Klíčové pojmy
pohledávka, zajištění pohledávky, vymáhání pohledávek, nedobytná pohledávka, soudní řízení, rozhodčí řízení, uzavírání smlouvy, dlužník, exekuce
Cíl semináře
V současné době snad každý podnikatel řeší otázku, jak předcházet vzniku pohledávek, které nebudou ze strany dlužníka řádně a včas splaceny. V této souvislosti je třeba nejen dbát na výběr svého obchodního partnera, ale i na řádné zajištění závazků v uzavírané smlouvě. V případě, že již podnikatel má pohledávku po datu splatnosti a dlužník se nemá k její úhradě, nezbývá mu zpravidla nic jiného než ji vymáhat v soudním či rozhodčím řízení, případně pohledávku postoupit třetí osobě, která se touto činností zabývá.
Cílem semináře je poukázat na možnosti, jak zmírnit rizika spojená s tím, že obchodní partneři nebudou plnit své závazky, jejich vhodným zajištěním a jak dlužné pohledávky následně vymáhat v soudním a rozhodčím řízení.
Obsah semináře
- Zajištění obchodních závazků – jak zmírnit rizika spojená s tím, že obchodní partneři nebudou plnit své závazky, jejich vhodným zajištěním:
- zástavní právo
- ručení, bankovní záruka
- zadržovací právo
- smluvní pokuta
- uzavření notářského zápisu se svolením k vykonatelnosti
- zajištění převodem práva nebo postoupením pohledávky
- zajišťovací směnka
- akreditiv
- pojištění pohledávek, faktoring a forfaiting
- uznání závazku - Soudní vymáhání pohledávek – uplatnění dlužné pohledávky v soudním řízení (žaloba, návrh na vydání platebního rozkazu a elektronického platebního rozkazu), průběh soudního řízení (rozsudek, platební rozkaz, opravné prostředky), promlčení a prekluze práva, výkon rozhodnutí, exekuce.
- Rozhodčí řízení – výhody a nevýhody rozhodčího řízení, jeho průběh, podmínky pro jeho konání, možnosti zrušení rozhodčího nálezu.
- Řešení nedobytné pohledávky - postoupení pohledávky, přikázání pohledávky, započtení pohledávky, kapitalizace pohledávky.
Časový harmonogram semináře
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.15 – přednáška (2. část)
12.15 – 12.30 – přestávka s občerstvením
12.30 – 14.00 – přednáška (3. část + diskuse)
Lektor
Mgr. Martin Valo
Absolvoval v roce 1997 Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, advokátem od roku 2001. Působí jako advokát/partner v advokátní kanceláři Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři. Specializuje se na obchodní právo a právo obchodních společností, právní úpravu cenných papírů a kapitálového trhu, včetně investičních společností a investičních fondů,…
Více informací a další semináře lektoraJUDr. Andrea Vejběrová
V roce 2007 absolvovala na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (akademický titul Mgr.). Rigorózní studium zde zakončila v roce 2008 (titul JUDr.). Od roku 2007 studuje doktorandské studium na Katedře trestního práva Právnické fakulty UK v Praze.
Od roku 2007 pracuje jako advokátní koncipientka v advokátní kanceláři Hartmann, Jelínek, Fráňa…
Termíny a místo konání
10.6.2010
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.