Akreditováno Ministerstvem vnitra, odborem efektivní veřejné správy, podle ustanovení § 31 ods. 5 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů:
vzdělávací program průběžného vzdělávání pro úředníky (číslo akreditace AK/PV-361/2009)
vzdělávací program průběžného vzdělávání pro vedoucí úředníky (číslo akreditace AK/VE-221/2009)
![]() |
![]() |
![]() |
Seminář je určen pro:
Seminář je určen řídícím pracovníkům, úředníkům územních samosprávných celků, účetním, kontrolním a dalším pracovníkům, kteří se v organizacích veřejných financí (organizačních složkách státu, příspěvkových organizacích, územních samosprávných celcích, krajích, městech a obcích) podílejí na finančním řízení anebo jsou odpovědni za vytváření odpovídající datové základny (ekonomové, účetní a pod) a kteří se potřebují seznámit s analýzou vlivu konkrétních hospodářských transakcí na hodnotové parametry (např. strukturu jejich aktiv, závazků, vlastních zdrojů, případně ztráty/ zisku, příp. daňového základu a finanční pozice).
Cíl semináře:
Cílem je srozumitelným způsobem seznámit různě orientované uživatele účetních a finančních výkazů se strukturou a obsahem vykazovaných dat. Posluchači se seznámí s koncepcí finanční analýzy prováděné za účelem ohodnocení výstupů z účetnictví, významem vnitřních kontrolních a mezivýkazových vazeb, a způsobu využití informací pro mnohostranné účely (např. účely kontroly, finančního řízení, resp. řízení rizik).
Obash semináře:
- Charakteristika zdrojové základny – rozdělení, požadavky, vzájemnosti
- Pravidla a způsob vytváření účetních dat, operativní data a data další evidence
- Pravidla pro vytváření statistických dat
- Struktura, obsahové vymezení položek účetních výkazů
- Rozvaha
- Výkaz zisku a ztráty
- Příloha
- Přehled o peněžních tocích
- Přehled o změnách vlastního kapitálu
- Pomocný analytický přehled
- Práce s výkazy - rozbor vykazovaných dat
- Výkazové a mezivýkazové vazby
- Využití výstupů pro řízení a kontrol
Případová studie – Ukázka horizontálního a vertikálního rozboru
Časový harmonogram:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.15 – přednáška (2. část)
12.15 – 12.30 – přestávka s občerstvením
12.30 – 14.00 – přednáška (3. část + diskuse)
Lektor
Ing. Danuše Prokůpková
V roce 1973 absolvovala na VŠE Fakultě národohospodářské v Praze. Pracovala jako finanční analytik na Ministerstvu kultury a v letech 1994 až 2002 zastávala funkci metodika účetnictví veřejných financí na Ministerstvu financí. Nyní se věnuje samostatné auditorské činnosti. Je auditorkou OSVČ KAČR 0712, členkou výboru Komory auditorů ČR, pro…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
20.11.2013
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.