Akademie Dashöfer

Specialista na účetnictví - 1. a 2. stupně

Začínajícím účetním pomůžeme zvládnout základní problematiku účetnictví. Vícedenní seminář zachycuje komplexní přehled vedení účetnictví. Informuje o základních povinnostech účetních jednotek, o vedení účetní agendy, o soustavě metodických prvků a postupů, mezi něž například patří bilanční princip, podvojnost účetních zápisů, souvztažnost účtů, účet a soustava účtů, účetní dokumentace, oceňování a inventarizace majetku. Dále se zaměříme na účtování jednotlivých druhů majetku, závazků, pohledávek, kurzových rozdílů, mezd, DPH a jiných daní. Ke snadnému pochopení dané problematiky jsou ke každé oblasti přidány příklady z praxe. Na semináři si prohloubíte účetní znalosti. Objasníme Vám provázanost nákladů a výnosů, aktiv a pasiv v souvislosti s hospodařením společnosti. Pomůžeme účetním se zorientovat v účetních výkazech, ukážeme provázanost účetních operací během kalendářního roku s návazností na roční závěrku a uzavření účetního období. Ukážeme daňovou optimalizaci hospodářského výsledku až k výpočtu výsledné daně z příjmů právnických osob. Pomocí finanční analýzy se seminář zaměří na hospodaření společnosti, na schopnost společnosti vytvářet nové zdroje k dosažení zisku.

Pro koho je určen tento vícedenní seminář

Seminář je určen pro začínající účetní. Pro účetní, které si potřebují účetnictví zopakovat a pro účetní, které mají na starosti účetnictví celé společnosti. Seminář mohou absolvovat také studenti středních a vysokých škol. Tento seminář jim poslouží k doplnění jejich studia.

Dále je seminář určen pracovníkům účtáren, kteří vedle vedení účetnictví sestavují účetní závěrky, daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob. Pro účetní, kteří účetní závěrku připravují, pro vedoucí pracovníky finančních útvarů. Pro studenty středních a vysoký škol k doplnění jejich studia.

A v neposlední řadě specialistům, kteří se zaměřují na nákladový controlling.

Výhody tohoto vícedenního semináře

Výhodou vícedenního semináře je to, že jednotlivé části na sebe navazují do uceleného celku. Postupně dojde k získávání informací o vedení účetnictví, jeho metodách, principech, výkaznictví až k výstupům, které se předkládají na finanční úřad a jiným institucím. Problematiku účetnictví si osvojíte postupně a tím bude dosaženo intenzivnějšího prohloubení znalostí.

Vše je doprovázeno příklady z praxe.

Po dobu měsíce července a srpna mají účastníci k dispozici on-line knihovnu Účetnictví profi.

Kurzy lze objednat i samostatně:

Obsah

14. 7. 2020 (úterý)

  • Legislativní úprava vedení účetnictví podnikatelů
  • Vymezení formy, obsahu a rozsahu účetnictví, vystavování účetních a daňových dokladů
  • Účet jako symbolický zápis pro aktiva, pasiva, náklady, výnosy
  • Účet syntetický a analytický, účetní osnova, pravidla pro tvorbu předkontace
  • Dlouhodobý majetek – členění dlouhodobého majetku, výpočet odpisů, účtování o pořízení, zařazení a vyřazení dlouhodobého majetku, pořízení dlouhodobého majetku formou leasingu nebo spotřebním úvěrem, dlouhodobý finanční majetek
  • Zásoby – vymezení a charakteristika účtování a evidence zásob, ocenění zásob, členění a účtování zásob vlastní výroby, zjištění a zaznamenání stavu zásob na konci zdaňovacího období, inventarizace zásob
  • Finanční majetek – účtování pokladny v CZK a valutových pokladen, účtování pohybů na bankovních účtech, účtování cenin, stravenek, účtování krátkodobých a dlouhodobých bankovních úvěrů a výpomocí, zaznamenání stavu finančního majetku na konci zdaňovacího období, inventarizace 

15. 7. 2020 (středa)

  • Pohledávky a závazky z obchodních vztahů – oceňování pohledávek a závazků v české a cizí měně, poskytnuté a přijaté zálohy, kurzové rozdíly, zjištění a zaznamenání stavu pohledávek a závazků na konci zdaňovacího období, inventarizace
  • Pohledávky a závazky vůči finančním a dalším institucím, účtování přímých a nepřímých daní (daň silniční, DPH, daň z příjmů,….)
  • Účtování mezd a odvodů z mezd – specifika výpočtu a účtování mezd 

16. 7. 2020 (čtvrtek)

  • Časové rozlišení nákladů a výnosů – specifika účtování nákladů a výnosů, náklady a výnosy příštích období, příjmy a výdaje příštích období, komplexní náklady příštích období
  • Kapitálové účty – účtování o základním kapitálu, jeho snížení nebo zvýšení, účtování kapitálových fondů, fondů ze zisku, účtování výsledku hospodaření a jeho rozúčtování dle zápisu z valné hromady
  • Rezervy – tvorba rezerv, účtování a jejich specifika
  • Náklady a výnosy – specifika účtování nákladů a výnosů, účtování daňových a nedaňových nákladů, auto v podnikání

17. 7. 2020 (pátek)

  • Uzávěrkové a závěrkové účetní operace, účetní výkazy – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, cash flow
  • Sestavení daňového přiznání daně z příjmů právnických osob
  • Průběžný test

4. 8. 2020 (úterý)

  • Principy účtování a specifikace účtování v jednotlivých účetních třídách – dlouhodobý majetek nehmotný, hmotný, finanční, zásoby, finanční majetek, závazkové vztahy, kurzové rozdíly, přímé a nepřímé daně, časové rozlišení, vlastní kapitál, změny základního kapitálu, rezervy a další
  • Metody účetnictví – zachycování procesů v účetnictví 

5. 8. 2020 (středa)

  • Finanční účetnictví – Finanční účetnictví má za úkol informovat o reálných hospodářských procesech ve společnosti, proto se zaměříme na kategorizaci účetních jednotek, sestavování rozvahy, výkazu zisku a ztráty, cash flow, přehledu o změnách základního kapitálu.

6. 8. 2020 (čtvrtek)

  • Hospodářský výsledekoptimalizace hospodářského výsledku, výpočet hospodářského výsledku před a po zdanění, rozbor položek zvyšující a snižující základ daně, základ daně, slevy na dani, výpočet splatné a odložené daně, sestavení daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob, výroční zpráva, zveřejňování účetní závěrky

7. 8. 2020 (pátek)

  • Finanční analýza a její metody – nákladový controlling – analýza účetnictví poměrovými ukazateli, souhrnné indexy hodnocení, dlouhodobé a krátkodobé plánování. Ukazatele nám pomáhají zjistit, zda je společnost v insolvenci, druhotné platební neschopnosti nebo v úpadku. Zda je nutné přijmou opatření k revitalizaci společnosti nebo přijmou radikálnější opatření jako je například konkurz.
  • Závěrečný test 

Výuka probíhá každý den od 9 do 16 hodin (hodinová pauza na oběd + 2 x 15 minut na občerstvení).

Lektor

Termíny a místo konání

14.7. – 7.8.2020

9:00 - 16:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

39 900,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.