Seminář

Metody a formy práce v MŠ s dětmi s poruchami chování

Mgr. Lenka Polášková

Seminář určený pro pedagogické pracovníky mateřských škol seznámí posluchače se specifickými poruchami chování a metodami práce s dětmi s SPCH.

Tento vzdělávací kurz je akreditován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Účastníci získají osvědčení o absolvování tohoto kurzu.

Seminář je určen pro:

pedagogičtí pracovníci mateřských škol

Cíl semináře:

je seznámit účastníky s definicí specifických poruch chování, a primárně metodami práce s dítětem s SPCH v prostředí mateřské školy, úzce pak s možnostmi integrace a úspěšných kroků k inkluzivnímu vzdělávání a rozšířit tak kompetence v oblasti pedagogické diagnostiky a alternativních metodách a formách práce s dětmi předškolního věku.

Lektorka v kurzu přednese také důležité informace z oblasti legislativy a zásadních změn týkající se novely školského zákona, s platností od 1. 9. 2016, k systémové podpoře inkluzivního vzdělávání v mateřských školách.

  • Definice dítěte s SVP od 1. 9. 2016;
  • Obsah a typologie podpůrných opatření;
  • Změny v oblasti pozice a funkce asistenta pedagoga, s platností od 1. 9. 2016;
  • Změny v oblasti školských poradenských zařízení;

 Účastníci získají zdarma v elektronické verzi:

 Katalogy podpůrných opatření a metodiky práce pro pedagogy a AP.

Obsah semináře:

  • Integrace dítěte s ADHD či ADD?

  • Jaké činnost můžeme nabídnout dítěti s ADHD:

    • V rámci individuální výchovně – vzdělávací činnosti, zejména se zaměřením na rozvoj koncentrace.
    • V rámci kooperační činnosti v kolektivu dětí, zejména se zaměřením na zkvalitnění socializace dítěte do kolektivu. Přičemž kooperace má být hlavním prvkem předcházení agrese u dítěte s poruchou chování.
    • V rámci aktivit směřujících k zaměření na rozvoj předčtenářských a předmatematických dovedností

Metodika:

  • Rozhovor
  • Dotazování
  • Názorná ukázka
  • Případové studie
  • Příklady „dobré praxe“

Časový harmonogram:

8.30 – 9.00 – prezence účastníků

9.00 – 11.00 – přednáška (1. část)

11.00 – 11.15 – přestávka s občerstvením

11.15 – 13.00 – přednáška (2. část + diskuse)

Lektor

Mgr. Lenka Polášková



Lektorka patří mezi špičkové odborníky s více než dvacetiletou praxí v oblasti předškolní výchovy a vzdělávání. 

V minulosti spolupracovala například s Českou školní inspekcí jako expertní posuzovatelka (přizvaná osoba) pro inspekční činnost ve školách, Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze nebo Univerzitou Palackého v Olomouci.

Dlouhodobě se…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

23.11.2016

9.00 - 13:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

1 590,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.

O tématu školení

Inkluzivní vzdělávání neboli inkluze - není snadné si s tímto systémem poradit. Inkluzivní škola může být i mateřská škola. Naučíme Vás, jak přistupovat k dítěti s ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou), ADD (Attention Deficit Disorders, porucha pozornosti). Na školení se dozvíte, jak na specifické poruchy učení (SPU), specifické poruchy chování u dětí (SPCH), co obnáší diagnostika specifických poruch učení a jak správně vyhodnotit specifické poruchy učení a chování, nejčastější poruchy chování dětí, jak na dítě s adhd.