Seminář je určen pro:
pro mzdové účetní, personalisty a ostatní osoby, které chtějí získat informace v dané oblasti.
Co Vám seminář přinese:
Na semináři se seznámíte s problematikou ochrany osobních údajů v oblasti mzdové a personální agendy podle zákona č. 101/2000 Sb. a obecného nařízení EU, známého pod zkratkou GDPR, které nabývá účinnosti dne 25.5.2018.
Získáte informace, kdy je nutné mít souhlas se zpracováním osobních údajů, kdy je to nadbytečné, co je citlivý osobní údaj a jak je nutné s ním zacházet. Též se dozvíte, jaké jsou archivační lhůty všech dokumentů v personální a mzdové agendě, jaké jsou formy archivace dat a jak se provádí skartace dokumetů.
Obsah semináře:
1) Ochrana osobních údajů
- Právní úprava
- Definice pojmů
Osobní údaj, citlivý údaj , biometrický údaj, anonymní údaj, subjekt údajů, správce údajů, zpracovatel údajů, pověřenec.
- Zpracování osobních údajů, uchovávání osobních údajů, archivace údajů, výmaz údajů (být zapomenut).
- souhlas se zpracováním osobních údajů – kdy je nutný, kdy nikoliv
- Povinnosti při zpracování osobních údajů
- Povinnosti při zpracování citlivých údajů
- Práva subjektu údajů
- Likvidace osobních údajů
- Úřad pro ochranu osobních údajů
- Přestupky, správní delikty
- Kamerový systém
- Osobní spis, obsah spisu, ochrana osobních údajů v osobním spisu
- Inzerát a osobní údaje uchazeče o zaměstnání
2) Archivace dat
- Právní úprava
- Základní pojmy - dokument, původce dokumentu, spisová služba, archiválie, archiv, registratura, archivní zpracování, označování dokumentů symboly A,S,V
- Evidence dokumentů, archivace dokumentů a vyřazování dokumentů
- Archivace analogová a digitální
- Digitální archivace vlastní a jiným subjektem a povinnosti vůči OSSZ
- Spisová služba – pro veřejnoprávní původce (jen stručně)
- Ochrana archiválií
- Síť archivů v ČR
- Archivační lhůty jednotlivých dokumentů mzdové a personální agendy
- mzdový list, doklady o pracovněprávních náležitostech,
- doklady o vzniku , trvání a ukončení PPV,
- vnitřní předpisy,
- prémiové řády,
- docházka do zaměstnání,
- doklady o pracovním volnu bez náhrady příjmu,
- dovolenky,
- důtky, výtky, pozitivní hodnocení zaměstnance,
- pracovní výkazy,
- účetní záznamy,
- doklady o srážkách ze mzdy,
- doklady o zdravotním pojištění a sociálním zabezpečení, nemocenském pojištění, ELDP, atd.
- mzdové a účetní rekapitulace
- výplatní lístky
- Osobní spis
Obsah osobního spisu a jeho ochrana
Práva zaměstnance ve vztahu k osobnímu spisu
Dotazy posluchačů
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 prezence účastníků
09:00 – 10:30 přednáška (1. část)
10:30 – 10:45 přestávka s občerstvením
10:45 – 12:00 přednáška (2. část)
12:00 – 12:15 přestávka s občerstvením
12:15 – 14:00 přednáška (3. část)
Lektor
Termíny a místo konání
5.11.2021
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.