Seminář

Ochrana osobních údajů v personalistice ve světle GDPR 2018 + GDPR v praxi 2018 + Zákaznický portál 24

Seminář Ochrana osobních údajů v personalistice Vám poskytne přehled o platné právní úpravě nakládání s osobními údaji v každodenní personalistické praxi, zejména s ohledem na časté chyby zaměstnavatelů a možné sankce za nedodržení povinností stanovených zákonem o ochraně osobních údajů. Součástí ceny je ojedinělá publikace na trhu pro mzdové účetní a personalisty - praktický pomocník GDPR 2018 v praxi PLUS - sborník vzorů a návodů pro mzdové účetní a personalisty v praktické kroužkové vazbě, navíc v kombinaci s elektronickou podobou vzorů, které jsou dostupné na Zákaznickém portále 24.

Součástí ceny je ojedinělá publikace na trhu pro mzdové účetní a personalisty - praktický pomocník GDPR 2018 v praxi – sborník vzorů a návodů pro mzdové účetní a personalisty v praktické kroužkové vazbě, navíc v kombinaci s elektronickou podobou vzorů, které jsou dostupné na Zákaznickém portále 24. Více informací o této praktické publikaci ZDE.

Seminář je určen:

pracovníkům personálního oddělení společností, interním právníkům a dalším osobám zajímajícím se o personalistiku a nakládání s osobními údaji zaměstnanců

Cíl semináře:

poskytnutí přehledu o právní úpravě nakládání s osobními údaji v každodenní personalistické praxi, zejména s ohledem na blížící se účinnost nového nařízení EU o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR, která nastane 25.5.2018.

Seminář se zaměří na uvedení chyb, kterých se zaměstnavatelé nejčastěji dopouštějí, i na sankce, jež jim za nedodržení povinností stanovených právními předpisy hrozí. Účastníci se dozvědí, jak mají při nakládání s osobními údaji zaměstnanců postupovat, a to jak vůči Úřadu pro ochranu osobních údajů, tak vůči zaměstnancům, zájemcům o práci i bývalým pracovníkům. V rámci semináře bude zmíněno, jak je vhodné upravit interní dokumenty a rovněž i vnitřní postupy organizace, aby byly v souladu s právními předpisy.

 

Výklad bude zaměřen i na úpravu GDPR, kterou musejí všichni zaměstnavatelé implementovat – pokud jde o jejich postupy, pravidla a dokumentaci – již za necelý rok. Přitom je nutné si uvědomit, že GDPR neobsahuje specifická pravidla pro nakládání s osobními údaji zaměstnanců a postup implementace tak bude o to složitější. Nejdůležitější (a nejkomplikovanější) přitom je i v oblasti osobních údajů zaměstnanců přesně vědět, jaké procesy s osobními údaji v organizaci probíhají, tedy provést audit nakládání s údaji zaměstnanců. Teprve poté je možné začít implementovat nové postupy a pravidla, případně i upravit interní dokumentaci, zejména informace a souhlasy se zpracováváním údajů ze strany zaměstnanců (a zájemců o práci).  

Obsah (osnova) semináře:

1. Nakládání s osobními údaji zaměstnanců dle zákona o ochraně osobních údajů a GDPR

  • Právní úprava v ČR a rizika vyplývající z porušení zákona
  • Kontroly Úřadu pro ochranu osobních údajů
  • Zákon o ochraně osobních údajů (stávající právní úprava)
  • představení novinek, které přinese GDPR, zejména:
    • informační povinnost vůči zaměstnancům
    • vysvětlení případů, kdy je nutné mít souhlas zaměstnanců (kandidátů) a kdy má zaměstnavatel jiný titul ke zpracování, zejména plnění zákonných povinností nebo ochrana oprávněných zájmů
    • vysvětlení práv zaměstnanců (kandidátů či dalších subjektů údajů), včetně nových práv dle GDPR, například právo na přenositelnost údajů nebo právo být zapomenut
    • povinnost zabezpečit ochranu osobních údajů
    • podmínky spolupráce se zpracovateli údajů, například externími mzdovými účtárnami, dodavateli software, závodními lékaři apod.

 

2. Praktické nakládání s údaji zaměstnanců – případy zpracování údajů zaměstnanců

  • Nakládání s životopisy zájemců o práci (v průběhu výběrového řízení a po jeho skončení)
  • Vedení osobního spisu zaměstnance a další povinné nakládání s údaji zaměstnanců
  • Používání fotografií zaměstnanců (internet/intranet, zaměstnanecké průkazy)
  • Implementace whisteblowing policy (ohlašování protiprávních jednání)
  • Monitoring zaměstnanců, zejména
    • emailové korespondence
    • používání internetu zaměstnanci
    • kamerové systémy
    • nahrávání telefonních hovorů
    • GPS ve služebních autech
    • kontrola použití (využití) firemních počítačů
  • Předávání osobních údajů do zahraničí, typicky mateřské společnosti
  • Uchovávání osobních údajů po skončení pracovního poměru (povinnost, resp. možnost uchovávání údajů a dokumentů bývalých zaměstnanců)

Časový harmonogram:

8.30 – 9.00 – prezence účastníků

9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)

10.30 – 10.45 – coffee break

10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)

12.00 – 13.00 – oběd

13.00 – 14.30 – přednáška (3. část)

14.30 – 14.45 – coffee break

14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)

Lektor

Termíny a místo konání

15.5.2018

9:00 - 16:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

7 990,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.

Názory účastníků

Dobromila Pražáková, UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

“JUDr. Škubal přednáší jasně a poutavě s odbornou znalostí tématu.„

Jitka Ježková, MI - king, s.r.o.

“Se seminářem jsem byla naprosto spokojena, poskytl mi spoustu užitečných informací!„

Ing. Jarmila Ptáčková, CSc., ČNB

“Seminář byl zajímavý a užitečný!„

Lenka Štärková, Vodárenská spol. Chrudim, a.s.

“Seminář byl zajímavý, pěkný výklad s projekcí, jasný a srozumitelný!„

Petra D.

“Na semináři mě nejvíce zaujalo téma "OOÚ při výběrovém řízení"!„

O tématu školení

Mezi pojmy, kterými se na semináři budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné: 

personalista školení, personalistika seminář, osobní spis, vedení osobního spisu, osobní údaje zaměstnance, školení ochrana osobních údajů, Jaroslav Škubal (lektor), GDPR, GDPR školení, GDPR GDPR kurz, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR školení Praha, GDPR kurz Praha, GDPR seminář Praha, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů školení, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů kurz, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů seminář, atd.