Zaměstnavatelé, zaměstnanci a odborně způsobilé osoby - legislativa, povinnosti a další novinky v oblasti BOZP.
Druhý ročník konference - pokračování úspěšné akce z loňska.
Dotýká se vás profesně bezpečnost a ochrana zdraví při práci? Přejete si mít přehled o zásadních tématech, kterými současná BOZP v České republice žije?
Účastníci se prostřednictvím přednášek na nejaktuálnější témata ze současné BOZP v jednom dni seznámí se současným vývojem v oboru i s tím, co tento vývoj znamená pro praxi na pracovištích. Přednášet budou odborníci, kteří se jednotlivými oblastmi dlouhodobě zabývají.
Vystoupí také zástupci orgánů státního dozoru a státní správy, kteří představí problematiku BOZP z hlediska institucí, utvářejících politiku státu v oblasti BOZP. Kromě řečníků očekáváme mnoho zajímavých hostů v plénu. Posluchači tak budou mít možnost potkat nejen podobně zaměřené kolegy, ale také přední osobnosti BOZP v České republice.
Konference bude mít doprovodný program v podobě prezentačních expozic významných firem působících v oboru.
Konference je určena
osobám odborně způsobilým v prevenci rizik,
koordinátorům bezpečnosti práce,
dalším specialistům na BOZP (např. manažerům a referentům BOZP),
zaměstnavatelům a vedoucím zaměstnancům,
auditorům systému managementu BOZP,
perosnalistům,
všem ostatním, kterých se oblast bezpečnosti práce profesně dotýká.
Program
9:00-9:30
BOZP v ČR na konci roku 2016 JUDr. Jaroslav Stádník, ředitel odboru odvolacích a správních činností v oblastech zaměstnanosti, Ministerstvo práce a sociálních věcí
Úvodní přednáška seznámí se stavem BOZP v ČR na konci roku 2016. Hlavními tématy budou úroveň kultury bezpečnosti, proměny, kterými svět práce prochází v současné další výzvy pro současnou BOZP a informace o pracovní úrazovosti, na základě poznatků inspekce práce.
9:30-10:05
Zkušenosti z kontrol v oblasti BOZP na základě zjištění orgánů inspekce práce Ing. Miroslav Záloha, Státní úřad inspekce práce
Jaká byla nejčastější pochybení zaměstnavatelů na úseku BOZP v uplynulém období? Kdy stačilo upozornění a opakovaná návštěva a kdy byli zaměstnavatelé za pochybení sankcionováni? Na jaké oblasti se SÚIP zaměří v následujícím období? Souhrnné hodnocení úrovně BOZP v ČR na základě výsledků kontrolní činnosti a zjištění orgánů státního dozoru.
10:05-10:45
Novinky v legislativě za uplynulé období Robert Křepinský, předseda Stálého výboru pro legislativu při Radě vlády pro BOZP, OS UNIOS
Uplynulé období přineslo řadu významných legislativních novinek. Mezi nejvýznamnější patří jistě novela zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, která se již začíná pozvolna projevovat v praxi na pracovištích a staveništích. Zmíněny budou samozřejmě i další významné předpisy, o jejichž obsahu a požadavcích by měl mít každý odborník na BOZP přehled.
10:45-10:50
Představení hlavního partnera konference společnosti Honeywell Industrial Safety Ing. Jiří Tuháček, Product sales manager gloves&clothing CEE, Honeywell Industrial Safety
10:50-11:05
--- Přestávka na kávu ---
11:05-11:45
BOZP v roce 2017 a odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání JUDr. Martin Mikyska, advokát a soudní znalec pro obor ekonomika, odvětví mzdy se zvláštní specializací náhrady za ztrátu na výdělku při úrazech a nemocech z povolání
I. Novela zákoníku práce č. 205/2015 Sb. odeslala do "propadliště" právních dějin zákon o úrazovém pojištění zaměstnanců, vrátila do vlastního „těla“ zákoníku práce právní úpravu odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání. Tato právní úprava neznamená jen prostý přesun, ale přinesla i některé dílčí, leč významné změny. V návaznosti na tento zákon byla přijata formou nařízení vlády č. 276/2015 Sb. nová právní úprava odškodňování bolesti a ztížení společenského uplatnění v pracovněprávních vztazích.
II. O jaké dílčí změny se jedná? A jakou vazbu má odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání na odškodňování újmy na zdraví v občanskoprávních vztazích? Je Metodika Nejvyššího soudu k občanskému zákoníku použitelná i v pracovněprávních vztazích? Jak vychází srovnání novelizovaného zákoníku práce s občanským zákoníkem? Jaké problémy s aplikací zákoníku práce a nařízením vlády č. 276/2015 Sb. praxe nastoluje? A kdo (stát nebo soukromé pojišťovny) bude do budoucna provozovat pojištění odpovědnosti zaměstnavatelů?
11:45-12:15
Výzkum v oblasti BOZP, ergonomie a prevence rizik PhDr. David Michalík, Ph.D., Vědecký tajemník a zástupce ředitele, Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
Přednáška seznámí s vybranými aktuálními projekty, výsledky a koncepcí výzkumu v problematice BOZP, prevence rizik a ergonomie v přístupu a aktivitách dané veřejné výzkumné instituce, a to nejen v ČR, ale i v celoevropském měřítku.
12:15-13:15
--- Oběd ---
13:15-13:55
Kategorizace prací MUDr. Michaela Krchová, ředitelka sekce OPVZ Krajské hygienické stanice Středočeského kraje se sídlem v Praze
Provádět kategorizaci prací je jednou ze základních povinností zaměstnavatelů, přímo vyplývající z prevence rizik. Jaký je správný postup při zařazování prací do kategorie a jak má vypadat následná součinnost s orgány státního dozoru? Jaký zvolit postup, pokud se na pracovišti kumuluje více rizikových faktorů? Jaké jsou poznatky orgánů zdravotního dozoru nad oblastí?
13:55-14:35
Nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi Ing. Alice Klingerová, ředitelka odboru hygieny práce, Krajská hygienická stanice Středočeského kraje se sídlem v Praze
Oblast nebezpečných chemických látek a směsí je upravena řadou právních předpisů – přímo použitelných evropských předpisů (nařízení CLP, nařízení REACH atd.) i předpisů národních. Jaké jsou hlavní požadavky těchto předpisů ale také jak konkrétně chrání zaměstnance a jak se projevují na pracovištích, se dozvíte v přednášce.
14:35-14:40
Představení partnera společnosti 3M Česko, spol. s.r.o Jan Bidlas, Channel Specialist CZ&SK, 3M Česko, spol. s.r.o
14:40-14:55
--- Přestávka na kávu ---
14:55-15:35
Údržba budov a plán BOZP Ing. Milan Kondziolka, PreventCom s.r.o., Společná vize o.s.
Zákon č. 309/2006 Sb., stanovuje, kdy se zpracovává plán BOZP, Víte ale, že plán BOZP je zpracováván i pro udržovací práce? Co tento požadavek znamená pro majitele budov, kteří jsou zadavateli těchto prací. Kdy se plán zpracovává a kdo jej zpracovává. Kdo je oprávněn plán BOZP aktualizovat. Co je to údržba a udržovací práce a pro jaké práce se plán musí zpracovat. To vše je tématem této přednášky, jejiž cílem je nejen vám předat informace, ale i získat podněty v této oblasti od vás.
15:35-16:15
Dokumentace BOZP a ochrana osobních údajů Ing. Milan Ševčík, Úřad pro ochranu osobních údajů
Při vedení dokumentace o BOZP a PO vzniká velká řada písemností, které obsahují osobní údaje zaměstnanců, přitom ne všichni kdo tuto dokumentaci vedou, si jsou vědomi zásad ochrany soukromí. Jako příklady uveďme evidenci úrazů, vedení záznamů o školeních nebo dokumentaci pracovnělékařských služeb. Speciálním problémem je pak vedení záznamů o pracovních úrazech nebo rozmístění kamer na pracovištích.
Oslovili jsme přední osobnosti z oboru bezpečnosti a ochrany zdraví při práci s žádostí o členství v přípravném výboru II. ročníku konference BOZP a spolupráci při přípravě programu.
Předseda výboru
Robert Křepinský člen Rady vlády pro BOZP – poradního orgánu vlády ČR, předseda Stálého výboru pro legislativu při Radě BOZP
Členové výboru
MUDr. Michaela Krchová ředitelka sekce ochrany a podpory veřejného zdraví, Krajská hygienická stanice Středočeského kraje
JUDr. Jaroslav Stádník ředitel odboru odvolacích a správních činností v oblastech zaměstnanosti, Ministerstvo práce a sociálních věcí
Ing. Milan Kondziolka osoba odborně způsobilá v prevenci rizik, Preventcom s.r.o., Společná vize, o.s., nositel ocenění Profesionál - koordinátor BOZP na staveništi 2016
Na základě příspěvků a diskusí vedených během jednání a v reakci na ně formulovala konference tyto závěry:
Konference BOZP v roce 2017
nesouhlasí se skutečností vydávání technických norem, jako ostatních předpisů k zajištění BOZP, v cizím jazyce. Tuto praxi vnímá jako zcela zásadní porušení práva občana na srozumitelné informace,
na základě vzniklé diskuse požaduje od Ministerstva zdravotnictví ČR zpracování metodického pokynu, který by jednoznačně stanovil obsahovou stránku pravidel o bezpečnosti, ochraně zdraví a ochraně životního prostředí při práci s nebezpečnými chemickými látkami nebo směsmi, vydávaných v souladu s ustanovením § 44a odst. 7 zákona č. 258/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Odborná veřejnost dlouhodobě upozorňuje na skutečnost, že se při projednávání této dokumentace setkává s velmi rozdílnými požadavky jednotlivých pracovišť orgánů ochrany veřejného zdraví na obsah uvedených pravidel. Obdobně to platí i pro případ zařazování prací do příslušných kategorií podle míry výskytu rizikových faktorů, kde je mezi jednotlivými hygienickými stanicemi velký rozdíl v pohledu na jejich zařazení,
doporučuje Ministerstvu práce a sociálních věcí a Státnímu úřadu inspekce práce zabývat se problematikou řešící zpracování plánu BOZP při udržovacích pracích a vyjasnit, pro které udržovací práce a za jakých dalších podmínek má zpracování plánu BOZP při těchto pracích smysl a kdy ne. V řadě případů udržovacích prací by dle názoru konference bylo možné dosáhnout většího efektu z hlediska BOZP pracovními postupy podle § 5 zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, než plánem BOZP, jakožto dalším dokumentem.
Závěry pro jejich závažnost rozeslali organizátoři všem institucím a subjektům, u nichž se domnívají, že by se jich mohly týkat. Věří, že tyto závěry vezmou na vědomí a zohlední tam, kde mají vazbu k jejich činnosti. Zda se tak stalo, budou v průběhu roku sledovat.
je osobou odborně způsobilou v prevenci rizik a osobou odborně způsobilou v oblasti PO. Bezpečnosti a ochraně zdraví při práci se profesně věnuje již téměř třicet let. Od roku 1998 působí jako svazový inspektor bezpečnosti práce – metodik – specialista v OS UNIOS. Je členem Rady BOZP – poradního orgánu vlády ČR, předsedou Stálého výboru pro…
vystudovala Lékařskou fakultu hygienickou na Karlově univerzitě v Praze. Od ukončení studia do současné doby působí v hygienické službě na různých pozicích, do loňska byla zastupující ředitelkou Krajské hygienické stanice Středočeského kraje se sídlem v Praze, nyní působí tamtéž jako ředitelka sekce ochrany a podpory veřejného zdraví. Celý svůj…
je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2006 působil na oddělení správních činností Ministerstva práce a sociálních věcí jakožto odvolacího orgánu proti rozhodnutím Úřadu práce ČR jako vedoucí tohoto oddělení a současně jako zástupce ředitele odboru. Podílel se na legislativních změnách zákona o zaměstnanosti. Od…
je odborně způsobilou osobou v prevenci rizik, odborně způsobilou osobou v oblasti požární ochrany a koordinátorem BOZP na staveništi. V současnosti působí jako odborný poradce pro BOZP a PO a je jednatelem a spoluzakladatelem společnosti PreventCom, která zaměstnává špičkové odborníky na oblasti BOZP, PO a podnikové ekologie. Předtím pracoval jako…
je vědeckým tajemníkem a zástupcem ředitele VÚBP, v.v.i. Kromě koncepční a organizační činnosti se podílí na vlastní přípravě a řešení výzkumných projektů, realizuje odborné činnosti a vede kurzy, semináře. Je autorem nebo spoluautorem mnoha odborných publikací a článků. K jeho zájmovým tématům patří problematika pracovního stresu, psychosociálních…
Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %. Sleva 10 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 3-5 osob. Sleva 20 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 6 a více osob.
Hlavní partner
Partneři
Mediální partneři
Názory účastníků
Účastníci o loňském I. ročníku:
Konference BOZP je přínosem pro společné osobní setkání odborné veřejnosti a společností za účelem zlepšení prosazování a řešení BOZP na pracovištích. Pavel Cihlář, Environment, Health & Safety Manager, MD ELEKTRONIK spol. s r.o.
S konferencí jsem byl maximálně spokojen a doporučuji absolvovat podobnou akci alespoň 1× ročně každé odborně způsobilé osobě v prevenci rizik v ČR. Tomáš Jirásek, Bezpečnostní technik, United Energy, a.s.
Akci považuji za skutečný přínos pro všechny odborníky v oblasti BOZP. Daniel Paťava, EH&S Manager, MetoKote CR s.r.o.
Zkušenosti z kontrol v oblasti BOZP na základě zjištění orgánů inspekce práce (bohužel jsme neobdrželi svolení k uveřejnění) Ing. Miroslav Záloha, Státní úřad inspekce práce
Líbila se Vám letošní konference? Příští ročník se bude konat 21. 11. 2017. Zajistěte si účast již nyní s mimořádnou slevou 20 % na www.kursy.cz/skbp
Doplňující informace
Cena semináře zahrnuje kromě účasti na školení také studijní či pracovní materiál zpracovaný lektorem, zodpovězení dotazů v rámci diskuzního fóra a občerstvení, celodenní školení a kurzy i oběd. Účastníkům zasíláme osvědčení o absolvování semináře e-mailem.
Množstevní sleva na seminář Vám bude automaticky odečtena na faktuře. Více informací se dočtete v Podmínkách účasti na semináři, které jsou součástí závazné přihlášky.
Dotazy týkající se problematiky školení, které nejsou příliš specifické a týkají se širšího okruhu posluchačů, je možné zasílat předem na e-mailovou adresu: info@kursy.cz. Dotazy budou zodpovězeny v rámci přednášky.
Spojení: Cca 1 týden před konáním semináře obdrží objednatel semináře plánek a popis cesty podle aktuální dopravní situace.
Zajistíme dle Vašich představ i firemní vzdělávání! Kontaktujte nás ZDE. Pořádáme kursy a školení v rámci celoživotního vzdělávání dospělých.
Vypsané termíny konference
K tomuto semináři nejsou v současné době vypsány žádné termíny. O nově vypsaných termínech Vám rádi napíšeme, pokud nám necháte kontakt.
Ochrana soukromí je záležitostí důvěry a vaše důvěra je pro nás důležitá. Respektujeme vaše soukromí a při zpracování vašich osobních údajů dodržujeme zákonná právní předpisy týkající se ochrany osobních údajů, zejména tzv. GDPR (nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)) (dále jen "Nařízení").
Chtěli bychom vás tímto informovat o našem nakládání s osobními údaji pro zajištění vaší informovanosti příp. pro získání souhlasu s jejich zpracováním.
1. Data a jejich využití
Verlag Dashöfer, nakladatelství spol s r.o. jakožto Správce zpracovává osobní údaje za tímto účelem:
Objednání zboží a služeb – pro zpracování vašeho nákupu, doručení zboží, zajištění plnění objednaných placených i bezplatných služeb a komunikaci s vámi v souvislosti s těmito objednávkami atd. zpracováváme následující údaje: jméno, příjmení, titul, adresa, e-mail, telefon, číslo bankovního účtu, historie nákupů. Jedná se o data zpracovávaná pro účely plnění smlouvy, ať už se jedná o smlouvu uzavřenou v klasické písemné formě, prostřednictvím internetového formuláře nebo ústně. Data o placených objednávkách zpracováváme rovněž pro účely plnění účetních, daňových a dalších právních povinností určených zákonem. Toto zpracování uvedených osobních údajů umožňuje článek 6 odst. 1 písm. b) a f) Nařízení. Informace o historii nákupů zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu, a to z důvodu, abychom vám mohli nabízet pro vás relevantnější produkty a služby, takové zpracování nám umožňuje článek 6 odst. 1 písm. f) Nařízení.
Zajištění funkčnosti on-line služeb – převážná část našich produktů (placených i bezplatných) je založena na on-line principu. Pro zajištění plné funkčnosti objednaných produktů a usnadnění práce s nimi zpracováváme údaje o využívání těchto produktu jako jsou: uživatelské jméno, heslo, historie přihlášení, čtení dokumentů, vyhledávání v produktu, IP adresa počítače atd.
Nabídky zboží a služeb – údaje(jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail) jsou používány pro reklamní účely tj. pro informace o produktech z naší nabídky. Tyto údaje využíváme pouze v rozsahu povoleném zákonem (ustanovení § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o službách informační společnosti) nebo na základě vámi uděleného souhlasu. Z odběru informací o našich nových produktech v rámci uvedených kontaktních kanálů je možné se kdykoliv odhlásit a toto zasílání a zpracování osobních údajů pro tyto účely bude ukončeno. Odhlásit se z odběru obchodních sdělení můžete zasláním e-mailu na e-mailovou adresu info@dashofer.cz nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení. Proti zpracování osobních údajů pro marketingové účely můžete také vznést námitku.
Cookies – pro účely zlepšení našich on-line služeb využíváme soubory cookies. Jedná se o malé soubory ve vašem počítači sloužící k identifikaci uživatelů. Tyto soubory slouží k zajištění správné funkčnosti stránek, k zapamatování identifikačních údajů zákazníků, k analytickým účelům portálů příp. k zjištění preferencí zákazníků k individuálnímu přizpůsobení nabídky. Využívání souborů cookies je možné omezit v nastavení vašeho prohlížeče, což však může vést k snížení funkčnosti stránek.
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu aktivní objednané služby a po dobu 5 let od ukončení objednané služby nebo nákupu singulárního produktu, nepožaduje-li právní předpis uchování smluvní dokumentace po dobu delší. V případě zpracování osobních údajů na základě uděleného dobrovolného souhlasu po dobu 5 let od udělení souhlasu.
Aktuální seznam našich zpracovatelů můžete nalézt zde.
2. Zabezpečení dat
Ochrana vašich údajů je pro nás klíčová, proto vynakládáme maximální úsilí pro zajištění jejich bezpečnosti. Plně využíváme technická i organizační opatření pro prevenci neoprávněného přístupu k těmto datům a zamezení jejich zničení nebo zneužití. Způsoby zabezpečení vašich dat jsou také pravidelně kontrolovány.
Při zpracování údajů v plné míře využíváme možností pseudonymizace a anonymizace, abychom co nejvíce posílili jejich zabezpečení.
3. Práva subjektů
Nad svými osobními údaji neztrácíte kontrolu. Můžete k nim kdykoliv přistupovat nebo je opravit. Jako subjekt zpracování osobních dat máte také následující práva: právo na potvrzení o zpracování a informace o tom, jaké osobní údaje o vás zpracováváme, na opravu, výmaz (pokud se nejedná o osobní údaje, které jsme povinni nebo oprávněni dále zpracovávat dle příslušných právních předpisů), omezení zpracování, přenos osobních údajů, námitku proti zpracování, podat stížnost u dozorového úřadu(ÚOOÚ), na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů v rozporu s tímto Nařízením. V případě zpracování na základě uděleného dobrovolného souhlasu máte také právo kdykoliv tento souhlas vzít zpět.
V případě dalších dotazů ohledně zpracování osobních údajů nás můžete kontaktovat na info@dashofer.cz.