30 - 10.45 - dopolední coffee break

10.45 - 12.15 - přednáška (2. část)

12.15 - 12.30 - polední coffee break

12.30 - 14.00 - přednáška (3. část + diskuse)

Lektor

JUDr. Jaroslav Škubal, lektor Mzdy, personalistika

V roce 2004 se stal advokátem České advokátní komory a od roku 2006 působí jako usazený euroadvokát rovněž na Slovensku. Od roku 2004 spolupracuje s advokátní kanceláří PRK Partners (dříve Procházka / Randl / Kubr), kde v současné době vede pracovněprávní oddělení v Praze a Bratislavě. V rámci advokátní praxe se věnuje mimo jiné přípravě smluvní

Termíny a přihláška

DatumČasMístoZkratkaCena 
K tomuto semináři nejsou v současné době vypsány žádné termíny.
O nově vypsaných termínech Vám rádi napíšeme, pokud nám necháte kontakt.

Sleva 10 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 3-5 osob.
Sleva 20 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 6 a více osob.

Doplňující informace

Cena semináře zahrnuje kromě účasti na školení také studijní či pracovní materiál zpracovaný lektorem, zodpovězení dotazů v rámci diskuzního fóra a občerstvení, celodenní školení a kurzy i oběd. Na vyžádání vystavíme účastníkům certifikát o absolvování semináře. 

Množstevní sleva na seminář Vám bude automaticky odečtena na faktuře. Více informací se dočtete v Podmínkách účasti na semináři, které jsou součástí závazné přihlášky.

Dotazy týkající se problematiky školení, které nejsou příliš specifické a týkají se širšího okruhu posluchačů, je možné zasílat předem na e-mailovou adresu: info@kursy.cz.
Dotazy budou zodpovězeny v rámci přednášky.

Spojení: Cca 1 týden před konáním semináře obdrží objednatel semináře plánek a popis cesty podle aktuální dopravní situace.

Zajistíme dle Vašich představ i firemní vzdělávání! Kontaktujte nás ZDE. Pořádáme kursy a školení v rámci celoživotního vzdělávání dospělých.