Webinář je určen:
všem, kteří musí denně, nebo i občas řešit problematiku DPH.
Obsah webináře:
1. Úvod
- Na co se dnes zaměříme
2. Aktuální stav legislativy
3. Základní pojmy pro účely zákona o DPH ve stávajícím znění s účinností od 1. 1. 2021 a ve znění pravděpodobně od 1. 7. 2021 – řada nových pojmů – musíme jim rozumět!
- Nové vymezení hmotného majetku ze zákona č. 609/2020 Sb. – tzv. „daňový balíček “
- Dopady do DPH jiné, než do aplikace pro účely zákona o daních z příjmů
- Pozor na HM pořízený v roce 2020 – jinak v ZoDP.
4. Osoba povinná k dani v různých situacích, pojem ekonomická činnost
- Co se za ekonomickou činností skrývá? Může i nepodnikatelský subjekt uskutečnit ekonomickou činnost? Jaké jsou důsledky?
5. Nájem nemovitých věcí od 1.1.2021 – důkladně § 56a ZDPH
- Vymezení pojmu „nájem nemovité věci“ – kde nalezneme definici?
- Jaký je rozdíl od ubytovací služby?
- Jak moc je důležitá definice nemovité věci pro správné daňové řešení nájmu?
- Omezení možnosti rozhodování plátce pro zdanění nájmu nemovitých věcí s účinností od 1. 1. 2021 – příklady, příklady
- Je skutečně rozhodující zápis stavby do katastru nemovitostí?
- Jak nám pomohla Informace GFŘ k uplatňování DPH u nájmu nemovitých věci od 1. 1. 2021
- Revize nájemních smluv s účinností od 1. 1. 2021, úprava odpočtu daně – komplexní příklad, dopady i do daně z příjmů
- Upozornění na zaúčtování vrácené částky daně podle § 78 ZDPH
6. Intrakomunitární obchody se zbožím – vybrané případy
- Dodání zboží plátcem pro osoby povinné k dani v rámci EU
- Problematika přemístění zboží v režimu skladu na základě „Vysvětlivek Komise EU ke změnám DPH v EU" – odpovědi na otázky, které v zákoně ani Informaci GFŘ nenajdete
- Dodání zboží pro osoby nepovinné k dani – dle stávajícího zákona a dle připravované novely zákona o DPH pro rok 2021 – „implementační zákon“ , vysvětlíme, proč ho tak nazýváme a proč se na novinky musíme včas připravit
- Zasílání zboží, nově prodej zboží na dálku
- Místo plnění při prodeji zboží na dálku (§ 8 od 1. 7. 2021)
- Místo plnění při prodeji dovezeného zboží na dálku (§ 8a od 1. 7. 2021)
- Obchody přes elektronické platformy, e-shopy, elektronické tržiště
- - Dodání zboží usnadněné provozovatelem elektronického rozhraní (§ 13a od 1. 7. 2021) – vazba na rozšířený zvláštní režim jednoho správního místa (tj. zasílání), vazba na řadu dalších ustanovení zákona o DPH pro ucelené pochopení velmi komplikované problematiky
7. Daňový řád – novela daňového řádu s účinností od 1. 1. 2021 přinesla změny i do zákona o DPH
- Zálohy na nadměrný odpočet
- Sankce za pozdní úhradu daně – od kterého dne?
- Sankce za pozdní podání daňového přiznání – od kterého dne?
8. Diskuse, dotazy
Výhody pro Vás
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Lektor
Ing. Jana Ledvinková
Absolvovala Vysokou školu zemědělskou, fakultu ekonomickou v Praze. Následně absolvovala dvouleté postgraduální studium. V roce 1993 složila zkoušky na daňového poradce a poté byla zapsána jako správce konkursní podstaty u krajského soudu v Plzni. V roce 1998 založila společnost TARA Cerhovice s.r.o., s předmětem činnosti vedení účetnictví, daňové…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
28.7.2021
9:00 - 14:00
On-line
Jakmile vypíšeme nový termín, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3990 Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.