Seminář je určen
Pro kohokoli, kdo chce nebo potřebuje posílit úroveň a výkonnost své tvořivosti především při výkonu svého povolání a pracovní pozice.
Cíl semináře
Seminář je zaměřen na zlepšování a posilovaní vlastní kreativity a inovativnosti. Tím přispívá i k růstu celkové pracovní výkonnosti a úspěšnosti. Snaží se procvičit některé dovednosti, které kreativitě a inovativnosti napomáhají a usiluje o odstranění bariér, které člověku obvykle brání projevovat podstatně více tvůrčího přístupu v práci i vlastním životě.
Co zvládne a naučí se každý účastník semináře:
- Posílit kreativitu a inovační přístup k práci každého účastníka semináře.
- Zvládnout techniky a postupy zlepšování vlastní kreativity a inovativnosti.
- Odstranit bariéry vlastní kreativity a inovativnosti.
- Přispět ke zlepšení podmínek pro kreativitu a inovativnost na svém pracovišti.
Obsah semináře
-
Co je kreativita a jaké jsou reálné možnosti měnit její úroveň a výkonnost – výklad a diskuse
-
Tvůrčí myšlení – výklad, diskuse, malá případová studie, testy osobnosti 1, nácviky jednotlivých aspektů tvůrčího myšlení (např. vnímavosti k odlišnostem, potřeby hledání odpovědí na zvláštní otázky, produkce nových myšlenek, spojování „nespojitelného“, podněcování fantazie, kritičnosti, skepse, chuti se stále něco nového učit a dovídat apod.)
-
Kreativní proces – rozbor, diskuse, nácvik jednotlivých fází kreativního procesu
-
Překážky tvůrčímu myšlení a jak je překonávat – rozbor, diskuse a nácvik překonávání překážek a hranic tvůrčího myšlení (např. autocenzury, rigidity, podléhání paradigmatům a autoritám, unáhlenosti, konformismu atd.)
-
Testy osobnosti 2 a co z nich vyplývá a k čemu pomáhají – praktická aktivita
-
Kreativní techniky – brainstorming, brainwriting, think tank, synektika, delfská technika – rozbor a nácvik
-
Vytváření myšlenkových map (inspirace Leonardovým příkladem) – rozbor, nácvik, aplikace na reálný problém
-
Testy osobnosti 3 a co z nich vyplývá a k čemu pomáhají – praktická aktivita
-
Organizační podmínky podporující tvůrčí přístupy – rozbor, diskuse, týmové hledání optimálních opatření a reálných změn ve firmě
-
„Spolupráce“ tvůrčího a analytického myšlení – rozbor analytického myšlení, diskuse, týmové hledání odpovědí na otázku jak dosahovat plodné „spolupráce“ tvůrčího a analytického myšlení ve svých konkrétních podmínkách?
-
Tvůrčí přístup k řešení pracovních problémů – proces řešení problému, jednotlivé kroky s aplikací tvůrčího přístupu – rozbor, diskuse, praktická aktivita, aplikace na reálný problém týmu např. vyhledávání nových obchodních příležitostí, chování firmy v ekonomické krizi apod.
-
Bariéry efektivního řešení problémů a využití tvůrčího přístupu k jejich překonávání – rozbor, diskuse, týmový nácvik s aplikací na reálnou situaci
-
Další možné techniky rozvoje a uplatňování kreativity – práce se slovy a textem, pohled „jinýma očima“, práce se třemi možnými scénáři, hry (např. investiční hra apod.), společné malování abstraktního obrazu – vždy rozbor a zadání aktivity, vyhodnocování nabytých zkušeností, inspirací a možností využití
-
Závěry a praktická doporučení - další možnosti rozvoje kreativity v reálných podmínkách
Metody práce
-
Formulace a řešení klíčových problémů samotných účastníků
-
Diskuse
-
Malá případová studie – rozbor, řešení problémů, generování závěrů a poučení
-
Procvičování praktických dovedností k jednotlivým částem semináře
-
Práce v malých týmech – řešení zadaných úkolů
-
Trénink kreativních dovedností – rozbor zkušeností s tréninkem
-
Formulace užitečných závěrů, poučení a praktických doporučení
Časový harmonogram semináře
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze
Lektor
Dr. Petr Krajáč, PhD.
Vychází ze 17leté zkušenosti vedoucího pracovníka, 10 let praxe v obchodní činnosti a 14leté vědeckopedagogické činnosti vysokoškolského učitele. Deset let byl lektorem managementu a obchodních dovedností, v letech 1995/96 pracoval na pozici profesora v Českém manažerském centru v Čelákovicích.Svůj odborný růst obohacuje studiem manažerské a…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
14.4.2010
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.