Cena zahrnuje tři celodenní prezenční semináře a sadu příkladů k procvičení pro samostudium. Po absolvování závěrečného testu získáte certifikát Specialista na konsolidaci.
Kombinovaná forma prezenčního a domácího studia ve vícedenním semináři poskytne solidní základ k sestavení konsolidované účetní závěrky. Na semináři se seznámíte s konsolidací podle českých účetních předpisů vs. podle IFRS. Na praktických příkladech si procvičíte a ujasníte vymezení konsolidačního celku (skupiny), míru vlivu vs. míru vlastnictví a související typologii majetkových účastí s návazností na metody konsolidace. V rámci nich bude přiblíženo zachycení akvizice dceřiného podniku k datu akvizice a konsolidační postupy od akvizice po pozbytí ovládání, pořízení účasti v přidruženém a společném podniku a jejich zahrnutí do konsolidované účetní závěrky, bude vyjasněn výpočet konsolidačního rozdílu (goodwillu) a menšinových (nekontrolních) podílů, vliv přecenění nabývaných čistých aktiv na konsolidaci, přiblíženy postupy související s vylučováním vzájemných vztahů. Stranou nezůstanou ani cizoměnové přepočty při konsolidaci zahraničních podniků, daňové souvislosti a dopad diskutovaných transakcí na konsolidovaný výkaz peněžních toků a konsolidovaný přehled o změnách vlastního kapitálu.
Pro koho je Akademie určena:
Seminář je určen všem, kteří potřebují sestavovat, ověřovat nebo analyzovat konsolidovanou účetní závěrku podle českých předpisů, resp. dle IFRS. Seminář je vhodný zejména pro začínající a mírně pokročilé.
Výhody Akademie:
Výhodou vícedenního semináře je, že si problematiku konsolidace osvojíte postupně a tím si vybudujete pevné základy. Po každém absolvovaném dni dostanete sadu příkladů k procvičení pro samostatné studium. V případě potřeby si můžete všechny nejasnosti prodiskutovat s lektorkou během dalšího semináře.
Kombinace prezenčního a distančního studia vám umožní proniknout do této náročné problematiky do hloubky a závěrečným testem si ověříte její zvládnutí.
Zadání příkladů, které se budou řešit během prezenční výuky dostanete dopředu, přičemž budete mít možnost si vybrat, zda v průběhu semináře si chcete řešit příklady s pomocí PC v Excelu, nebo ve formě tužka – papír. V případě, že byste rádi řešili příklady přímo v Excelu, přineste si vlastní notebook.
Po absolvování kurzu budete specialistou na konsolidaci, na což získáte certifikát.
Obsah
24. 10. 2023: První den semináře – Koncepce konsolidace a úvod do konsolidačních metod
- Úvod do konsolidace – význam, zakotvení v české legislativě / IFRS
- Vymezení konsolidačního celku (CZ) vs. skupiny (IFRS)
- Koncept ovládání (CZ vs. IFRS), související spoluovládání a podstatný vliv
- Metody konsolidace (CZ) vs. konsolidační postupy a ekvivalenční metoda (IFRS)
- Akvizice dceřiného podniku – metoda koupě (CZ) vs. metoda akvizice (IFRS) – a navazující konsolidace dceřiního podniku v prvním roce
- Pořízení podílu v přidruženém vs. společném podniku a jeho zahrnutí do konsolidované účetní závěrky
Samostudium s řešením příkladů v MS Excel.
31. 10. 2023: Druhý den semináře – Aplikace konsolidačních metod
- Stručné opakování a zpětná vazba ze samostatného studia
- Metoda plné konsolidace (CZ vs. IFRS) – od akvizice dceřiného podniku přes změny výše majetkových podílů až k pozbytí ovládání (dekonsolidaci)
- Metoda poměrné konsolidace (CZ) – konsolidační postupy
- Ekvivalenční metoda (CZ vs. IFRS) – oceňování majetkové účasti k okamžiku pořízení a po dobu držby podstatného vlivu
- Eliminace dopadu vzájemných vztahů – zůstatků v rámci všech konsolidačních metod
Samostudium s řešením příkladů v MS Excel.
7. 11. 2023: Třetí den semináře – Specifické oblasti konsolidace
- Stručné opakování a zpětná vazba ze samostatného studia, příprava na test
- Konsolidace zahraniční dceřiné společnosti a související kurzové přepočty (CZ vs. IFRS)
- Víceúrovňová konsolidace a techniky přímé a nepřímé konsolidace
- Změny konsolidačních metod v návaznosti na změny míry vlivu (CZ vs. IFRS)
- Majetkové účasti v dceřiném, společném, přidruženém podniku v samostatné účetní závěrce investora (CZ vs. IFRS)
- Závěrečný test
Lektor
Ing. Libor Vašek, Ph.D.
Účetní expert, odborný asistent na katedře finančního účetnictví a auditingu VŠE. Konzultant a odborný lektor v oblasti IFRS a podnikových konsolidací. Člen kontrolního výboru RVDA, člen Legislativní rady malých a středních podniků při AMSP ČR, autor a spoluautor odborných…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
19 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
O tématu školení
V rámci Akademie se setkáte s pojmy jako:
Akademie Dashöfer, Specialista na konsolidaci, vícedenní seminář, konsolidace certifikát, vícedenní kurz, konsolidace účetní závěrky, kurz Praha, konsolidovaná účetní závěrka seminář, konsolidovaná účetní závěrka kurz, konsolidace podle IFRS, konsolidace podle českých předpisů, konsolidace, atd.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.