On-line seminář

Komunikace a spolupráce s rodičem dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami

Komunikace patří mezi největší "bolest" spolupráce rodiny a školy. Ale nemusí to tak být.

Mgr. Lenka Polášková

Učitelé často v dobré víře dělají zásadní chyby, které jim k rodičům navždy zavřou dveře. Na druhou stranu právě rodiče vysílají signály nedůvěry, bagatelizace a neochoty. Jak spolupracovat, aby asertivita nebyla pouhým pojmem a zároveň bylo dodrženo férové a korektní chování na obou stranách?

Obsah on-line semináře:

  • Typologie problémového rodiče.
  • Vedení rozhovoru s agresivním a nespolupracujícím rodičem.
  • Specifika komunikace s rodičem dítěte se speciálními, vzdělávacími potřebami.
  • Nejčastější chyby pedagogů při komunikaci s rodiči.
  • Komunikace s problémovými rodiči.

On-line seminář určen je určen pro:

Učitele mateřských škol, asistenty pedagoga, sociální pedagogy, školní asistenty, průvodce lesních mateřských škol, pracovníky dětských skupin

On-line semináře - vzdělávejte se kdekoliv

On-line seminář neboli webinář je způsob vzdělávání přes internet vedený lektorem v reálném čase. Zúčastnit se ho můžete kdekoliv. Stačí Vám k tomu jen počítač s internetem a sluchátka. Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu či mikrofonu. On-line semináře probíhají v aplikaci Cisco Webex, You Tube nebo MS Teams. Odkaz pro přihlášení do virtuální místnosti Vám zašleme nejpozději den před konáním semináře na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

Výhody pro Vás

Bezproblémový přenos
  • Zúčastněte se on-line, je to snadné.
  • Ušetříte čas a náklady na dopravu.
  • Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
  • Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
  • Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
  • Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
  • Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
Kvalitní podklady
  • Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
Odpovědi odborníka
  • Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
  • Můžete je položit přímo na semináři.
  • Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz
Osvědčení o absolvování
  • Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
  • Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
  • Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Sledujte i ze záznamu
  • Nehodí se vám termín semináře? Přihlaste se i tak a podívejte se na jeho záznam.
  • Záznam máte dostupný 7 dní po skončení semináře.
  • Najdete ho na stejné adrese jako původní live stream.
  • K jeho přehrání nemusíte nic instalovat.

Lektor

Mgr. Lenka Polášková



Lektorka patří mezi špičkové odborníky s více než dvacetiletou praxí v oblasti předškolní výchovy a vzdělávání. 

V minulosti spolupracovala například s Českou školní inspekcí jako expertní posuzovatelka (přizvaná osoba) pro inspekční činnost ve školách, Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze nebo Univerzitou Palackého v Olomouci.

Dlouhodobě se…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

23.5.2023

16:00 - 17:30

On-line

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

1990

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.
Komunikace s rodiči Asertivita učitelů Spolupráce s rodičem

O tématu školení

Typologie problémového rodiče může být rozmanitá. Mezi nejčastější typy patří rodičovská dominance, nedostatečná spolupráce, nerozhodnost a nekritičnost. Každý z těchto typů vyžaduje specifický přístup a strategie pro úspěšnou komunikaci s rodičem.

Vedení rozhovoru s agresivním a nespolupracujícím rodičem vyžaduje klid a trpělivost. Je důležité udržovat si kontrolu nad vlastními emocemi a být schopen naslouchat a reagovat na obavy a potřeby rodiče. Komunikace by měla být respektující a věcná, aby se podařilo najít společnou řeč a vyřešit problémy.

Specifika komunikace s rodičem dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami spočívají především v pochopení specifických potřeb dítěte a zajištění přizpůsobení vzdělávání těmto potřebám. Je důležité poskytnout rodičům informace o speciálních programech a službách a pracovat s nimi na plánování a implementaci úspěšného vzdělávacího plánu pro jejich dítě.

Nejčastější chyby pedagogů při komunikaci s rodiči zahrnují nedostatečné naslouchání, nedostatečné sdílení informací a nedostatečnou spolupráci. Je důležité naslouchat a respektovat názory a obavy rodičů, sdílet důležité informace s nimi a pracovat s nimi na společných řešeních.