Harmonizovaná FMEA vydaná 3.6.2019 AIAG (The Automotive Industry Action Group) ve spolupráci s německou asociací automobilového průmyslu VDA (Verband der Automobilindustrie) představuje nový 7-krokový přístup k tvorbě FMEA poskytující rámec pro dokumentování technických rizik velice podrobným a precizním způsobem. Sdílené požadavky a očekávání ohledně FMEA nyní dodavatelům umožňují pracovat podle standardizovaného postupu FMEA, který plní očekávání a potřeby OEM zákazníků. Práce na spojení přístupů se soustředily na standardizaci a úpravu validačních/hodnotících tabulek FMEA, včetně kritérií a popisů hodnocení. Dodavatelé poskytující své produkty evropským a severoamerickým výrobcům (OEM) již nemusí hodnotit FMEA na základě jiných tabulek v příručkách FMEA od VDA a AIAG. Zástupci VDA a AIAG došli k dohodě, že u harmonizované FMEA může být příležitost spojit a standardizovat i další části obou příruček. Cílem je spolupráce týmu FMEA, managementu, zákazníků a dodavatelů na potenciálních vadách, která je základem pro zlepšování požadavků produktu nebo procesu a opatření pro prevenci a detekci.
Obsah kurzu Design FMEA (FMEA Handbook 2019):
- Úvod
- Účel a popis
- Cíle a limity FMEA
- Integrace FMEA ve společnosti
- Potenciální úvahy FMEA
- Závazek vyššího managementu
- Ochrana know-how Design FMEA / Process FMEA
- Dohody mezi zákazníky a dodavateli
- Strategie přechodu
- Generické a Family FMEA
- FMEA pro produkty a procesy
- Design FMEA
- Process FMEA
- Spolupráce mezi FMEA
- Plánování projektu
- Záměr FMEA
- Načasování FMEA
- Tým FMEA
- Úkoly FMEA
- Nástroje FMEA
- Metodologie FMEA
- Provedení Design FMEA
- krok Design FMEA: Plánování a příprava
- Účel
- Identifikace a hranice D-FMEA
- Plán projektu D-FMEA
- Definice základní D-FMEA
- Hlavička D-FMEA
- Základ pro strukturální analýzu
- krok Design FMEA: Strukturální analýza
- Účel
- Struktura systému
- Definice zákazníka
- Vizualizace struktury systému
- Spolupráce mezi zákazníkem a dodavatelem
- Základ pro analýzu funkcí
- krok Design FMEA: Analýza funkcí
- Účel
- Funkce
- Požadavky
- Diagram parametrů (P-Diagram)
- Analýza funkcí
- Spolupráce mezi týmem techniků (systémy, bezpečnost a komponenty)
- Základ pro analýzu poruch
- krok Design FMEA: Analýza poruch
- Účel
- Vady
- Řetězec poruch
- Následky vad
- Způsob poruchy
- Příčina poruchy
- Analýza poruch
- Dokumentace analýzy poruchy
- Spolupráce mezi zákazníkem a dodavatelem (následky poruch)
- Základ pro analýzu rizik
- krok Design FMEA: Analýza rizik
- Účel
- Řízení/kontrola návrhu
- Stávající preventivní kontroly (PC)
- Stávající nástroje detekce (DC)
- Potvrzení stávajících nástrojů prevence a detekce
- Hodnocení
- Závažnost (S)
- Výskyt (O)
- Detekce (D)
- Priorita akce (AP)
- Spolupráce mezi zákazníkem a dodavatelem (závažnost)
- Základ pro optimalizaci
- krok Design FMEA: Optimalizace
- Účel
- Stanovení odpovědných osob
- Stav opatření
- Posouzení účinnosti opatření
- Trvalé zlepšování
- Spolupráce mezi týmem FMEA, managementem, zákazníky a dodavateli o možných chybách
- krok Design FMEA: Dokumentace výsledků
- Účel
- Příklad formulářů
- Souhrn změn
- Dodatky
- Formuláře
- Validační katalogy (význam, výskyt, detekce a priorita akce)
- Nástroje pro tvorbu FMEA dokumentace (IQ-RM, IQS)
- krok Design FMEA: Plánování a příprava
Výhody pro Vás
- Zúčastněte se on-line, je to snadné.
- Ušetříte čas a náklady na dopravu.
- Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
- Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
- Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
- Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
- Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
- Můžete je položit přímo na semináři.
- Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Lektor
Ing. Jaroslav Schwarz
vystudoval Vysokou školu báňskou – Technickou univerzitu v Ostravě. V oblasti automotive a managementu kvality působí nepřetržitě od roku 2000. Spolupracuje na vývoji světlometů a zadních skupinových svítilen v oddělení vývojové kvality ve společnosti HELLA pro OEM. Za technické centrum HELLA zastřešuje v ČR program spolupráce s vybranými…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
29.4.2022
9:00 - 17:00
On-line
Jakmile vypíšeme nový termín, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3990 Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody on-line semináře
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.