Input:
Input:

Bezplatný odběr e-mailových novin

Jméno a příjmení musí být správně vyplněno!
Chybný formát e-mailové adresy.
Zadávejte bez mezinárodní předvolby.
Více informací
Seminář

BOZP, pracovnělékařské posudky a pracovněprávní návaznosti

Motto: zaměstnavatel smí zaměstnávat zaměstnance jen v souladu s jeho zdravotní způsobilostí k práci...

   

Seminář zprostředkuje praktické zkušenosti s aplikací novelizovaného zákona č. 373/2011Sb., o specifických zdravotních službách a vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách po necelém roce účinnosti v podání zástupců hlavních zúčastněných stran:

  • zaměstnavatelů,
  • poskytovatelů PLS,
  • státního zdravotního dozoru a
  • advokáta specializovaného na pracovní právo a odškodňování pracovních úrazů.

Zvláštní pozornost bude věnována souvislostem mezi závěrem lékařského posudku a důsledkům pro zaměstnavatele i zaměstnance jak na rovině pracovněprávní tak z hlediska přizpůsobení jeho pracovního zařazení v závislosti na nálezu závěru. 

Velký prostor pro diskusi! 

Seminář je určen pro

  • odborně způsobilé osoby v prevenci rizik a managementu BOZP, 
  • zástupce zaměstnavatelů,
  • zástupce orgánů státního dozoru a státní správy,
  • personalisty a mzdové účetní,
  • zaměstnance pojišťoven,
  • poskytovatele pracovnělékařských služeb,
  • právníky s profesním zaměřením na bezpečnost práce a odškodňování poškození zdraví z práce. 

Seminář se koná ve spolupráci s

Krajskou hygienickou stanicí Moravskoslezského kraje s sídlem v Ostravě

a

Odborem ochrany veřejného zdraví - oddělení hygieny práce a pracovního lékařství Ministerstva zdravotnictví ČR    


BLOKY SEMINÁŘE a PŘEDNÁŠEJÍCÍ

Přehled nejdůležitějších změn v zákonu o specifických zdravotních službách a vyhlášce o PLS, první ohlasy z praxe, nové sporné otázky   

Robert Křepinský
Rada vlády pro BOZP

Novela zákona č. 373/2011 Sb. o specifických zdravotních službách a vyhlášky č. 79/2013 Sb. o pracovnělékařských službách přinesla řadu změn v oblasti posudkové péče a pracovnělékařských služeb, od kterých si autoři předpisu slibují, že přispějí ke zjednodušení postupů při vydávání lékařských posudků, snižování administrativní a ekonomické zátěže pro posuzované osoby, zaměstnance, osoby ucházející se o zaměstnání, zaměstnavatele i pro poskytovatele zdravotních služeb.

Úpravy v novelizovaném zákoně 373/2011 Sb. se týkají například:

  • předkládání výpisů ze zdravotnické dokumentace, včetně stanovení doby pro jejich vydání a doby jejich platnosti,
  • postupu pro stanovení rozsahu vyšetření při absenci výpisu,
  • vydávání lékařských posudků a jejich přezkoumávání, včetně úpravy lhůt u některých posudků a
  • zakotvení možnosti vzdát se práva na přezkoumání lékařského posudku.

Úpravy v novele vyhlášky č. 79/2017 Sb.

Upravují se zejména v příloze č. 2 u některých rizikových faktorů nemoci nebo stavy, které vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, případně rozsah odborných vyšetření.

Dále se upravují: 

  • režim provádění dohledu na pracovištích a poskytování poradenství u prací kategorie první,
  • podmínky k provádění odborných vyšetření, spolupráce poskytovatelů pracovnělékařských služeb s dalšími specialisty,
  • lhůty pro některé periodické prohlídky,
  • postup při souběhu mimořádné a periodické prohlídky.

Praktické zkušenosti s poskytováním pracovnělékařských služeb zaměstnavatelům a vydáváním lékařských posudků

MUDr. Dana Kuklová, CSc. 
lékařka Státního zdravotního ústavu, Centra hygieny práce a pracovního lékařství

MUDr. Dana Šviráková
 
lékařka pracovního lékařství ve Zdravotním ústavu se sídlem v Ostravě

Praktické zkušenosti s poskytováním pracovnělékařských služeb zaměstnavatelům a vydáváním lékařských posudků s důrazem
na součinnost na ose:

registrující poskytovatel zdravotních služeb ⇒ zaměstnanec ⇒ lékař poskytující pracovnělékařské služby ⇒ zaměstnanec ⇒ zaměstnavatel

Novelizace z pohledu poskytovatele upřesnila podmínky, za kterých jsou vykonávány PLS. Snížila administrativní zátěž, jak bylo deklarováno? Vyjasnila prosincová novela prováděcí vyhlášky 79/2013 Sb. nejasnosti, které vznilky s novelou zákona č. 373/2011 Sb., zejména ohledně posudků?  

  • poskytovatelé pracovnělékařských služeb a jejich role v systému ochrany zdraví zaměstnanců,
  • poskytování PLS, pracovnělékařské prohlídky u pracovníků první kategorie, dílčí úkony v rámci PLS,
  • pracovnělékařské prohlídky, součinnost s dalšími odbornými poskytovateli,
  • podnět k vyžádání mimořádné prohlídky jestliže poskytovatel obdrží informaci o zdravotním stavu pracovníka od ošetřujícího lékaře,
  • lékařské posudky a posudkové závěry, oprávněný poskytovatel, resp. posuzující lékař,
  • PLS a posuzování a uznávání nemocí z povolání. 

Působnosti a pravomoci KHS jako orgánu ochrany veřejného zdraví na úseku pracovnělékařských služeb

RNDr. Jiří Urbanec
ředitel sekce ochrany a podpory veřejného zdraví, Krajská hygienická stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě

  • základní smysl PLS jako prevence poškození zdraví zaměstnanců,
  • podmínky výkonu práce a rizika s ní spojená,
  • nemoci z povolání,
  • povinnosti zaměstnavatelů na úseku ochrany zdraví zaměstnanců a PLS,
  • role státního zdravotního dozoru KHS,
  • nejčastější pochybení zjišťovaná při kontrolách.

Lékařské posudky právně významné pro pracovněprávní vztahy

JUDr. Martin Mikyska
advokát

Lékařské posudky a jejich důsledky pro práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele:

  • převádění zaměstnanců na jinou práci,
  • výpověd zaměstnavatele ze zdravotních důvodů,
  • výpověď zaměstnance ze zdravotních důvodů,
  • odstupné – tzv. 12 platů,
  • lékařské posudky významné pro odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání,
  • procedura od podezření na nemoc z povolání k jejímu ohlášení nebo neohlášení,
  • obrana zaměstnavatele nebo zaměstnance proti (ne)ohlášení nemoci z povolání).

Lektor

je osobou odborně způsobilou v prevenci rizik a osobou odborně způsobilou v oblasti PO. Bezpečnosti a ochraně zdraví při práci se profesně věnuje již téměř třicet let. Od roku 1998 působí jako svazový inspektor bezpečnosti práce – metodik – specialista v OS UNIOS. Je členem Rady BOZP – poradního orgánu vlády ČR, předsedou Stálého výboru pro

advokát a soudní znalec pro obor ekonomika, odvětví mzdy se zvláštní specializací náhrady za ztrátu na výdělku při úrazech a nemocech z povolání. 

vystudovala Lékařskou fakultu hygienickou Univerzity Karlovy v Praze (1976). Již během studia se věnovala problematice hygieny práce a nemocí z povolání. V roce 1983 obhájila Vědeckou hodnost kandidáta lékařských věd v oboru hygieny. V roce 1991 získala specializaci v oboru všeobecné lékařství prvního stupně, v roce 2001 specializaci v oboru

Nositelka specializované způsobilosti v oborech pracovní lékařství hygiena a epidemiologie a veřejné zdravotnictví. V současnosti působí jako lékařka pracovního lékařství ve Zdravotním ústavu se sídlem v Ostravě. Od roku 2014 vyučuje problematiku pracovnělékařských služeb na katedře managementu a ekonomiky University Tomáše Bati ve Zlíně a

ředitel sekce ochrany a podpory veřejného zdraví Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě. V hygienické službě působí od roku 1986, jeho  původní specializací byly důlní provozy, těžký průmysl a energetika. Je zároveň soudním znalcem v oboru hygiena práce.

Termíny a přihláška

DatumČasMěstoMístoCena 
31.10.20189:00 - 15:30Ostravabude upřesněno3790 Závazná přihláška

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.
Sleva 10 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 3-5 osob.
Sleva 20 % pro každého přihlášeného při současné objednávce jednoho semináře 6 a více osob.


Doplňující informace

Cena semináře zahrnuje kromě účasti na školení také studijní či pracovní materiál zpracovaný lektorem, zodpovězení dotazů v rámci diskuzního fóra a občerstvení, celodenní školení a kurzy i oběd. Na vyžádání vystavíme účastníkům osvědčení o absolvování semináře. 

Množstevní sleva na seminář Vám bude automaticky odečtena na faktuře. Více informací se dočtete v Podmínkách účasti na semináři, které jsou součástí závazné přihlášky.

Dotazy týkající se problematiky školení, které nejsou příliš specifické a týkají se širšího okruhu posluchačů, je možné zasílat předem na e-mailovou adresu: info@kursy.cz.
Dotazy budou zodpovězeny v rámci přednášky.

Spojení: Cca 1 týden před konáním semináře obdrží objednatel semináře plánek a popis cesty podle aktuální dopravní situace.

Zajistíme dle Vašich představ i firemní vzdělávání! Kontaktujte nás ZDE. Pořádáme kursy a školení v rámci celoživotního vzdělávání dospělých.

  • Budova CUBE - sídlo Verlag Dashöfer
  • Semináře Verlag Dashöfer - vstup
  • Semináře Verlag Dashöfer - recepce
  • semináře Praha 6
  • semináře na míru
  • prezence účastníků kurzu
  • formy firemního vzdělávání
  • bonusy ke vzdělávání
  • školení Praha - Amarilis
  • školení Praha - Amarilis - místnost
  • školení Praha - Clarion
  • školení Praha - Clarion - místnost
  • bonusy ke vzdělávání - aktuality
  • školení Praha - Clarion - oběd
  • školení Praha - Clarion - oběd
  • školení Praha - Clarion - oběd
  • školení Praha - Clarion - oběd
  • školení Praha - Clarion - občerstvení
  • školení Praha - Clarion - občerstvení
  • školení Praha - Clarion - občerstvení
.

Ochrana osobních údajů a jejich používání

Ochrana soukromí je záležitostí  důvěry a vaše důvěra je pro nás důležitá. Respektujeme vaše soukromí a při zpracování vašich osobních údajů dodržujeme zákonná právní předpisy týkající se ochrany osobních údajů, zejména tzv. GDPR (nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)) (dále jen "Nařízení").

Chtěli bychom vás tímto informovat o našem nakládání s osobními údaji pro zajištění vaší informovanosti příp. pro získání souhlasu s jejich zpracováním.

1. Data a jejich využití 

Verlag Dashöfer, nakladatelství spol s r.o. jakožto Správce zpracovává osobní údaje za tímto účelem:

 

 

 

 

Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu aktivní objednané služby a po dobu 5 let od ukončení objednané služby nebo nákupu singulárního produktu, nepožaduje-li právní předpis uchování smluvní dokumentace po dobu delší. V případě zpracování osobních údajů na základě uděleného dobrovolného souhlasu po dobu 5 let od udělení souhlasu.

Aktuální seznam našich zpracovatelů můžete nalézt zde.

2. Zabezpečení dat 

Ochrana vašich údajů je pro nás klíčová, proto vynakládáme maximální úsilí pro zajištění jejich bezpečnosti. Plně využíváme technická i organizační opatření pro prevenci neoprávněného přístupu k těmto datům a zamezení jejich zničení nebo zneužití. Způsoby zabezpečení vašich dat jsou také pravidelně kontrolovány.

Při zpracování údajů v plné míře využíváme možností pseudonymizace a anonymizace, abychom co nejvíce posílili jejich zabezpečení.   

 

3. Práva subjektů

Nad svými osobními údaji neztrácíte kontrolu. Můžete k nim kdykoliv přistupovat nebo je opravit. Jako subjekt zpracování osobních dat máte také následující práva: právo na potvrzení o zpracování a informace o tom, jaké osobní údaje o vás zpracováváme, na opravu, výmaz (pokud se nejedná o osobní údaje, které jsme povinni nebo oprávněni dále zpracovávat dle příslušných právních předpisů), omezení zpracování, přenos osobních údajů, námitku proti zpracování, podat stížnost u dozorového úřadu(ÚOOÚ), na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů v rozporu s tímto Nařízením. V případě zpracování na základě uděleného dobrovolného souhlasu máte také právo kdykoliv tento souhlas vzít zpět. 

V případě dalších dotazů ohledně zpracování osobních údajů nás můžete kontaktovat na info@dashofer.cz