Seminář je určen pro
Zdravotnické pracovníky v přímé péči (všeobecné sestry, sestry specialistky, fyzioterapeuté apod.).
Cíl semináře
Komunikace ve zdravotnictví je v mnoha ohledech specifická. V běžném životě zpravidla komunikace podléhá sociální kontrole – řídí se určitými pravidly, normami, etiketou apod. Byli jsme vychováni v tom, že »tohle se nesmí, toto se neříká, tamto se nedělá«. V okamžiku, kdy sestra vstupuje do interakce s pacientem, se však tyto nastavené hranice bortí. Sestra v rámci ošetřovatelského procesu vyzývá naprosto cizí lidi (ženy, muže, ale i děti) k tomu, aby se např. svlékli a odhalili intimní část svého těla. Ptá se pacientů na velmi citlivé záležitosti, o kterých se jinak »ve slušné společnosti nemluví«. Dotýká se nejrůznějších částí jejich těla, a dokonce jim provádí i bolestivé úkony. To jsou situace,které by za jiných okolností byly absolutně nepřípustné! Ošetřovatelský proces to však nejen umožňuje, ale přímo i vyžaduje. Proto je důležité, aby sestra uměla vytvořit atmosféru důvěry a bezpečí, aby s pacientem navázala vztah založený na úctě a respektu. Jedině takový vztah umožňuje, aby se pacient uklidnil a v rámci možností se cítil relativně »v pohodě«. Vybudování takového vztahu se může během krátké doby, kterou na to dnes sestry mají, zdát jako nemožný úkol. Je to ale klinická dovednost, lze se jí naučit. Vytvoření dobrého vztahu mezi sestrou a pacientem je však nemožné bez efektivní komunikace. Sestra musí umět s pacientem komunikovat. A nejen s ním, také s ostatními členy multidisciplinárního týmu. Je to součást její odborné kompetence. Komunikaces pacientem totiž umožňuje získat pacienta ke spolupráci na léčbě. Bez dobré komunikace není možná dobrá spolupráce! Komunikace sestry s jinými zdravotnickými pracovníky(s lékaři, jinými sestrami apod.) pak vede k adekvátní týmové spolupráci a kvalitní péči o pacienta. Bez dobré komunikace není možná dobrá péče!
Obsah semináře
- Komunikace se sebou
- Komunikace s kolegy
- Komunikace s rodinou pacienta
- Komunikace s pacientem
Komunikace s pacienty různého věku
Komunikace s »náročným« pacientem
Komunikace se seduktivním pacientem
Komunikace s agresivním pacientem
Komunikace s pacientem s úzkostí
Komunikace s pacientem s handicapem
Komunikace s pacientem trpícím ztrátou
Komunikace s pacientem s infaustním onemocněním
Komunikace s pozůstalými
Lektor
PhDr. et Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D.
Je absolventkou jednooborové psychologie a sociologie a andragogiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde taktéž absolvovala doktorské studium. Absolvovala řadu specializačních výcviků, včetně supervizních kurzů. Je lektorkou v oblasti soft skills – komunikačních a jiných „měkkých“ dovedností. Působí jako odborný asistent na…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
4.3.2009
10:00 - 15:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.