Seminář je určen pro:
ředitele, učitele a další vedoucí a řídící pracovníky škol - mateřských, základních i střední - a jiných školských zařízení
Cíl semináře:
seznámit vedoucí pracovníky mateřských, základních škol a středních škol a školských zařízení se základními a specifickými momenty právní úpravy jejich činnosti. Na základě aktivního zapojení účastníků seminář pojme jednotlivé oblasti činnosti jako provázaný logický systém a přispěje ke smysluplným změnám v činnosti ředitele školy nebo školského zařízení v oblastech řízení, které umožňují vydávání směrnic a vyžadují vydávání rozhodnutí.
Obsah semináře:
Právní odvětví a právní předpisy
- přehled základních oblastí činnosti školy nebo školského zařízení a jejich zařazení do právních odvětví, přehled základních právních předpisů upravujících činnost školy nebo školského zařízení
- vztah speciální právní úpravy a obecné právní úpravy, subsidiární použití občanského zákoníku
Zajišťování vzdělávání a školských služeb
- poskytování vzdělávání a školských služeb v souladu se školským zákonem a prováděcími vyhláškami, zákonem o ochraně veřejného zdraví
- problematika dohledu, spolupráce se zákonnými zástupci, práva a povinnosti dětí, žáků, studentů a zákonných zástupců, práva a povinnosti školy nebo školského zařízení
- zajištění vzdělávání mimo obvyklé místo vzdělávání – škola v přírodě, lyžařský výcvikový kurz atd.
- odpovědnost za škodu způsobenou dítěti nebo žákovi, odpovědnost za škodu způsobenou dítětem, žákem
Pracovněprávních vztahy
- specifické momenty vzniku, průběhu a skončení pracovněprávních vztahů ve školství
- lékařské prohlídky, pracovní smlouva a její změny, zařazování do platové třídy a platového stupně, odměňování pedagogických pracovníků
- vliv odborné kvalifikace pedagogického pracovníka na pracovněprávní vztahy
Základní momenty správního řízení
- zahájení a průběh správního řízení zejména vlastní zahájení řízení, náležitosti žádosti nebo zahájení z moci úřední, získávání podkladů k vydání správního rozhodnutí, vedení spisu, počítání lhůt, vydání usnesení a meritorního rozhodnutí, doručování usnesení a meritorních rozhodnutí, odvolací řízení,
Další momenty v činnosti školy nebo školského zařízení
- autorský zákon ve škole a školském zařízení,
- pojištění a odvody v případě prací konaných mimo pracovní poměr,
- kontrolní systém školy nebo školského zařízení, problematika daní
Typické a problémové situace, rozbory konkrétních dokumentů nebo situací určité školy nebo školského zařízení
Časový harmonogram:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze
Lektor
PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
je absolventkou Filozofické fakulty Sankt - Petěrburské státní univerzity, Filozofické fakulty Masarykovy univerzity a Právnické fakulty Masarykovy univerzity. Zkušenosti pedagoga, vedoucího pracovníka školy a pracovníka školského úřadu v současně době zúročuje jako lektor a poskytovatel poradenských služeb pro školy. Je autorkou odborných článků a…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
27.1.2015
9:00 - 16:00
Brno
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
1 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.