Souběh výkonu funkce člena statutárního orgánu a pracovní poměr k téže společnosti - již nová právní úprava zakotvená v § 66d obchodního zákoníku, která nabude účinnosti od 1. 1. 2012. Obchodní zákoník nově umožňuje souběh výkonu funkcí, ale je mimo jiné třeba, aby mzdu zaměstnance pracujícího v souběhu schválil orgán, do jehož působnosti náleží rozhodovat o odměňování statutárního orgánu nebo jeho členů. Do konce prosince tohoto roku by měly zasednout valné hromady či dozorčí rady společností a schválit mzdu svých vedoucích zaměstnanců (kteří jsou současně členy statutárního orgánu této společnosti). Pokud takový postup nenastane, pak by od ledna 2012 neměla být mzda uvedeným zaměstnancům vyplácena.
Klíčové pojmy
právní minimum, občanské právo, obchodní právo, pracovní právo, jednání jménem společnosti, uzavírání obchodních smluv, pracovněprávní smlouvy, změny obchodních společností, obchodní rejstřík, statutární orgány obchodních společností, manažer
Seminář je určen pro
Majitele, podnikatele, společníky a jednatele společností, manažery, vedoucí pracovníky a firemní právníky.
Cíl semináře
Každý manažer či statutární orgán obchodní společnosti se při výkonu své funkce setkává s nutností jménem společnosti či za společnost vystupovat a jednat, ať již při sjednávání a uzavírání obchodních smluv, pracovněprávních smluv nebo ve vztahu ke státním orgánům. Z tohoto důvodu je tedy podstatné osvojit si základní znalosti z obchodního, občanského a pracovního práva, znát základní principy sjednávání a uzavírání smluv, vědět, na co si dát při uzavírání smluv pozor, kdo může jménem podnikatele či za něj jednat, apod. Seminář by měl manažerům a statutárním orgánům obchodních společností pomoci tuto problematiku lépe pochopit a tím jim usnadnit řádný výkon jejich funkce.
Cílem semináře je tedy osvojit si základní poznatky zejména z obchodního, občanského a pracovního práva ve vztahu k činnosti manažera a statutárního orgánu obchodní společnosti.
Obsah semináře
- Problematika jednání v obchodních a pracovněprávních vztazích - jednání podnikatele, jednání manažera za společnost, prokura, zastoupení na základě plné moci, jak správně udělit plnou moc, příklady omezení jednatelského oprávnění, podmínky, za jakých mohou zaměstnanci za společnost jednat.
- Souběh výkonu funkce člena statutárního orgánu a pracovní poměr k téže společnosti.
- Změny obchodních společností – rozhodování představenstva akciové společnosti při výkonu působnosti valné hromady u jednočlenných společností (s.r.o. a a.s.).
- Obchodní rejstřík – co se zapisuje do obchodního rejstříku, podávání návrhů na zápis do obchodního rejstříku, zakládání dokumentů do sbírky listin, jak rejstříkový soud rozhoduje, sankce za nesplnění povinnosti.
- Uzavírání smluv – jak správně uzavírat obchodní smlouvy, na co si dát pozor při uzavírání obchodních smluv, struktura a náležitosti smlouvy, důsledky chybně uzavřených smluv (neplatnost smlouvy), smlouvy pojmenované a nepojmenované, kdy se použije obchodní a kdy občanský zákoník, kogentní a dispozitivní ustanovení zákona, změny smluv, zajištění smluv, ukončení smluvních vztahů.
- Následky neplnění smlouvy – možnost odstoupení od smlouvy, důsledky prodlení věřitele a dlužníka, vznik odpovědnosti za škodu a náhrada škody, aplikace smluvně sjednaných sankcí, promlčení, prekluze, uplatnění práv v soudním řízení.
- Rozhodčí řízení - výhody a nevýhody rozhodčího řízení, jeho průběh, podmínky pro jeho konání, možnosti zrušení rozhodčího nálezu.
Časový harmonogram
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)
12.00 – 12.20 – přestávka s občerstvením
12.20 – 13.30 – přednáška (3. část)
13.30 – 13.45 – přestávka s občerstvením
13.45 – 15.00 – přednáška (4. část) + diskuze
Lektor
JUDr. Ondřej David, Ph.D.
managing partner DBK Partners. Advokát, zaměřuje se na obchodní právo, správní právo a daňové právo.
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
6.12.2011
9:00 - 15:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.