Seminář je určen:
Členům managementu, HR ředitelům a dalším členům HR oddělní, vedoucím právních oddělení společností.
Cíl semináře:
Cílem semináře je seznámit účastníky s aktuálním stavem boje státu s vymýcením tzv. švarcsystému, tedy zaměstnávání lidí na živnostenský list, respektive s nesolidními agenturami práce, které formálně poskytují svým zákazníkům služby, ale fakticky přidělují zaměstnance. Lze shrnout, že problematika švarcsystému již není jednoznačnou kontrolní prioritou inspektorátů práce, jak tomu bylo v roce 2012. Kontroly nicméně i nadále probíhají (zejména na základě podnětů externích dodavatelů – “zaměstnanců“) a i nadále se ukládají v této oblasti vysoké pokuty, které přesahují obvykle ukládané sankce. Namísto švarcsystému se nyní kontroly zaměřují více na pseudoagentury práce, tedy společnosti, které často nemají ani licenci agentury práce, ale přitom přidělují své zaměstnance jiným společnostem. Při těchto kontrolách nelze vyloučit ani postih zákazníků tzv. pseudoagentur, u kterých fakticky pracují přidělení zaměstnanci.
Účastníci semináře by měli získat přehled o tom, jaké formy spolupráce s externími dodavateli jsou v pořádku a u kterých již hrozí rizika postihů, jak ze strany státu, tak ze strany samotných dodavatelů (spolupracujících osob). Pozornost bude věnována jak faktickým aspektům spolupráce, tak i smluvní dokumentaci.
Budou zmíněny i další formy nelegálního zaměstnávání, zejména zaměstnávání bez uzavřené písemné pracovní smlouvy nebo dohody o provedení práce mimo pracovní poměr.
Současně bude vysvětleno, jak v praxi probíhají kontroly ze strany inspektorátů práce, zejména jaká práva mají inspektoři a jaké povinnosti zástupci kontrolovaných osob.
Obsah semináře:
- Švarcsystém
- Přehled právní úpravy švarcsystému, respektive závislé práce (vymezení znaků závislé práce a vymezení obvyklých znaků švarcsystému), tedy úprava v zákoníku práce a zákoně o zaměstnanosti.
- Vymezení aspektů spolupráce s externími dodavateli, která zvyšují riziko švarcsystému – doporučení, čeho se při nastavení spolupráce a v jejím průběhu vyvarovat, a to jak ohledně faktické spolupráce, tak i v rámci smluvní dokumentace.
- Přehled možných sankcí a dalších rizik v případě posouzení spolupráce jako švarcsystém, zejména pokud jde o:
- možné pokuty ze strany inspektorátu práce;
- dopady do oblasti daně z příjmů (sankce ze strany finančních úřadů), případně odvodů na sociální a zdravotní pojištění;
- nároky spolupracujících externích dodavatelů;
- možná trestněprávní odpovědnost zástupců společnosti nebo i samotné právnické osoby.
Seznámení s postupem inspektorátu práce při kontrole švarcsystému:
zahájení, průběh kontroly a možná obrana kontrolované osoby;
navazující správní řízení o uložení pokuty, případně i další soudní řízení.
- Pseudoagenturní činnost
- Přehled právní úpravy agenturního zaměstnávání, tedy úprava v zákoníku práce a zákoně o zaměstnanosti.
- Vymezení aspektů spolupráce s externími dodavateli, která zvyšují riziko psedoagenturní činnosti – doporučení, čeho se při nastavení spolupráce a v jejím průběhu vyvarovat, a to jak ohledně faktické spolupráce, tak i v rámci smluvní dokumentace.
- Přehled možných sankcí a dalších rizik v případě posouzení spolupráce jako pseudoagenturní činnosti, zejména pokud jde o:
- možné pokuty ze strany inspektorátu práce, a to zejména pro příjemce služeb;
- vysvětlení zda i v tomto případě hrozí negativní dopady v oblasti daně z příjmů (sankce ze strany finančních úřadů), případně odvodů na sociální a zdravotní pojištění;
- riziko uplatnění existence pracovněprávního vztahu u zákazníka pseudoagentury práce ze strany přidělených zaměstnanců.
- Další formy nelegální práce
Seminář zmíní i rizika a možnosti jejich eliminování u dalších forem nelegální práce, zejména:
- Zaměstnávání bez uzavření písemné smlouvy – pracovní smlouvy nebo DPP či DPČ;
- Zaměstnávání cizince (ze státu mimo EU) bez platného pracovního povolení/povolení k pobytu.
- Diskuse s účastníky na probraná témata. Tento bod nicméně bude záviset na zájmu účastníků s tím, že lektor zodpoví otázky již v průběhu semináře.
Časový harmonogram semináře:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – dopolední coffee break
10.45 – 12.15 – přednáška (2. část)
12.15 – 12.30 – polední coffee break
12.30 – 14.00 – přednáška (3. část + diskuse)
Lektor
JUDr. Jaroslav Škubal
V roce 2004 se stal advokátem České advokátní komory a od roku 2006 působí jako usazený euroadvokát rovněž na Slovensku. Od roku 2004 spolupracuje s advokátní kanceláří PRK Partners (dříve Procházka / Randl / Kubr), kde v současné době vede pracovněprávní oddělení v Praze a Bratislavě. V rámci advokátní praxe se věnuje mimo jiné přípravě smluvní…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
17.1.2019
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
3 990,- Kč
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.