Seminář

Účetní kancelář 21. století

Není již čas převést doklady do digitální podoby a automatizovat většinu procesů oběhu dokladů? Lze to tak udělat v současných legislativních a technických podmínkách? Je to drahé, nebo tím naopak můžeme ušetřit?

MVDr. Milan Vodička, Ing. Jolana Pražáková

Získejte přehled o možnostech zefektivnění práce v účtárnách a o nástrojích, které současný trh nabízí. Nedílnou součástí je i zviditelnění směru, kterým se další vývoj v práci účetních bude ubírat. Budete schopni rozpoznat, které činnosti můžete optimalizovat již nyní a nad kterými je třeba se do budoucna zamyslet, protože je lze zcela zautomatizovat. V případě potřeby je možné s lektorem prodiskutovat varianty nebo se nechat inspirovat jinými společnostmi, které se cestou automatizace již vydaly a mají první zkušenosti za sebou.

MVDr. Milan Vodička

9:00 - 12:00

Legislativa a judikatura

MVDr. Milan Vodička

MVDr. Milan Vodička seznámí posluchače se změnami a novinkami v rámci přechodu do digitálního věku se zaměřením na daně a účetnictví. Kromě legislativy a judikatury budou probrány i stěžejní systémy státní správy s ukázkami funkcionality a možností. Nebude chybět ani řada tipů a postřehů z reálné praxe:

  • Digitální legislativa EU a ČR – co můžeme, co musíme?
  • Zákon i právu na digitální služby neboli digitální ústava
  • Digitalizace v novém zákonu o účetnictví
  • Elektronická identifikace – možnosti dnes i zítra
  • Druhy elektronických podpisů a jejich použití
  • Nahrazení úředně ověřeného podpisu elektronickým
  • Rozvoj bankovní identity (BankID), jak ji využít pro účetnictví?
  • Požadavky kladené na digitální písemnosti, jak je zajistit
  • Elektronické ověřování údajů – co lze zjistit přes internet
  • Portály MOJE daně, ePortál ČSSZ, justice.cz, mojeVZP a další
  • Ukládání elektronických písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti
  • Elektronická komunikace – email, ISDS, výhody, úskalí dle judikatury
  • Novinky v datových schránkách pro rok 2023 a 2024
  • Postup při digitalizaci účetnictví a příklad účetní směrnice
  • Rizika a hrozby v oblasti IT, jak se jim vyhýbat
  • Otázky, diskuse, praktické tipy

12:00 - 13:00

Oběd

Ing. Jolana Pražáková

13:00 - 16:00

Ukázka automatizace účetnictví

Ing. Jolana Pražáková

Na semináři se seznámíte s dostupnými prostředky a aplikacemi pro ulehčení práce účetních, projdeme současnou legislativu a rámec, který zákony vymezují. 

  • Komplexní ukázka automatizace při zpracování účetnictví klienta účetní kanceláře (externí vedení účetnictví) po jednotlivých fázích a s využitím jednotlivých aplikací
    • Předání dokladu (faktura přijatá)
    • Vytěžení (vyčtení dat z faktury) aplikací
    • Zaúčtování
    • Archivace – možnosti
    • Reporting
  • Úskalí v oblasti automatizace – průkaznost, bezpečnost dat 

Seznámíte se se změnami a novinkami v rámci přechodu do digitálního věku se zaměřením na daně a účetnictví. Kromě legislativy a judikatury budou probrány i stěžejní systémy státní správy s ukázkami funkcionality a možností. Nebude chybět ani řada tipů a postřehů z reálné praxe.

Poznáte dostupné prostředky a aplikace pro ulehčení práce účetních. 

Výhody pro Vás

Bezproblémový přenos
  • Zúčastněte se on-line, je to snadné.
  • Ušetříte čas a náklady na dopravu.
  • Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
  • Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
  • Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
  • Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
  • Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
Občerstvení a oběd
  • Oběd je zahrnut v ceně semináře.
  • Podává se v blízkosti místa konání semináře, zpravidla ve stejné budově.
  • Doprovodíme vás až na místo a zase zpět, budete-li chtít.
  • Máte-li dietní omezení, napište nám prosím předem na info@kursy.cz, zajistíme vám vhodné menu.
  • Další občerstvení zajišťujeme po celou dobu konání semináře,
  • K dispozici máte kávu, čaj, vodu.
  • Během coffee breaku sladké či slané občerstvení.
Kvalitní podklady
  • Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
Odpovědi odborníka
  • Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
  • Můžete je položit přímo na semináři.
  • Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz
Osvědčení o absolvování
  • Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
  • Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
  • Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
Sledujte i ze záznamu
  • Nehodí se vám termín semináře? Přihlaste se i tak a podívejte se na jeho záznam.
  • Záznam máte dostupný 7 dní po skončení semináře.
  • Najdete ho na stejné adrese jako původní live stream.
  • K jeho přehrání nemusíte nic instalovat.

Lektor

MVDr. Milan Vodička

Od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, člen Prezidia a vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Dlouholeté zkušenosti s vedením společností v oblasti IT, bohatá přednášková a publikační činnost.

Více informací a další semináře lektora

Ing. Jolana Pražáková

Je absolventkou VŠE Praha, fakulty Informatiky a statistiky a od roku 2004 i certifikovaná účetní. V letech 1997–2013 pracovala na pozicích hlavní účetní v různých bankách. Od roku 2013 se jako OSVČ a od roku 2018 jako majitelka a jednatelka společnosti Advanced Accounting s. r. o. zabývá poskytováním účetních služeb a konzultací pro malé a střední…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

28.5.2025

9:00 - 16:00

On-line

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.

Názory účastníků

Martina Tomašovičová, MTO finance s.r.o.

“Rozhodně tento seminář doporučuji všem jako první krok při snaze o digitalizaci firmy nebo alespoň některých procesů.„

Dasi - digitální asistent
Dasi