Kurz Výroba a dodávání produktu – Robustní výrobní proces – 1. vydání, listopad 2007 (české 2009), poskytuje pomoc při řešení témat:
- Jak se realizují „robustní výrobní procesy“?
- Jak se hodnotí nebo měří?
- Jak se zachází s ovlivňujícími faktory a selháními?
- Jak se dají stávající výrobní procesy zlepšovat?
Aby výrobce mohli nabídnout zákazníkovi automobil splňující všechny jeho současné vysoké nároky a očekávání, musí být zajištěn bezchybný řetězec dodavatelů pro výrobu, servisní služby a náhradní díly.
Obsah kurzu:
Předmluva
1 Úvod
1.1 Výchozí situace
1.2 Cíle
1.3 Ovlivňující faktory
1.3.1 Komplexita a inovace
1.3.2 Lidský faktor: Management a pracovníci
1.3.3 Zdroje
1.3.4 Plánované a neplánované změny
1.4 Definice/”mezníky” robustních výrobních procesů
2 Přehled celkového konceptu
2.1 Poznámky k navigaci
2.2 Čtyři zpětnovazební okruhy robustních výrobních procesů
2.3 Vazba na VDA – standard „Zajištění stupně zralosti pro nové díly”
2.3.1 Hodnocení na základě logiky semaforu
2.4 Znázornění, kontrolní seznamy a příklady
3 Předpoklady pro robustní výrobní proces
3.1.1 Kultura založená na důvěře, zacházení s úspěchy a chybami
3.1.2 Orientace na procesy a zvyšování kvality
3.1.3 Prevence vad/zamezování vadám
3.1.4 Stálost
3.1.5 Neustálé zlepšování
3.2 Proces vzniku produktu a plánování
3.2.1 Nové díly
3.2.1.2 Nové díly
3.2.2 Díly z přemístěné výroby
3.2.3 Převzaté díly
3.3 Minimální požadavky na funkce kvality výrobního místa
3.4 Koncept logistiky
3.5 Management rizik – preventivní management selhání
4 Kontrolní bod
5 Standardy pro robustní výrobní procesy
5.1 Základní standardy pro interní výrobní procesy
5.1.1 Standard 1: Zpětnovazební okruh pro monitorování a měření výrobních procesů a produktů
5.1.2 Standard 2: Interní dohody o kvalitě
5.1.3 Standard 3: Interní procedura uvolňování (produktu a procesu)
5.1.4 Standard 4: Kvalifikace pracovníků
5.1.5 Standard 5: Komunikace, reporting, eskalace
5.1.6 Standard 6: Komplexní péče o zařízení/ošetřování/údržba
5.1.7 Standard 7: Management rizik/nouzový plán
5.1.8 Standard 8: Metody řešení problémů
5.1.9 Standard 9: Popis pracovního místa, standardní pracovní list
5.1.10 Standard 10: Management změn
5.2 Management dodavatelů
5.2.1 Výběr dodavatelů
5.2.2 Smluvní zajištění, dohoda o kvalitě a logistice
5.2.3 Zapojení nových dodavatelů
5.2.4 Dohled nad kvalitou dodávek
5.2.5 Management eskalací
5.2.6 Komunikace a spolupráce
5.2.7 Přenesení na celý dodavatelský řetězec
5.3 Controling a řízení
5.3.1 Ukazatele – cockpit
5.3.2 Komunikace, vizualizace, reporting
5.3.3 Zpětnovazební okruhy
5.3.4 Rekvalifikace
5.4 Management selhání
5.4.1 Preventivní management selhání/management rizik
5.4.2 Reaktivní management selhání
6 Mapy norem, směrnic a metod
6.1 Mapy a metod a předpisů ke svazku VDA „Robustní procesy“
7.1 Slovník pojmů a zkratek
7.1.1 Všeobecné pojmy
7.1.2 Pojmosloví světa norem
7.1.3 Přehled zkratek
7.2 Kontrolní seznamy
7.2.1 Kontrolní seznam pro přemístění výroby a převzaté díly
7.2.2 Kontrolní seznam minimálních požadavků na funkce kvality ve výrobním místě
7.2.3 Kontrolní seznam koncept logistiky
7.2.4 Kontrolní seznam kontrolní bod
7.2.5 Kontrolní seznam – dohoda o zabezpečení kvality a logistiky (QSLV)
7.2.6 Kontrolní seznam – Matice ukazatelů
7.2.7 Příklad cockpitu pro robustní výrobní procesy
7.2.8 Příklad mini-cockpitu pro robustní výrobní procesy
7.2.9 Kontrolní seznam – ovlivňující faktory s příkladem hodnotící matice analogické k metodě FMEA
7.3 Příklady standardů
7.3.1 Příklad standardu interní dohody o kvalitě
7.3.2 Příklady standardu postupu uvolňování
7.3.2.1 Příklad 1: Celkové hodnocení uvolnění procesu
7.3.2.1 Kontrolní seznam pro uvolnění procesu
7.3.2.2 Příklad 2: Hodnocení kvality
7.3.3 Příklady standardu kvalifikace pracovníků
7.3.3.1 Příklad 1: Matice kvalifikace
7.3.2 Příklad 2: Matice způsobilosti a oprávnění
7.3.4 Příklady standardu komunikace/reportingu/eskalace
7.3.4.1 Příklad 1: Reporting a dokumentování
7.3.4.2 Příklad 2: Monitorování a eskalace
7.3.4.3 Příklad 3: Příklad vizualizace Q-ukazatelů a jejich vývoje
7.3.5 Příklady standardu komplexní péče o zařízení, ošetřování a údržby
7.3.5.1 Příklad 1: Školící podklady k TPM (Total Productive Maintenance)
7.3.5.2 Příklad 2: Inspekční plán TPM (výtah)
7.3.5.3 Příklad 3: Školící podklady k TPM na robotech
7.3.6 Příklady standardu managementu rizik a nouzových plánů
7.3.6.1 Příklad 1: Filtr rizik procesu
7.3.6.2 Příklad 2: Vývojový diagram pro nouzový management
7.3.6.3 Příklad 3: Plán reakce pro kvalitu
7.3.7 Příklady standardu metod řešení problémů
7.3.7.1 Příklad 1: Formulář řešení problémů
7.3.7.2 Příklad 2: 8D-zpráva
7.3.8 Příklad standardu popisu pracovního místa, Standard – pracovní list
7.3.8.1 Příklad 1: Standard – pracovní list
7.3.8.2 Příklad 2: Standard – pracovní list
7.3.8.3 Příklad 3: Znázornění procesu a pracovní kroky
7.3.9 Příklad standardu managementu změn
7.3.9.1 Příklad 1: Plánování životního cyklu
7.3.9.2 Příklad 2: Návrh změny (Engineering Change Request)
Výhody pro Vás
- Zúčastněte se on-line, je to snadné.
- Ušetříte čas a náklady na dopravu.
- Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
- Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
- Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
- Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
- Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
- Můžete je položit přímo na semináři.
- Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Lektor
Ing. Jaroslav Schwarz
vystudoval Vysokou školu báňskou – Technickou univerzitu v Ostravě. V oblasti automotive a managementu kvality působí nepřetržitě od roku 2000. Spolupracuje na vývoji světlometů a zadních skupinových svítilen v oddělení vývojové kvality ve společnosti HELLA pro OEM. Za technické centrum HELLA zastřešuje v ČR program spolupráce s vybranými…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
2.3.2022
9:00 - 17:00
On-line
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3990 Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody on-line semináře
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.