Seminář je určen pro
mzdové účetní.
Cíl semináře
Prakticky si procvičit vybrané oblasti práce mzdových účetních pod vedením zkušeného lektora a upevnění si novinek ve mzdové účtárně. Lektor s Vámi probere obecná pravidla při výplatě mzdy a platu, výpočet mzdya platu - jaké problémy mohou nastat, průměrný výdělek, problematiku provádění srážek ze mzdy, platu a odměny z dohod, odpovědnost mzdové účetní za případnou způsobenou škodu při zpracování mzdové agendy a mnoho dalšího.
Obsah semináře
Obecná pravidla při výplatě mzdy a platu
- splatnost mzdy, platu, náhrady mzdy,platu, odměny z dohod, výplata mzdy,platu nebo odměny z dohod – obecná pravidla, výplata náhrady mzdy nebo platu při dočasné pracovní neschopnosti nebo karanténě, prodlení při výplatě mzdy, odměny z dohod – úroky z prodlení, promlčení.
Výpočet mzdy, platu - problémy ve výpočtu mzdy, platu
- obecně o výpočtu mzdy, platu - platná právní úprava od 1.1.2010, výpočet poměrné části mzdy,platu v rámci zúčtovaného měsíce – sledování, odpracované doby v rámci nominálního fondu, výpočet mzdy,platu při výkonu práce přesčas , pojem práce přesčas, mzda, plat za práci ve svátek, náhradní volno a náhrada mzdy, platu za výkon práce přesčas a ve svátek, poskytnutí náhrady mzdy v případech, že zaměstnanec ve svátek, který připadl na všední den, nepracoval - porovnání hodinové mzdy, měsíční mzdy, platu, souběh jednotlivých zákonných příplatků – příplatek za přesčas, svátek, sobotu, neděli, noc, škodlivé prostředí, názorné příklady komplikovaných mzdových výpočtů.
Průměrný výdělek – mzda , plat a odměna z dohod
- kdy se použije průměrný výdělek – zákonné příplatky, náhrady mzdy, platu, překážky v práci, výkon jiné práce, částečná nezaměstnanost, zaručená mzda, stanovení průměrného výdělku – hodinový a měsíční průměrný výdělek, pro jaké účely se zjišťuje průměrný výdělek „čistý“, „hrubý“ , výpočet průměrného výdělku - započitatelnost jednotlivých složek mzdy, platu do průměrného výdělku, rozhodné období pro stanovení průměrného výdělku , pravděpodobný výdělek, zvláštnosti při stanovení průměrného výdělku – započitatelnost čtvrtletních, pololetních a ročních odměn, prémií.
Problematika provádění srážek ze mzdy, platu a odměny z dohod
- přehled platné právní úpravy k 1.1.2010 související s problematikou srážek, kdy a z čeho lze srážet - právní podklady ( jednotlivé tituly ), okruh příjmů ze kterých lze srážet , pořadí prováděných srážek, zvláštní okruh právních titulů - exekuční příkazy, o lze srážet ze mzdy, platu se souhlasem a bez souhlasu zaměstnance,dohoda o srážkách ze mzdy , platu a odměny z dohod mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem k uspokojení pohledávek zaměstnavatele, změna plátce mzdy, souběžné příjmy, oznamovací povinnost vůči soudu, srážky z dávek nemocenského pojištění, důchodového pojištění a dávek státní sociální podpory, výpočet srážek ze mzdy,platu nebo odměny z dohod – u r č e n í nezabavitelných částek, rozdělení zbytku čisté mzdy po odpočtu nezabavitelných částek, postupné umoření pohledávek dle důležitosti a pořadí jednotlivých exekučních titulů, názorné příklady složitějších postupů při výpočtu srážek – poměrné uspokojení pohledávek v případech , kdy má povinný více exekučních „titulů" podkladová evidence ve mzdové účtárně při provádění srážek – zvláštní případy .
Odpovědnost mzdové účetní za případnou způsobenou škodu při zpracování mzdové agendy
- chyby při zpracování mzdové agendy z nedbalosti, úmyslné chyby - bezdůvodné obohacení .
Archivace dokladů ve mzdové účtárně :
- archivace mzdových a personálních dokladů, archivace podkladů a dokladů pro výpočet náhrady mzdy při dočasné pracovní neschopnosti, pojistného, daní a důchodového pojištění.
Statistické údaje ve mzdové účtárně:
- sledování statistických údajů dle platné právní legislativy, průměrný stav zaměstnanců – výpočet , přepočtený stav zaměstnanců – sledování povinného podílu zaměstnávání osob, zdravotně znevýhodněných a invalidních ( Zákon o zaměstnanosti), názorný příklad výpočtu plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním, postižením za rok 2009 a výpočet pro rok 2010.
Dotazy, diskuse, závěr .
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 prezence účastníků
09:00 – 10:30 přednáška (1. část)
10:30 – 10:45 přestávka s občerstvením
10:45 – 12:00 přednáška (2. část)
12:00 – 13:00 oběd
13:00 – 14:30 přednáška (3. část)
14:30 - 14:45 přestávka s občerstvením
14:45 - 16:00 přednáška (4. část)
Lektor
Zdeněk Křížek
je absolventem obchodní akademie. Do roku 1998 působil na České správě sociálního zabezpečení v řadě vedoucích pozic. Od roku 1999 je osobou samostatně výdělečně činnou - vedení personalistiky a mzdového účetnictví pro malé organizace a organizace. Kromě této práce se od roku 2002 věnuje lektorské a poradenské činnosti v předmětné problematice. Své…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
18.3.2010
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.