Seminář

Kreativita a inovativní přístup k práci

Dr. Petr Krajáč, PhD.

Seminář je zaměřen na zlepšování a posilovaní vlastní kreativity a inovativnosti. Tím přispívá i k růstu celkové pracovní výkonnosti a úspěšnosti. Snaží se procvičit některé dovednosti, které kreativitě a inovativnosti napomáhají a usiluje o odstranění bariér, které člověku obvykle brání projevovat podstatně více tvůrčího přístupu v práci i vlastním životě.

Seminář je určen

Pro kohokoli, kdo chce nebo potřebuje posílit úroveň a výkonnost své tvořivosti především při výkonu svého povolání a pracovní pozice.

Cíl semináře

Seminář je zaměřen na zlepšování a posilovaní vlastní kreativity a inovativnosti. Tím přispívá i k růstu celkové pracovní výkonnosti a úspěšnosti. Snaží se procvičit některé dovednosti, které kreativitě a inovativnosti napomáhají a usiluje o odstranění bariér, které člověku obvykle brání projevovat podstatně více tvůrčího přístupu v práci i vlastním životě.

Co zvládne a naučí se každý účastník semináře:

  • Posílit kreativitu a inovační přístup k práci každého účastníka semináře.
  • Zvládnout techniky a postupy zlepšování vlastní kreativity a inovativnosti.
  • Odstranit bariéry vlastní kreativity a inovativnosti.
  • Přispět ke zlepšení podmínek pro kreativitu a inovativnost na svém pracovišti.

Obsah semináře

  • Co je kreativita a jaké jsou reálné možnosti měnit její úroveň a výkonnost – výklad a diskuse
  • Tvůrčí myšlení – výklad, diskuse, malá případová studie, testy osobnosti 1, nácviky jednotlivých aspektů tvůrčího myšlení (např. vnímavosti k odlišnostem, potřeby hledání odpovědí na zvláštní otázky, produkce nových myšlenek, spojování „nespojitelného“, podněcování fantazie, kritičnosti, skepse, chuti se stále něco nového učit a dovídat apod.)
  • Kreativní proces – rozbor, diskuse, nácvik jednotlivých fází kreativního procesu
  • Překážky tvůrčímu myšlení a jak je překonávat – rozbor, diskuse a nácvik překonávání překážek a hranic tvůrčího myšlení (např. autocenzury, rigidity, podléhání paradigmatům a autoritám, unáhlenosti, konformismu atd.)
  • Testy osobnosti 2 a co z nich vyplývá a k čemu pomáhají – praktická aktivita
  • Kreativní techniky – brainstorming, brainwriting, think tank, synektika, delfská technika – rozbor a nácvik
  • Vytváření myšlenkových map (inspirace Leonardovým příkladem) – rozbor, nácvik, aplikace na reálný problém
  • Testy osobnosti 3 a co z nich vyplývá a k čemu pomáhají – praktická aktivita
  • Organizační podmínky podporující tvůrčí přístupy – rozbor, diskuse, týmové hledání optimálních opatření a reálných změn ve firmě
  • „Spolupráce“ tvůrčího a analytického myšlení – rozbor analytického myšlení, diskuse, týmové hledání odpovědí na otázku jak dosahovat plodné „spolupráce“ tvůrčího a analytického myšlení ve svých konkrétních podmínkách?
  • Tvůrčí přístup k řešení pracovních problémů – proces řešení problému, jednotlivé kroky s aplikací tvůrčího přístupu – rozbor, diskuse, praktická aktivita, aplikace na reálný problém týmu např. vyhledávání nových obchodních příležitostí, chování firmy v ekonomické krizi apod.
  • Bariéry efektivního řešení problémů a využití tvůrčího přístupu k jejich překonávání – rozbor, diskuse, týmový nácvik s aplikací na reálnou situaci
  • Další možné techniky rozvoje a uplatňování kreativity – práce se slovy a  textem, pohled „jinýma očima“, práce se třemi možnými scénáři, hry (např. investiční hra apod.), společné malování abstraktního obrazu – vždy rozbor a zadání aktivity, vyhodnocování nabytých zkušeností, inspirací a možností využití
  • Závěry a praktická doporučení - další možnosti rozvoje kreativity v reálných podmínkách

 Metody práce

  • Formulace a řešení klíčových problémů samotných účastníků 
  • Diskuse 
  • Malá případová studie – rozbor, řešení problémů, generování závěrů a poučení
  • Procvičování praktických dovedností k jednotlivým částem semináře
  • Práce v malých týmech – řešení zadaných úkolů
  • Trénink kreativních dovedností – rozbor zkušeností s tréninkem
  • Formulace užitečných závěrů, poučení a praktických doporučení

Časový harmonogram semináře

8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze

Lektor

Dr. Petr Krajáč, PhD.

Vychází ze 17leté zkušenosti vedoucího pracovníka, 10 let praxe v obchodní činnosti a 14leté vědeckopedagogické činnosti vysokoškolského učitele. Deset let byl lektorem managementu a obchodních dovedností, v letech 1995/96 pracoval na pozici profesora v Českém manažerském centru v Čelákovicích.Svůj odborný růst obohacuje studiem manažerské a…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

14.4.2010

9:00 - 16:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.