Akademie Dashöfer

Mzdový specialista

Ing. Ivana Zatloukalová

Cílem Akademie Mzdový specialista je připravit účastníky formou prezenčního studia i samostatné přípravy ke zvládání samostatného vedení mzdové agendy v celé její šíři, tj. od přijetí zaměstnance, po vedení agendy v průběhu roku, na konci roku a při odchodu zaměstnance. Kombinovaná forma prezenčního a domácího studia ve vícedenním semináři poskytne solidní základ pro samostatné vedení mzdové agendy.

Pro koho je Akademie určena

Akademie je určena všem, kteří se věnují vedení mzdové agendy:

  • pro začínající mzdové účetní
  • pro mzdové účetní, které mají na starosti celou mzdovou agendu včetně personalistiky ve společnosti, ve firmě, u podnikatele
  • pro účetní, které si chtějí mzdové účetnictví jen „oživit".

Výhody Akademie

Výhodou Akademie je, že si problematiku vedení mzdové agendy osvojíte postupně a tím si vybudujete pevné základy. Po každém absolvovaném bloku dostanete sadu příkladů k procvičení pro samostatné studium. V případě potřeby si můžete všechny nejasnosti prodiskutovat s lektorkou během dalšího semináře. 

Kombinace prezenčního a distančního studia vám umožní proniknout do této náročné problematiky do hloubky a závěrečným testem si ověříte její zvládnutí.

Po absolvování kurzu budete specialistou na vedení mzdové agendy, na což získáte certifikát.

Obsah

Rozsah studia: 4 dny (21.10., 22.10., 29.10. a 30.10.2019)

Podmínky: není vyžadována zkušenost v oblasti mzdového účetnictví

Ukončení: závěrečný test (testové otázky a výpočet mzdy)

 

1. den (21. 10. 2019) – Pracovněprávní minimum

  • Vznik, průběh a ukončení pracovněprávního vztahu z pohledu zákoníku práce
  • GDPR
  • BOZP, zvláštní podmínky některých zaměstnanců
  • Zdravotní prohlídky zaměstnanců
  • Zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu a nemoci z povolání
  • Pracovní doba, dovolená, překážky v práci

Příklady na výpočet nároku a krácení dovolené.

 

2. den (22. 10. 2019) – Odměna za práci

  • Mzda x plat
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
  • Minimální mzda, zaručená mzda
  • Průměrný výdělek, redukovaný průměrný výdělek
  • Náhrada mzdy, náhrady za dočasnou pracovní neschopnost
  • Srážky ze mzdy, srážky na plnění exekuce, insolvence

Příklady na výpočet mzdy, průměrných výdělků, náhrady za DPN, nezabavitelného minima a výpočet srážek na exekuce, insolvence.

 

3. den (29. 10. 2019) – Zdravotní pojištění, sociální pojištění, cestovní náhrady

  • Ohlašovací povinnosti
  • Výpočet a odvod pojistného
  • Dopočet zdravotního pojištění
  • Nemocenské pojištění – žádosti o dávky
  • Povinnosti plynoucí z důchodového pojištění
  • ELDP
  • Povinnosti plynoucí ze zákona o státní sociální podpoře
  • Cestovní náhrady při tuzemské a zahraniční pracovní cestě

Příklady na výpočet dopočtu zdravotního pojištění, vyúčtování tuzemské a zahraniční služební cesty, silniční daň.

 

4. den (30. 10. 2019) – Daň z příjmů ze závislé činnosti a další

  • Ohlašovací povinnosti
  • Odvod zálohy na daň z příjmů
  • Odvod srážkové daně
  • Příjmy osvobozené od daně
  • Roční zúčtování včetně dokladů potřebných pro jeho provedení v souladu s GDPR
  • Mzdový list
  • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením – náhradní plnění při nesplnění povinného podílu
  • Výběr a použití softwaru

Příklady na výpočet ročního zúčtování zaměstnanců, povinného podílu OZP.

 

Závěrečný test – ukončení

Časový harmonogram pro každý ze čtyř dnů:

8.30 – 9.00 – prezence účastníků

9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)

10.30 – 10.45 – coffee break

10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)

12.00 – 13.00 – oběd

13:00 – 14:30 – přednáška (3. část)

14.30 – 14.45 – coffee break

14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)

Lektor

Ing. Ivana Zatloukalová

Lektorka účetních a daňových kurzů. Absolvovala VŠE - obor ekonomika, management. Pracuje na pozici vedoucí ekonomické kanceláře, provádí činnost účetních poradců, mimo jiné i pro Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje, oddělení hospodářské kriminality PČR Olomouc, Šumperk, Jeseník.

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

21.10. – 30.10.2019

9:00 - 16:00

Praha

CUBE Office Center

3 volná místa

22990

6.4. – 22.4.2020

9:00 - 16:00

Praha

Adresa bude upřesněna

22990

Sleva až 20 % pro více účastníků na jedné přihlášce. Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.

O tématu školení

Obsah

Rozsah studia: 4 dny (21.10., 22.10., 31.10. a 1.11.2019)

Podmínky: není vyžadována zkušenost v oblasti mzdového účetnictví

Ukončení: závěrečný test (testové otázky a výpočet mzdy)

 

1. den (21. 10. 2019) – Pracovněprávní minimum

  • Vznik, průběh a ukončení pracovněprávního vztahu z pohledu zákoníku práce
  • GDPR
  • BOZP, zvláštní podmínky některých zaměstnanců
  • Zdravotní prohlídky zaměstnanců
  • Zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu a nemoci z povolání
  • Pracovní doba, dovolená, překážky v práci

Příklady na výpočet nároku a krácení dovolené.

 

2. den (22. 10. 2019) – Odměna za práci

  • Mzda x plat
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
  • Minimální mzda, zaručená mzda
  • Průměrný výdělek, redukovaný průměrný výdělek
  • Náhrada mzdy, náhrady za dočasnou pracovní neschopnost
  • Srážky ze mzdy, srážky na plnění exekuce, insolvence

Příklady na výpočet mzdy, průměrných výdělků, náhrady za DPN, nezabavitelného minima a výpočet srážek na exekuce, insolvence.

 

3. den (31. 10. 2019) – Zdravotní pojištění, sociální pojištění, cestovní náhrady

  • Ohlašovací povinnosti
  • Výpočet a odvod pojistného
  • Dopočet zdravotního pojištění
  • Nemocenské pojištění – žádosti o dávky
  • Povinnosti plynoucí z důchodového pojištění
  • ELDP
  • Povinnosti plynoucí ze zákona o státní sociální podpoře
  • Cestovní náhrady při tuzemské a zahraniční pracovní cestě

Příklady na výpočet dopočtu zdravotního pojištění, vyúčtování tuzemské a zahraniční služební cesty, silniční daň.

 

4. den (1. 11. 2019) – Daň z příjmů ze závislé činnosti a další

  • Ohlašovací povinnosti
  • Odvod zálohy na daň z příjmů
  • Odvod srážkové daně
  • Příjmy osvobozené od daně
  • Roční zúčtování včetně dokladů potřebných pro jeho provedení v souladu s GDPR
  • Mzdový list
  • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením – náhradní plnění při nesplnění povinného podílu
  • Výběr a použití softwaru

Příklady na výpočet ročního zúčtování zaměstnanců, povinného podílu OZP.

 

Závěrečný test – ukončení

Časový harmonogram pro každý ze čtyř dnů:

8.30 – 9.00 – prezence účastníků

9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)

10.30 – 10.45 – coffee break

10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)

12.00 – 13.00 – oběd

13:00 – 14:30 – přednáška (3. část)

14.30 – 14.45 – coffee break

14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)