Akademie Dashöfer

Průvodce digitální transformací na účtárně krok po kroku

Komplexní rozvojový program pro účetní, manažery, inovátory, korporátní rebely a lídry, kteří chtějí využít příležitost digitalizovat účtárnu na maximum...

...s firmou ThisOne, účetní firmou roku 2020

Ing. Denisa Žďárská, Ing. Kirill Prilepskiy

Pro účtárnu se stává digitalizace a automatizace běžnou součástí každodenní rutiny, proto jsme pro Vás připravili tento program. Náš vzdělávací cyklus projde účetní agendy jednu po druhé z pohledu automatizace. Kurz bude čistě praktický, zákony a znění paragrafů budeme probírat jen okrajově, a to z pohledu souladu nástrojů s platnou legislativou. Ukážeme si, jak snadno a rychle implementovat a obsluhovat zvolené nástroje v různých účetních agendách. Ze školení si odnesete znalost důležitých kritérií pro výběr dostupných nástrojů na trhu.

Komu je Akademie určena:

Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.

Obsah Akademie:

1. den – středa 5. 10. 2022

  • IT zázemí a bezpečnost

Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.

  1. GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
  2. Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
  3. Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
  4. Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
  5. Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
  6. Sdílené úložiště
  7. Interní a externí komunikace
  8. Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou) 
  • Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně
    1. Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
    2. Složení týmu a jeho nové role
    3. Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích 
  • Timesheety a příprava na automatizace
    1. Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
    2. Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
    3. Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
    4. Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
    5. Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 

2. den – úterý 11. 10. 2022 

  • Faktury přijaté

Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.

  1. Fakturační email
  2. Ukázka vyčítání a napojení účetní program
  3. Zaškolení na agregované kontroly seniora
  4. Ukázka různých workflow schvalování
  5. Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
  6. Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 
    • Roboti
      1. Co je RPA a na jaké procesy se využívá
      2. Konkrétní příklady využití na účtárně
      3. Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady 

    3. den – středa 19. 10. 2022 

    • Ukázka konkrétních praktických řešení

    Firmy zabývající se digitalizací Vám představí svá řešení.

    • Účtenky

      Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.

      • Banky
      1. Zaúčtování banky importním souborem
      2. Automatické účtování – homebanking
      3. Automatické párování
      4. Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně 
      • Sklady
      1. Přímá integrace účetního sw na e-shop
      2. Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování 
      • Tržby

      Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem. 

      • Reporting účetních dat

      Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.

      1. Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
      2. Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
      3. Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením

      Lektor

      Ing. Denisa Žďárská

      Metodik, účetní specializující se na digitální transformaci a automatizaci, finanční analytik, projektový manažer, mimo jiné milovník cestování, mimoevropských kultur, elektronické muziky a sportu. Má za sebou vysokoškolské studium oboru účetnictví a finanční řízení podniku na VŠE. Kariéru zahájila ve velké mezinárodní finanční skupině jako metodik…

      Více informací a další semináře lektora

      Ing. Kirill Prilepskiy

      Po pěti letech, kdy v This One nastoupil jako Junior účetní, vede celý tým v pozici Team Leadera. Zároveň své zkušenosti uplatňuje při nastavování spoluprací a procesů s novými i stávajícími klienty. Automatizace procesů se pro něj stala mantrou posledních let, kterou předává týmu a klientům. Díky své empatické povaze a velkému zájmu o nové…

      Více informací a další semináře lektora

      Termíny a místo konání

      5.10. – 19.10.2022

      9:00 - 16:00

      Praha

      Lighthouse Towers, Jankovcova 1569/2c, 170 00 Praha 7

      19990 Kč

      15 992,- Kč

      Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.