Na co si dát pozor při pořádání teambuildingu

30.9.2008, Zdroj: iDnes

Teambuildingy firmy využívají k posílení týmového ducha, zlepšení vztahů na pracovišti a podpoře vzájemné spolupráce mezi odděleními. Každý teambuilding ale nevede k vytyčenému cíli…

Tento článek je z 30.9.2008. Aktuální informace získáte na našich seminářích.

Teambuildingy firmy využívají k posílení týmového ducha, zlepšení vztahů na pracovišti a podpoře vzájemné spolupráce mezi odděleními. Každý teambuilding ale nevede k vytyčenému cíli…

Jak vypadá moderní HR management? Připomeňte si hlavní zásady soudobého řízení lidských zdrojů na semináři Moderní personální řízení.

Jaké jsou hlavní potíže s teambuildingy? Zaměstnanci často nejsou řádně seznámeni s programem, nudí se, nebo jsou otráveni příliš nabitou odbornou částí, a naopak nesportovci zase nezvládají fyzicky náročnější aktivity. Jak tedy zajistit, aby prostředky vynaložené na teambuilding nepřišly nazmar?Před přípravou společného víkendu si vedení firmy musí společně sednout a říci si, čeho teambuildingem chtějí docílit a jaké problémy jsou uvnitř společnosti. Například jsou-li mezi obchodním a fakturačním oddělením napnuté vztahy, jistě bude prima připravit hry a soutěže, kterých se zúčastní obě skupiny vzájemně promíchané. Teambuilding je rovněž vhodný pro firmy, které naberou najednou více nováčků a potřebují je zapojit do kolektivu. Problémy naopak hrozí, pokud se pokusíte týmovými aktivitami stmelit dva rozhádané tábory.

Teambuilding si můžete nechat připravit od specializované firmy, lze ho ale zvládnout i vlastními silami.

Nejprve je třeba zvolit místo, kde teambuilding bude probíhat. Pokud máte více poboček, naplánujte ho někde na půl cesty. Osvědčily se resorty, které nenabízejí jen ubytování, ale i další vyžití jako je farma s koňmi či areály v horách. Dobré je připravit setkání v přírodě, daleko od ruchu města, kde se lidé dokáží více uvolnit a odpoutat od práce.

Při sestavování programu si nejprve projděte skladbu účastníků – převládají spíše mladší, nebo starší ročníky? Jaké jsou jejich záliby? Lezení po skalách může některé z Vašich zaměstnanců nadchnout, pro jiné ale může být utrpením, které k posílení jejich loajality k firmě rozhodně nepovede. Ke splnění cíle teambuildingu přitom stačí i zcela nenáročné aktivity jako např. házení podkovou nebo skákání do sena. I v těchto případech se zaměstnanci zábavnou formou poznají.

Zaměstnanci také musí přesně vědět, jaký je smysl celé akce - není to zábava za firemní peníze, kde by všichni hodovali a popíjeli, ale má posílit firmu a je zde prostor pro vyřešení problémů, které jednotlivá oddělení trápí.

Teambuilding se doporučuje na tři nebo čtyři dny, kdy by kromě společných radovánek neměla chybět ani pracovní část, jako je seznámení s cíli firmy, změnou strategie společnosti, ocenění nejlepších pracovníků nebo třeba snídaně s majitelem. Příhodné je také zařadit přednášku externího trenéra. Akci je dobré dokumentovat na videokameru, zážitky si pak pracovníci mohou připomenout třeba na vánočním večírku.

 

Ověřte spokojenost svých zaměstnanců a vytvořte jim na základě výsledků Vašeho šetření lepší pracovní podmínky. Jak spokojenost zjistit a získané informace využít Vám prozradí seminář Průzkumy spokojenosti zaměstnanců.