Seminář je určen:
Seminář je určen pracovníkům personálních oddělení, interním právníkům, manažerům a dalším osobám, které se zabývají pracovním právem.
Cíl semináře:
Cílem semináře je seznámit účastníky s typickým průběhem pracovněprávního sporu a jeho důsledky a pomoci jim se na takové situace řádně připravit a zejména jím efektivně předcházet. Seminář bude zaměřen zejména na postavení zaměstnavatele jako žalované strany v soudním řízení. Účastníci budou seznámení s aktuální judikaturou soudů vztahující se k probíraným otázkám. Výklad semináře se bude vždy zaměřovat zejména na praktický postup zaměstnavatele v dané situaci v rámci diskuse s účastníky semináře.
Obsah semináře:
- Úvod do pracovněprávních sporů
- Představení právní úpravy soudního řízení
- Kdo rozhoduje pracovněprávní spory
- Předcházení sporům
- Formální a obsahové náležitosti výpovědí a podobných dokumentů
- Podepisování za zaměstnavatele
- Doručování zaměstnancům a následky chybného doručení
- Rizikové body jednání se zaměstnanci (se zaměřením na ukončování pracovních poměrů)
- Předsoudní vyjednávání
- Oznámení o trvání na dalším zaměstnávání, předžalobní upomínka
- Lhůty k podání žaloby
- Příprava zaměstnavatele k soudnímu sporu
- Soudní řízení v prvním stupni
- Obvyklý průběh řízení a jeho trvání
- Vydání platebního rozkazu a podání odporu
- Nařízení mediace a její využití
- Povinnost zaměstnavatele prokázat svá tvrzení
- Svědecké a účastnické výpovědi a jak se na ně připravit
- Dokumenty jako důkaz u soudu
- Mimosoudní jednání a uzavření dohody o narovnání
- Vyhlášení rozsudku a alternativy zakončení soudního řízení
- Opravné prostředky a další přezkum
- Podání odvolání a jeho důsledky
- Podání dovolání a jeho náležitosti
- Ústavní stížnost jako krajní prostředek obrany práv zaměstnavatele
- Důsledky soudního sporu
- Povinnost k náhradě mzdy a možnost jejího zkrácení (moderace) soudem
- Pokračování v pracovním poměru a opětovné ukončení
- Náklady soudního řízení stran a jejich náhrada
- Závěr a diskuse
Časový harmonogram semináře:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka
10.45 – 12.15 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 15.00 – seminář (3. část) + diskuze
Lektor
Mgr. Daniel Vejsada
Daniel Vejsada je advokátem PRK Partners, kde působí již od roku 2012, a ve své advokátní praxi se dlouhodobě zaměřuje na oblast pracovního práva. Ve své praxi se Daniel zaměřuje zejména na zastupování klientů v soudních řízeních v pracovněprávní oblasti. Pravidelně asistuje klientům také při ukončování pracovních poměrů zaměstnanců a přípravě…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
10.4.2017
9:00 - 15:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
O tématu školení
Mezi pojmy, kterými se na semináři budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné:
soudní řízení zaměstnavatel, pracovněprávní spor, právní úprava soudního řízení, předcházení sporům se zaměstnanci, náležitosti výpovědi zaměstnance, předsoudní vyjednávání pracovněprávní spor, příprava zaměstnavatele k soudnímu sporu, soudní řízení v prvním stupni, vydání platebního rozkazu a podání odporu, dokumenty u soudu atd.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.