Akademie Dashöfer

Průvodce digitální transformací na účtárně krok po kroku

Komplexní rozvojový program pro účetní, manažery, inovátory, korporátní rebely a lídry, kteří chtějí využít příležitost digitalizovat účtárnu na maximum

Ing. Denisa Žďárská, Gabriela Kreidlová

Pro účtárnu se stává digitalizace a automatizace běžnou součástí každodenní rutiny, proto jsme pro Vás připravili tento program. Náš vzdělávací cyklus projde účetní agendy jednu po druhé z pohledu automatizace. Kurz bude čistě praktický, zákony a znění paragrafů budeme probírat jen okrajově, a to z pohledu souladu nástrojů s platnou legislativou. Ukážeme si, jak snadno a rychle implementovat a obsluhovat zvolené nástroje v různých účetních agendách. Ze školení si odnesete znalost důležitých kritérií pro výběr dostupných nástrojů na trhu.

Komu je Akademie určena:

Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.

Obsah Akademie:

1. den – pondělí 6. 6. 2022

  • IT zázemí a bezpečnost

Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.

  1. GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
  2. Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
  3. Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
  4. Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
  5. Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
  6. Sdílené úložiště
  7. Interní a externí komunikace
  8. Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou) 
  • Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně
    1. Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
    2. Složení týmu a jeho nové role
    3. Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích 
  • Timesheety a příprava na automatizace
    1. Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
    2. Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
    3. Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
    4. Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
    5. Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 

2. den – úterý 14. 6. 2022 

  • Faktury přijaté

Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.

  1. Fakturační email
  2. Ukázka vyčítání a napojení účetní program
  3. Zaškolení na agregované kontroly seniora
  4. Ukázka různých workflow schvalování
  5. Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
  6. Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 
  • Účtenky

Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.

  • Banky
    1. Zaúčtování banky importním souborem
    2. Automatické účtování – homebanking
    3. Automatické párování
    4. Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně 
  • Sklady
    1. Přímá integrace účetního sw na e-shop
    2. Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování 
  • Roboti
    1. Co je RPA a na jaké procesy se využívá
    2. Konkrétní příklady využití na účtárně
    3. Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady 

3. den – úterý 21. 6. 2022 

  • Ukázka konkrétních praktických řešení

Firmy zabývající se digitalizací Vám představí svá řešení.

  • Tržby

Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem. 

  • Reporting účetních dat

Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.

  1. Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
  2. Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
  3. Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením

Lektor

Ing. Denisa Žďárská

Metodik, účetní specializující se na digitální transformaci a automatizaci, finanční analytik, projektový manažer, mimo jiné milovník cestování, mimoevropských kultur, elektronické muziky a sportu. Má za sebou vysokoškolské studium oboru účetnictví a finanční řízení podniku na VŠE. Kariéru zahájila ve velké mezinárodní finanční skupině jako metodik…

Více informací a další semináře lektora

Gabriela Kreidlová

Process Analyst specializující se na automatizace za využití nejmodernějších technologií zejména v oblasti účetnictví a financí. Má za sebou zkušenosti z vedení účetnictví od juniorní pozice, přes seniora, supervisora až k team leadrovi. V This One s.r.o. působí od samého založení a díky tomu nasbírala zkušenosti ze všech účetních agend včetně…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

6.6. – 21.6.2022

9:00 - 16:00

Praha

Adresa bude upřesněna

Přihlásit Připomenout

14 990,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.