Seminář je určen pro:
Zaměstnancům personálních oddělení (včetně HR Managerů), interním právníkům společností – výklad je praktický a v řadě otázek značně detailní.
Co Vám seminář přinese:
Cílem semináře je poskytnutí přehledu o právní úpravě exekučních a insolvenčních řízení (oddlužení) zaměstnanců a s nimi spojené provádění srážek ze mzdy zaměstnavateli, zejména se zaměřením na nejasnosti právní úpravy a časté chyby zaměstnavatelů, včetně možných sankcí za nedodržení povinností. Účastníci semináře získají přehled, jak mají při provádění srážek ze mzdy postupovat, a to jak vůči samotným zaměstnancům, tak vůči soudům, exekutorům a insolvenčním správcům.
Obsah semináře:
- Stručný úvod do problematiky srážek ze mzdy
V rámci úvodu bude zhodnocena situace v České republice, pokud jde o právní úpravu srážek ze mzdy, bude vysvětlena systematika a provázanost relevantních právních předpisů.
- Základní principy právní úpravy srážek ze mzdy
V další části semináře budou účastníci seznámeni se základními principy při provádění srážek ze mzdy, zahrnující také vysvětlení systematiky druhů srážek ze mzdy a jejich vzájemného pořadí, otázky nutnosti souhlasu zaměstnance či zaměstnavatele se srážkami ze mzdy a maximálního možného rozsahu srážek ze mzdy dle příslušných právních předpisů a příjmů, ze kterých lze srážky provádět.
- Právní úprava provádění exekucí a sporné otázky
V této části pak budou účastnící seznámeni se základními principy právní úpravy výkonu soudních rozhodnutí a exekucí včetně rozdílů mezi nimi. Následně pak budou probrány praktické otázky postupu zaměstnavatele při obdržení exekučního příkazu a následném provádění srážek a to se zaměřením na v praxi problematické otázky nebo okruhy, kde nejsou právní předpisy úplně jasné. Probrány budou také rizika zaměstnavatelů vycházející z případného chybného postupu při provádění srážek ze mzdy za účelem exekuce nebo výkonu rozhodnutí.
- Insolvence zaměstnanců a její řešení formou oddlužení
V poslední části semináře budou probrány specifika provádění srážek ze mzdy při insolvenci zaměstnance řešené formou oddlužení a také povinnosti zaměstnavatele jako plátce mzdy v insolvenčním řízení. Současně se podíváme také na dopady insolvenčního řízení zaměstnance na některé další pracovněprávní oblasti, zejména oblast odměňování a benefitů.
- Závěr a diskuse
Posledním bodem semináře je diskuse s účastníky na probírané téma. Tento bod nicméně bude záviset na zájmu účastníků s tím, že lektor zodpoví případné otázky již v průběhu semináře u jednotlivých bodů.
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 prezence účastníků
09:00 – 11:00 přednáška (1. část)
11:00 – 11:15 přestávka s občerstvením
11:15 – 13:00 přednáška (2. část + diskuze)
Výhody pro Vás
- Občerstvení zajišťujeme po celou dobu konání semináře,
- K dispozici máte kávu, čaj, vodu.
- Během coffee breaku sladké či slané občerstvení.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Lektor
Mgr. Daniel Vejsada
Daniel Vejsada je advokátem PRK Partners, kde působí již od roku 2012, a ve své advokátní praxi se dlouhodobě zaměřuje na oblast pracovního práva. Ve své praxi se Daniel zaměřuje zejména na zastupování klientů v soudních řízeních v pracovněprávní oblasti. Pravidelně asistuje klientům také při ukončování pracovních poměrů zaměstnanců a přípravě…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
19.11.2020
9:00 - 13:00
Praha nebo on-line
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody prezenčního semináře
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.