Obsah semináře:
- Právní úprava dohod o provedení práce
- Náležitosti dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti
- Odměnu lze sjednat i v jiné smlouvě – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020
- Objem výkonu práce u DPČ lze sjednat i neurčitě (maximálně, nejvýše) – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020 a problémy s tím spojené
- Vstupní lékařské prohlídky u DPP a DPČ, periodické a mimořádné prohlídky u DPP a DPČ
- Doba určitá a neurčitá u DPP a DPČ, prodlužování dohod
- Skončení DPP a DPČ
- Délka směny
- Odpovědnost zaměstnance v rámci DPP a DPČ
- Právní úprava pro pracovní poměr a výjimky, od nichž je možné se odchýlit u DPP a DPČ
- Zápočtový list u DPP a DPČ
- Výpočet čistého průměrného výdělku u DPČ a DPP
- Zdanění příjmů na základě DPP a DPČ
- Vznik účasti na zdravotním pojištění u DPP a DPČ, oznamování nástupu do zaměstnání a ukončení zaměstnání
- Zvláštnosti u DPČ z hlediska zdravotního pojištění – povinnost respektovat minimální vyměřovací základ
- Kdy neplatí minimální vyměřovací základ: u pojištěnců státu, při souběhu dvou a více zaměstnání, při souběhu zaměstnání a podnikání - hlavní činnost
- Vznik účasti na nemocenském pojištění u DPP a DPČ, vznik a zánik účasti na pojistném, pravděpodobný příjem u ZMR a DPP
- Příjem zúčtovaný po ukončení DPP a DPČ
- Odvod pojistného na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení
- Zaměstnání malého rozsahu – § 7 zákona č. 187/2006 Sb.
- Podmínky ZMR, ohlašovací povinnosti vůči OSSZ, účast na NP a odvod pojistného
- ZMR u dohody o pracovní činnosti
- ZMR u pracovního poměru
- ZMR u jiných „zaměstnanců“, například členů statutárních orgánů, jednatelů
- Dávky nemocenského pojištění u ZMR
- Rozhodné období u ZMR
- Změna druhu pojistného vztahu – § 10 zákona č. 187/2006 Sb. (kdy se ZMR mění na tzv. ostatní zaměstnání nebo naopak) a dopad na rozhodné období
- Souběh více ZMR v jednom měsíci postupně za sebou
- Souběh více ZMR plynoucích vedle sebe v jednom měsíci
- Nárok na cestovní náhrady u DPP a DPČ – podmínky
- Odměňování zaměstnanců v rámci DPP a DPČ – minimální mzda
- Obecná odpovědnost zaměstnance za škodu u DPP a DPČ
- Odvod zákonného pojištění a nároky na odškodnění u DPP a DPČ
- Dotazy účastníků
Návrh změn zákoníku práce účinných od roku 2024
Navrhovaná právní úprava zákoníku práce obsahuje především transpozici:
- Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1158 ze dne 20. června 2019, o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem rodičů a pečujících osob a o zrušení směrnice Rady 2010/18/EU, a
- Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1152 ze dne 20. června 2019, o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách v Evropské unii.
Nejdůležitější navrhované změny:
- Nově se stanoví postup při elektronickém uzavírání pracovněprávních vztahů (§ 21)
- Rozšiřuje se informační povinnost zaměstnavatele vůči zaměstnanci při vzniku pracovního poměru – § 37 ZP, a to do 7 dnů
- Nově se stanoví informační povinnost vůči zaměstnancům vysílaným na území jiného státu (§ 37a)
- Zásadní změny se dotýkají dohod o pracích mimo pracovní poměr:
- Harmonogramy směn
- Přípustný objem výkonu práce u DPČ
- Směna, pracovní doba, přestávka na oddech, doba odpočinku
- Překážky v práci u dohod o pracích mimo pracovní poměr
- Nárok na dovolenou u dohod
- Příplatkové odměny u dohod
- Rodičovská dovolená (§ 196), pružné uspořádání práce ( § 241)
- Práce na dálku (§ 317)
- Nad rámec transpozice směrnic se novelizuje problematika doručování s ohledem na digitalizaci a potřeby praxe (§ 334 a násl.)
Seminář je určen:
mzdovým účetním a personalistům.
Výhody pro Vás
- Zúčastněte se on-line, je to snadné.
- Ušetříte čas a náklady na dopravu.
- Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
- Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
- Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
- Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
- Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
- Občerstvení zajišťujeme po celou dobu konání semináře,
- K dispozici máte kávu, čaj, vodu.
- Během coffee breaku sladké či slané občerstvení.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
- Můžete je položit přímo na semináři.
- Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
- Nehodí se vám termín semináře? Přihlaste se i tak a podívejte se na jeho záznam.
- Záznam máte dostupný 7 dní po skončení semináře.
- Najdete ho na stejné adrese jako původní live stream.
- K jeho přehrání nemusíte nic instalovat.
Lektor
Ing. Růžena Klímová
V roce 1973 absolvovala VŠE, obor učitelství ekonomických předmětů. Dvouleté postgraduální studium absolvovala na obchodní fakultě VŠE v r. 1979.
Od roku 1973 pracovala ve velké obchodní organizaci nejprve jako odborný specialista, později jako vedoucí mzdového odboru. Obdobnou funkci vykonávala na ČVUT - Správa kolejí a menz. Pracovala na MZV…
Termíny a místo konání
2.11.2023
9:00 - 14:00
Praha
Adresa bude upřesněna
3 990,- Kč
2.11.2023
9:00 - 14:00
On-line
Cisco Webex
3 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody prezenčního semináře
Výhody on-line semináře
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.