Ruční manipulace, aniž si to uvědomujeme, již dlouhodobě patří k nejnebezpečnějším činnostem člověka a to jak v pracovní, tak i mimopracovní oblasti; přitom v oblasti pracovní tvoří součást většiny dělnických profesí. Je na ní vázána nejen rozsáhlá úrazovost, ale i mimořádně závažné nemoci z přetěžování. Jedním z nejzávažnějších důsledků ruční manipulace je onemocnění hybného systému, především páteře. Zvedání břemen a další manipulační úkony mohou vyvolat značné tlakové, smykové a torzní síly na segmentech páteře a vést k poškození plotének, povrchů kloubů a měkkých tkání nejčastěji v bederní oblasti zad.
V souvislosti se zajišťováním bezpečnosti a ochrany zdraví zaměstnanců při práci – ruční manipulaci, s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, ukládá zákoník práce zaměstnavatelům vyhledávat a hodnotit jednotlivá rizika a přijímat opatření k jejich předcházení. Mezi existujícími způsoby vyhledávání a hodnocení rizik zcela vyniká ergonomický simulační program Tecnomatix Jack, jehož hlavní předností je možnost řešit činnosti spojené s ruční manipulací přímo v průběhu vlastní pracovní činnosti formou trojrozměrného modelování ve virtuálním počítačovém programu. Program obsahuje jedinečný modul ergonomických analýz zahrnujících základní metody a techniky používané v ergonomii. Řada z těchto metod umožňuje analýzu z pohledu rizik vázaných na ruční manipulaci s břemeny; prezentace provedená na semináři bude zaměřena na stručnou charakteristiku těchto nástrojů.
Obsah semináře
-
Podstata ruční manipulace a způsoby jejího provádění v průběhu historie
-
Okruhy základních rizik – dopady na zdraví člověka
-
Nežádoucí události vykazované v rámci ruční manipulace a jejich rozbor
-
Vliv ruční manipulace na lidský organismus (důraz na pohybový systém – páteř, periferní klouby, další zdravotní důsledky)
-
Mechanismus poškození páteře při ruční manipulaci
-
Faktory ovlivňující míru rizika ruční manipulace (vlastnosti břemene, organizace práce, pracovní prostředí, individuální faktory)
-
Základní povinnosti uložené zaměstnavatelům ve vazbě na ruční manipulaci s břemeny
-
Možnosti odstraňování ruční manipulace a usnadňování zbytkových úkonů
-
Základní zásady bezpečné ruční manipulace (příklady a ukázky vybraných technik, zejména při zvedání břemen)
-
Přípustné limity zátěže
-
Rehabilitační aspekty prevence bolestí zad (kompenzační pohybový režim s ukázkami cviků, rehabilitační pomůcky, další možnosti regenerace)
-
Seznámení s programem Tecnomatix Jack, který lze z pohledu ergonomie definovat jako komplexní 3D simulační nástroj pro studii lidského chování při práci, umožňující simulovat, kontrolovat a vyhodnocovat působení pracovní činnosti a pracovního místa na člověka
-
Výměna zkušeností
Lektoři
Ing. Antonín Dušátko
Absolvent ČVÚT v Praze - strojní inženýr. Bezpečností práce průřezového charakteru se zabýval od nástupu do zaměstnání na podnikové úrovni, působil na Českém úřadě bezpečnosti práce a později na Státním úřadě inspekce práce, ve specializaci garanta pro oblast manipulace s materiálem a skladování. V současné době se stará o obsah odborného měsíčníku BOZP a PO AKTUÁLNĚ. V uvedené specializaci působí jako lektor.
Publikační činnost: je autorem celé řady článků, brožur, příruček a několika rozsáhlejších publikací zaměřených převážně na problematiku bezpečnosti práce na úseku manipulace s materiálem a skladování.
MUDr. Sylva Gilbertová, CSc.
Rehabilitační lékařka, přednáší ergonomii na 2. a 3. lékařské fakultě, příležitostně i v jiných organizacích. Zajímá se především prevencí profesionálně podmíněných onemocnění pohybového aparátu. Dříve pracovala v odd. ergonomie a pracovního lékařství ve Státním zdravotním ústavu a též řadu let na Katedře rehabilitačního lékařství v Institutu pro doškolování lékařů.
Publikační činnost: Je autorkou řady odborných článků , spoluautorka publikace "Ergonomie - optimalizace lidské činnosti".
Doplňující informace
Cena: 2 970 Kč + 19 % DPH
Slevy:
Cena za 1 osobu při objednávce 3 - 5 osob (sleva 10 %):
2 673 Kč + 19 % DPH (ušetříte 297,- Kč)
Cena za 1 osobu při objednávce 6 a více osob (sleva 20 %):
2 376 Kč + 19 % DPH (ušetříte 594,- Kč)
Množstevní sleva Vám bude automaticky odečtena na faktuře. Více informací se dočtete v Podmínkách účasti na semináři, které jsou součástí závazné přihlášky.
Dotazy týkající se problematiky semináře, které nejsou příliš specifické a týkají se širšího okruhu posluchačů, je možné zasílat předem na e-mailovou adresu: info@kursy.cz. Dotazy budou zodpovězeny v rámci přednášky.
Spojení: Každý účastník obdrží cca 1 týden před konáním semináře plánek a popis cesty podle aktuální dopravní situace.
V ceně je zahrnuto: účast na semináři, studijní či pracovní materiál k semináři zpracovaný přednášejícími, zodpovězení dotazů v rámci diskusního fóra a občerstvení.
Lektor
Ing. Monika Becková
Absolventka ČVUT fakulty stavební, obor automatizované systémy řízení. Po realizaci několika projektů ve funkci programátora-analytika působí od roku 1999 v oblasti systémů managementu kvality, od roku 2003 též v oblasti systémů environmentálního managementu a BOZP na pozici auditora, tajemníka certifikačního orgánu a ředitelky školicího…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
termín bude upřesněn
Praha
Praha
2 970,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.