Seminář je určen pro:
Členům managementu, HR ředitelům a dalším členům HR oddělní, vedoucím právních oddělení společností
Cíl semináře:
Cílem semináře je seznámit s možnostmi, které zákoník práce dává zaměstnavatelům při řešení problémů se zaměstnanci. Kromě samotného propuštění bude seminář zaměřen i na jiné způsoby řešení problémů, například na možnost snížit či nepřiznat zaměstnancům variabilní složky mzdy nebo možnost převedení zaměstnanců na jinou práci, respektive i na možnost prevence budoucích problémů, zejména prostřednictvím řádného hodnocení a odměňování zaměstnanců.
Účastníci by měli být seznámeni s nejčastějšími chybami, kterých by se měli vyvarovat při své personální praxi a tím zabránit možným sankcím ať již ze strany samotných zaměstnanců, tak i kontrolních orgánů.
Velká část semináře bude založena na výkladu podle současné soudní judikatury, neboť samotný zákoník práce neobsahuje podrobnou úpravu.
Obsah semináře:
- Možnosti prevence budoucích problémů se zaměstnanci, pokud jde o přijímání zaměstnanců a sjednávání obsahu pracovní smlouvy
- Možnosti řešení již vyskytnuvších se problémů (“fáze před propuštěním“), například možností postihnout zaměstnance snížením mzdy, přeřazením na jinou práci, snížení úvazku apod.
- Propouštění – vysvětlení jednotlivých výpovědních důvodů (a vazeb mezi nimi navzájem), a to:
- výpověď z důvodu nesplňování předpokladů/požadavků a neuspokojivých pracovních výsledků;
- výpověď a okamžité zrušení pro porušení pracovní kázně (méně závažné, závažné či zvlášť hrubé porušení povinností zaměstnance);
- výpověď pro porušení léčebného režimu (propuštění pro nedodržení vycházek nebo místa setrvání během dočasné pracovní neschopnosti);
- výpověď ze zdravotních důvodů (zejména v poslední době narůstá počet případů, kdy zaměstnanci tvrdí, že nemohou pracovat ze zdravotních důvodů; seminář vysvětlí možnosti zaměstnavatele pro převedení na jinou práci, propuštění či povinnost hradit náhradu mzdy před a po dání výpovědi);
- výpověď z organizačních důvodů (v praxi řada zaměstnavatelů volí cestu zrušení místa “nepohodlného“ (problematického) zaměstnance; seminář vysvětlí úskalí takovéhoto postupu, a to zejména s ohledem na aktuální přístup soudů, které s ohledem na časté zneužití tohoto výpovědního důvodu přistupují k organizačním změnám velmi podezřívavě a pro zaměstnavatele nepříznivě).
- Diskuse s účastníky na probraná témata. Tento bod nicméně bude záviset na zájmu účastníků s tím, že lektor zodpoví otázky již v průběhu semináře.
Časový harmonogram semináře:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – coffee break
10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 14.30 – přednáška (3. část)
14.30 – 14.45 – coffee break
14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)
Lektor
JUDr. Jaroslav Škubal
V roce 2004 se stal advokátem České advokátní komory a od roku 2006 působí jako usazený euroadvokát rovněž na Slovensku. Od roku 2004 spolupracuje s advokátní kanceláří PRK Partners (dříve Procházka / Randl / Kubr), kde v současné době vede pracovněprávní oddělení v Praze a Bratislavě. V rámci advokátní praxe se věnuje mimo jiné přípravě smluvní…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
12.12.2018
9:00 - 15:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.