Dvoudenní konference pro odborníky na podnikovou ekologii a bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Navazuje na úspěšné akce z uplynulých let. Konference budou doplněny paralelním programem v podobě kulatých stolů a společenským večerem. V rámci jednoho účastnického poplatku možnost účasti různých osob první a druhý den.
20. listopadu 2017
Povinnosti v podnikové ekologii v roce 2018 (II. ročník)
Na konferenci se posluchači seznámí s aktuální českou a evropskou legislativou, inspektoři české inspekce životního prostředí (ČIŽP) přednesou nejčastější protizákonná provinění a diskuze se zúčastní i špičkoví odborníci z jednotlivých oborů životního prostředí
Konference je rozdělena do 3 tematických bloků:
- Legislativní blok
První ucelený blok se zaměří na nejnovější změny české a evropské legislativy všech agend životního prostředí a z nich vyplývající povinnosti (přednesou: JUDr. Libor Dvořák (MŽP), Mgr. et Mgr. Štěpán Jakl (MŽP), Ing. Hana Krejsová)
- Kontroly České inspekce životního prostředí (ČIŽP) a hlavní pochybení
V tomto bloku budou prezentovány celkové výsledky všech kontrolovaných problematik v oblasti odpadového hospodářství a nebezpečných chemických látek (Přednesou: Ing. Lukáš Kůs (ČIŽP), Mgr. Martin Marko (ČIŽP), RNDr. Oldřich Jarolím (ČIŽP))
- Odpolední blok zaměřený na praxi
Celé odpoledne se budeme věnovat především praktickým problémům odpadového hospodáře, velký důraz bude kladen na změny a zá
ludnosti v ohlašování, snižování ekologické zátěže podniků, omezování znečištění a ekonomickým aspektům oběhového hospodářství. Chybět nebudou ani příklady dobré praxe. (Přednesou: Ing. Pavla Jirůtková (CENIA), Ing. Ondřej Beneš, Ph.D., MBA, LL.M. (Veolia), Dipl. Ing. Zdeněk Horsák, Ph.D.(SUEZ využití zdrojů))
Témata:
- odpady a životní prostředí z pohledu podniků,
- materiálové toky odpadů,
- hlášení odpadů do ISPOP,
- nakládání s chemickými látkami a směsmi (CLP, REACH, 258/2000)
- prevence havárií,
- ochrana vod a ovzduší,
- proměny praxe v souvislosti s novou legislativou v roce 2018.
Určeno:
- podnikovým ekologům,
- odborníkům na odpadové hospodářství,
- pracovníkům odpovědným za ISO 14001, ISO 14051, ISO 14063
(management péče o životní prostředí).
BOZP v roce 2018 (III. ročník)
Konference otevře zásadní otázky Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na konci roku 2017 a začátku roku 2018.
Účastníci se prostřednictvím přednášek na nejaktuálnější témata ze současné BOZP v jednom dni seznámí se současným vývojem v oboru i s tím, co tento vývoj znamená pro praxi na pracovištích. Přednášet budou odborníci, kteří se jednotlivými oblastmi dlouhodobě zabývají.
Vystoupí také zástupci orgánů státního dozoru a státní správy, kteří představí problematiku BOZP z hlediska institucí, utvářejících politiku státu v oblasti BOZP. Kromě řečníků očekáváme mnoho zajímavých hostů v plénu. Posluchači tak budou mít možnost potkat nejen podobně zaměřené kolegy, ale také přední osobnosti BOZP v České republice.
Témata:
- novinky ze státní správy a od orgánů státního dozoru,
- trendy v BOZP pro nadcházející období,
- novinky v legislativě,
- odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání,
- kategorizace prací,
- nebezpečné chemické látky a nakládání s nimi,
- novela zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách,
- další rok platnosti novely zákona č. 309/2006 Sb. a plán BOZP pro práce údržby,
- osoba odpovědná za provoz VTZ.
Určeno:
- osoby odborně způsobilé v prevenci rizik,
- koordinátoři bezpečnosti práce na staveništi,
- dalším specialisté na BOZP (např. manažeři a referenti BOZP),
- zástupci zaměstnavatelů a vedoucí zaměstnanci,
- auditoři systému managementu BOZP,
- personalisté,
- všichni ostatní, kterých se oblast bezpečnosti práce profesně dotýká.
Předchozí ročníky:
Program
1. den (20. listopadu 2017)
Povinnosti v podnikové ekologii v roce 2018
9:00-9:05 |
Zahájení |
9:05-9:30 |
Legislativní rámec povinností podnikového ekologa Přednáška se zaměří na nejnovější změny v legislativě životního prostředí. Především pak na:
|
9:30-9:55- |
Česká a evropská odpadová legislativa Po krátkém souhrnu posledních změn v odpadových předpisech se přednáška zaměří na připravovanou novelizaci evropských odpadových směrnic v rámci tzv. Balíčku k oběhovému hospodářství. Cílem připravované úpravy je zejména posun k vyšší recyklaci odpadů. V rámci přednášky budou představeny změny, které prostřednictvím českých předpisů ovlivní také povinnosti osob produkujících odpady nebo působících v odpadovém hospodářství v České republice. |
9:55-10:20 |
Česká a evropská chemická legislativa |
10:20-10:30 |
- Přestávka na kávu - |
|
Kontroly České inspekce životního prostředí (ČIŽP) a hlavní pochybení |
10:30-11:00 |
Kontroly v oblasti odpadového hospodářství Prezentovány budou celkové výsledky ze všech kontrolovaných problematik v oblasti odpadového hospodářství. Detailněji se následně prezentace zaměří na povinnosti původců odpadů, včetně příkladů řešených případů |
11:00-11:30 |
Kontroly nařízení REACH Prezentace se zaměří především na kontrolní projekty probíhající v roce 2017. Prvním z nich je REACH-EN-FORCE 5 zaměřený na rozšířené bezpečnostní listy a scénáře expozice. Další kontrolní projekt bude zaměřený na SVHC látky v předmětech. Kontrolováno bude jejich oznamování a předávání informací o jejich obsahu v předmětech. Dodržování těchto povinností může být výzvou zejména pro dovozce předmětů, zejména s ohledem na rozsudek ESD v této problematice č. C106/14. Budou zmíněny i probíhající kontroly omezených látek a nové přístrojové vybavení, které při těchto kontrolách ČIŽP využívá. Na závěr budou shrnuty výsledky kontrolní činnosti v oblasti nařízení REACH a nastíněna témata kontrol pro další období. |
11:30-12:00 |
Kontroly nařízení CLP Přednáška bude zahájena prezentací výsledků pilotního projektu ECHA zaměřeného na internetový prodej chemických látek a směsí (čl. 48 nařízení CLP). Dále se dotkne tématu nové klasifikace nikotinu a jejího dopadu na označování náplní do elektronických cigaret. Zmíněny budou také kontroly nového označování chemických směsí po 1. 6. 2017. |
12:00-13:00 |
- Oběd - |
13:00-14:00 |
Ohlašování prostřednictvím ISPOP Přednáška bude zaměřena na zopakování základních postupů pro úspěšné podání hlášení prostřednictvím Integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí (ISPOP). Během prezentace bude mimo jiné předvedeno, jakým způsobem spravovat účet ISPOP (přidání a změny uživatelů), registrovat provozovny a kontrolovat podaná hlášení. Dále budou zopakovány základní informace pro podání hlášení z jednotlivých agend životního prostředí (odpady, voda, IRZ a ovzduší). Na závěr budou představeny novinky pro ohlašování dat za rok 2017, které vycházejí především z legislativních změn. |
14:00-14:10 |
- Přestávka na kávu - |
14:10-15:10 |
Aktuální problematika vodního hospodářství v podnikové praxi Legislativní povinnosti a aktuální i připravované změny v české a evropské legislativě ve vodohospodářském oboru vč. současného stavu novelizace vodního zákona. Interní tlaky na snižování ekologické stopy (dopadu) podniků. Standardizace a požadavky na předcházení vstupu a čištění znečišťujících látek, unikajících do podzemní i povrchové vody. Praktické příklady omezování znečištění. Nový trend - recyklace průmyslových odpadních vod a reálné možnosti zero liquid discharge. Problematika odpadů (vč. kalů), souvisejících s vodohospodářskou podnikovou oblastí. |
15:10-16:00 |
Oběhové hospodářství v souvislostech Přednáška zaměřená na oběhové hospodářství. Jaké jsou sociální, ekonomické a technické aspekty konceptu circular economy, který nutně ovlivní celý odběratelsko-dodavatelský řetězec? Jak se změní podmínky v oblasti ochrany životního prostředí pro podniky v nejbližších letech? Souvislosti a příklady dobré praxe. |
Odborný garant a moderátor:
2. den (21. listopadu 2017)
BOZP v roce 2018
Novinky v legislativě a v BOZP |
Řešení sporných skutečností ve vztazích zaměstnanec - zaměstnavatel - úrazová pojišťovna při odškodnění pracovního úrazu JUDr. Martin Mikyska, advokát a soudní znalec Na modelovém reálném příkladu z praxe přednášející poukáže, které sporné skutečnosti se obvykle probírají a jak se řeší při odškodnění pracovního úrazu, včetně výpočtu jednotlivých nároků a soudní dohry případu |
Nakládání s nebezpečnými chemickými látkami V úvodu přednášky lektorka shrne právní předpisy upravující problematiku nebezpečných chemických látek a směsí s ohledem na ochranu zdraví zaměstnanců. Dále se zastaví u toho, jaké hlavní požadavky kladou na zaměstnavatele, jak by se tyto předpisy měly promítat do praxe na pracovištích, jak použít informace o klasifikaci a označení chemických látek a směsí a informace v bezpečnostním listu, případně rozšířeném bezpečnostním listu. Vynechána nebude ani povinnost zpracování písemných pravidel vyplývající ze zákona o ochraně veřejného zdraví, jejich aktualizace dle CLP a časté nesrovnalosti, které se v nich vyskytují. Na závěr přednášky zazní několik poznatků vzešlých z kontrolní činnosti a příklady nejčastěji zjišťovaných závad. |
Údržba a novela zákona č. 309/2016 Sb., po roce a půl platnosti Jeden z největších ohlasů loňského ročníku vzbudil příspěvek na toto téma. Přednášející v něm poukázal na to, že po poslední novele zákona č. 309/2006 Sb., vzniká povinnost zpracovávat plán BOZP nejen pro rozsáhlejší práce na staveništích, ale také pro tzv. práce údržby. Diskuse se dále vedla ohledně toho, zda jediným, kdo je plán oprávněn zpracovat, osoba s odbornou způsobilostí koordinátora BOZP na staveništi. Diskuse, kterou příspěvek vyvolal, vedla k formulaci jednoho ze závěrů konference. Závěr byl následně zaslán dotčeným subjektům a institucím, mj. také Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR. Odpověď MPSV, další vývoj diskuse a jak do ní můžete přispět ZDE. |
Novela úpravy pracovnělékařských služeb Schvalovacím procesem v červenci letošního roku prošla a nabyla platnosti dlouho očekávaná novela zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách ve znění zákona č. 202/2017 Sb., jenž nabude účinnosti dne 1. listopadu 2017. V návaznosti na to se na Ministerstvu zdravotnictví připravuje i novela vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách, která je prováděcím předpisem k zákonu a účinnosti by měla nabýt ke stejnému datu jako novela zákona. V době konání konference by měly mít oba právní předpisy za sebou necelý měsíc praktického používání. Pokud Vás téma zajímá podrobně, den před konáním konference se ve stejných prostorách koná kulatý stůl věnovaný výhradně novele úpravy pracovnělékařských služeb. Podrobnosti ZDE. Pokud máte zájem zúčastnit se Konoference i Kulatého stolu, kontaktujte nás, a my Vám pošleme nabídku dvoudenní účasti za zvýhodněných podmínek. |
Kategoirzace prací V přednášce se mimo jiné dozvíte z jakých podkladů vycházet při zařazování prací do kategorií, kdy a jaké faktory pracovních podmínek měřit, jaká minimální preventivní opatření je nutné v případě prací zařazených do vyšších kategorií přijmout a jak se mohou práce zařazené do vyšších kategorií projevit na zdraví zaměstnanců. |
Alkohol na pracovišti I když zákaz požívání alkoholu na pracovišti a rovněž vstupování pod jeho vlivem je velmi dobře znám, bohužel v praxi je i velmi často porušován. Nejenže někteří zaměstnanci do práce pod vlivem alkoholu přijdou, někteří dokonce požívají alkohol přímo v pracovní době nebo během přestávek v práci. Zaměstnanci pod vlivem alkoholu mají sníženou pracovní pozornost, lehkomyslné chování, zpomalené reakce, a mnohdy tak podceňují nebezpečí, kterému vystavují sebe i své okolí, a mohou způsobit pracovní úraz a škody na majetku zaměstnavatele i jiných osob. Přednáška shrne související otázky z právního pohledu – jak je zákaz alkoholu legislativně upraven, jakým způsobem lze zjišťovat ovlivnění zaměstnance alkoholem, jak nejlépe nastavit postupy při tomto zjišťování a jaké pracovněprávní postihy lze uplatnit vůči zaměstnanci, který byl prokazatelně pod vlivem alkoholu. Součástí výkladu bude také seznámení s judikaturou Nejvyššího soudu v oblasti alkoholu, především s jejím podstatným vývojem v nedávné době. |
Osoba zodpovědná za provoz vyhrazených technických zařízení |
Odborný garant a moderátor:
Robert Křepinský


9:00 - 9:05
Zahájení

9:00 - 9:30
Legislativní rámec povinností podnikového ekologa
JUDr. Libor Dvořák
ministerstvo životního prostředí
Přednáška se zaměří na nejnovější změny v legislativě životního prostředí. Především pak na:
- Aktuální změny v právní úpravě EIA
- novela stavebního zákona, zákona o posuzování vlivů na životní prostředí a dalších zákonů (č. 225/2017 Sb.) – nová procesní pravidla pro územní řízení s posouzením vlivů na životní prostředí a společné územní a stavební řízení s posouzením vlivů na životní prostředí
- novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí – transpozice revidované EIA směrnice (2014/52/EU), úprava u tzv. podlimitních záměrů, nové znění přílohy č. 1 apod.
- Novela vyhlášky č. 415/2012 Sb.
- novelizace tzv. emisní vyhlášky - úprava stanovení emisních limitů pro pachové látky, úprava náležitostí dokladu o provedení kontroly technického stavu a provozu spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva (10 - 300 kW), změna u některých kategorií tzv. vyjmenovaných zdrojů
- Novela vodního zákona
- omezení administrativy u poplatků (upuštění od povinnosti podávat poplatková hlášení, omezení povinnosti ohlašování údajů přes ISPOP), přenos správy poplatků z ČIŽP na SFŽP, úprava způsobu udělování výjimek vodoprávním úřadem, úprava definice odpadní vody a další související změny

9:30 - 9:55
Česká a evropská odpadová legislativa
Mgr. et Mgr. Štěpán Jakl
Ministerstvo životního prostředí ČR
Po krátkém souhrnu posledních změn v odpadových předpisech se přednáška zaměří na připravovanou novelizaci evropských odpadových směrnic v rámci tzv. Balíčku k oběhovému hospodářství. Cílem připravované úpravy je zejména posun k vyšší recyklaci odpadů. V rámci přednášky budou představeny změny, které prostřednictvím českých předpisů ovlivní také povinnosti osob produkujících odpady nebo působících v odpadovém hospodářství v České republice.


10:20 - 10:30
Přestávka na kávu

Kontroly České inspekce životního prostředí (ČIŽP) a hlavní pochybení

10:30 - 11:00
Kontroly v oblasti odpadového hospodářství
Ing. Lukáš Kůs
Česká inspekce životního prostředí
Prezentovány budou celkové výsledky ze všech kontrolovaných problematik v oblasti odpadového hospodářství. Detailněji se následně prezentace zaměří na povinnosti původců odpadů, včetně příkladů řešených případů.

11:00 - 11:30
Kontroly nařízení REACH
RNDr. Oldřich Jarolím
Česká inspekce životního prostředí
Prezentace se zaměří především na kontrolní projekty probíhající v roce 2017. Prvním z nich je REACH-EN-FORCE 5 zaměřený na rozšířené bezpečnostní listy a scénáře expozice. Další kontrolní projekt bude zaměřený na SVHC látky v předmětech. Kontrolováno bude jejich oznamování a předávání informací o jejich obsahu v předmětech. Dodržování těchto povinností může být výzvou zejména pro dovozce předmětů, zejména s ohledem na rozsudek ESD v této problematice č. C106/14. Budou zmíněny i probíhající kontroly omezených látek a nové přístrojové vybavení, které při těchto kontrolách ČIŽP využívá. Na závěr budou shrnuty výsledky kontrolní činnosti v oblasti nařízení REACH a nastíněna témata kontrol pro další období.

11:30 - 12:00
Kontroly nařízení CLP
Mgr. Martin Marko
Česká inspekce životního prostředí
Přednáška bude zahájena prezentací výsledků pilotního projektu ECHA zaměřeného na internetový prodej chemických látek a směsí (čl. 48 nařízení CLP). Dále se dotkne tématu nové klasifikace nikotinu a jejího dopadu na označování náplní do elektronických cigaret. Zmíněny budou také kontroly nového označování chemických směsí po 1. 6. 2017.

12:00 - 13:00
Oběd

13:00 - 14:00
Ohlašování prostřednictvím ISPOP
Ing. Pavla Jirůtková
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Přednáška bude zaměřena na zopakování základních postupů pro úspěšné podání hlášení prostřednictvím Integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí (ISPOP). Během prezentace bude mimo jiné předvedeno, jakým způsobem spravovat účet ISPOP (přidání a změny uživatelů), registrovat provozovny a kontrolovat podaná hlášení. Dále budou zopakovány základní informace pro podání hlášení z jednotlivých agend životního prostředí (odpady, voda, IRZ a ovzduší). Na závěr budou představeny novinky pro ohlašování dat za rok 2017, které vycházejí především z legislativních změn.

14:00 - 14:10
Přestávka na kávu

14:10 - 15:10
Aktuální problematika vodního hospodářství v podnikové praxi
Ing. Ondřej Beneš, Ph.D., MBA, LL.M.
Veolia ČR a.s.
Legislativní povinnosti a aktuální i připravované změny v české a evropské legislativě ve vodohospodářském oboru vč. současného stavu novelizace vodního zákona. Interní tlaky na snižování ekologické stopy (dopadu) podniků. Standardizace a požadavky na předcházení vstupu a čištění znečišťujících látek, unikajících do podzemní i povrchové vody. Praktické příklady omezování znečištění. Nový trend - recyklace průmyslových odpadních vod a reálné možnosti zero liquid discharge. Problematika odpadů (vč. kalů), souvisejících s vodohospodářskou podnikovou oblastí.

Oběhové hospodářství v souvislostech
Dipl. Ing. Zdeněk Horsák, Ph.D.
SUEZ Využití zdrojů a.s.
Přednáška zaměřená na oběhové hospodářství. Jaké jsou sociální, ekonomické a technické aspekty konceptu circular economy, který nutně ovlivní celý odběratelsko-dodavatelský řetězec? Jak se změní podmínky v oblasti ochrany životního prostředí pro podniky v nejbližších letech? Souvislosti a příklady dobré praxe.

ODBORNÝ GARANT a MODERÁTOR
Robert Křepinský
předseda Stálého výboru pro legislativu při Radě vlády pro BOZP, OS UNIOS, OZO v prevenci rizik

9:00
ZAHÁJENÍ

9:00 - 9:45
Novinky v legislativě a v BOZP
Robert Křepinský
předseda Stálého výboru pro legislativu při Radě vlády pro BOZP, OS UNIOS, OZO v prevenci rizik
Nejvýznamnější legislativní novinky za uplynulé období a výhled pro budoucí měsíce. Významné změny, o jejichž obsahu a požadavcích by měl mít každý odborník na BOZP přehled.

9:45 - 10:30
Novela úpravy pracovnělékařských služeb
MUDr. Anežka Sixtová
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Schvalovacím procesem v červenci letošního roku prošla a nabyla platnosti dlouho očekávaná novela zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách ve znění zákona č. 202/2017 Sb., jenž nabude účinnosti dne 1. listopadu 2017. V návaznosti na to se na Ministerstvu zdravotnictví připravuje i novela vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách, která je prováděcím předpisem k zákonu a účinnosti by měla nabýt ke stejnému datu jako novela zákona. V době konání konference by měly mít oba právní předpisy za sebou necelý měsíc praktického používání.
Novela zákona č. 373/2011 Sb. přináší řadu změn v oblasti posudkové péče a pracovnělékařských služeb, které přispějí ke zjednodušení postupů při vydávání lékařských posudků, snižování administrativní a ekonomické zátěže pro posuzované osoby, zaměstnance a osoby ucházející se o zaměstnání a zaměstnavatele, rovněž i pro poskytovatele zdravotních služeb. Upravené právní předpisy zohledňují také relevantní závěry projektu „Spolupráce zaměstnavatelů a zaměstnanců v oblasti aplikace nové právní úpravy pracovnělékařských služeb“, které byly přijaty na 120. Plenární schůzi Rady hospodářské a sociální dohody ČR dne 27. 7. 2015.
Úpravy se týkají například předkládání výpisů ze zdravotnické dokumentace, včetně stanovení doby pro jejich vydání a doby jejich platnosti, postupu pro stanovení rozsahu vyšetření při absenci výpisu, vydávání lékařských posudků a jejich přezkoumávání, včetně úpravy lhůt u některých posudků a zakotvení možnosti vzdát se práva na přezkoumání lékařského posudku. Další úpravy se týkají zejména změny rozsahu poskytování pracovnělékařských služeb při výkonu prací kategorie první, zajišťování pracovnělékařských služeb agenturou práce, upřesnění povinností zaměstnavatelů, zaměstnanců a poskytovatelů pracovnělékařských služeb, umožnění poskytování pracovnělékařských služeb na základě smlouvy i jiným poskytovatelem, než je smluvní poskytovatel zaměstnavatele, a úprava se dotkne i některých dalších oblastí.
Novela prováděcí vyhlášky pak upravuje v návaznosti na úpravy v zákoně bližší podrobnosti k jednotlivým upravovaným oblastem. Upravuje se například režim provádění dohledu na pracovištích a poskytování poradenství u prací kategorie první, podmínky k provádění odborných vyšetření, spolupráce poskytovatelů pracovnělékařských služeb s dalšími specialisty, lhůty pro některé periodické prohlídky, postup při souběhu mimořádné a periodické prohlídky. Dále se upravují v příloze č. 2 u některých rizikových faktorů nemoci nebo stavy, které vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, případně rozsah odborných vyšetření, a to na základě nových vědeckých poznatků a podnětů z praxe.
Podrobnosti o novele obou předpisů a první poznatky v souvislosti s platností nové úpravy sdělí přednášející, která se na přípravě novely zákona i vyhlášky podílela.
Pokud Vás téma zajímá podrobně, den před konáním konference se ve stejných prostorách koná kulatý stůl věnovaný výhradně novele úpravy pracovnělékařských služeb. Podrobnosti ZDE. Pokud máte zájem zúčastnit se Konoference i Kulatého stolu,kontaktujte nás, a my Vám pošleme nabídku dvoudenní účasti za zvýhodněných podmínek.

10:30 - 10:45
PŘESTÁVKA NA KÁVU

10:45 - 11:30
Nakládání s nebezpečnými chemickými látkami
Ing. Alice Klingerová
ředitelka sekce hygieny práce, Krajská hygienická stanice Středočeského kraje
V úvodu přednášky lektorka shrne právní předpisy upravující problematiku nebezpečných chemických látek a směsí s ohledem na ochranu zdraví zaměstnanců. Dále se zastaví u toho, jaké hlavní požadavky kladou na zaměstnavatele, jak by se tyto předpisy měly promítat do praxe na pracovištích, jak použít informace o klasifikaci a označení chemických látek a směsí a informace v bezpečnostním listu, případně rozšířeném bezpečnostním listu.
Vynechána nebude ani povinnost zpracování písemných pravidel vyplývající ze zákona o ochraně veřejného zdraví, jejich aktualizace dle CLP a časté nesrovnalosti, které se v nich vyskytují.
Na závěr přednášky zazní několik poznatků vzešlých z kontrolní činnosti a příklady nejčastěji zjišťovaných závad.

11:30 - 12:15
Kategorizace prací, rizikové faktory a jejich měření
Mgr. Pavla Šitychová
vedoucí Oddělení hygieny práce, Krajská hygienická stanice Středočeského kraje - územní pracoviště Kolín
Kategorizace prací je nástroj pro hodnocení pracovních rizik a pracovních podmínek a zaměstnavatel má povinnost tento nástroj při hodnocení jednotlivých prací vykonávaných na jeho pracovištích použít. Podstatou kategorizace prací není jen vlastní zařazení jednotlivých prací do kategorií, ale v prvé řadě přijmutí opatření k ochraně zdraví zaměstnanců s ohledem na výsledky tohoto hodnocení, tak aby bylo minimalizováno riziko poškození zdraví zaměstnanců.
V přednášce se mimo jiné dozvíte z jakých podkladů vycházet při zařazování prací do kategorií, kdy a jaké faktory pracovních podmínek měřit, jaká minimální preventivní opatření je nutné v případě prací zařazených do vyšších kategorií přijmout a jak se mohou práce zařazené do vyšších kategorií projevit na zdraví zaměstnanců.

12:15 - 13:00
OBĚD


13:00 - 13:45
Alkohol na pracovišti
JUDr. Nataša Randlová, Ph.D., JUDr. Bc. Michal Peškar
Randl Partners
I když zákaz požívání alkoholu na pracovišti a rovněž vstupování pod jeho vlivem je velmi dobře znám, bohužel v praxi je i velmi často porušován. Nejenže někteří zaměstnanci do práce pod vlivem alkoholu přijdou, někteří dokonce požívají alkohol přímo v pracovní době nebo během přestávek v práci. Zaměstnanci pod vlivem alkoholu mají sníženou pracovní pozornost, lehkomyslné chování, zpomalené reakce, a mnohdy tak podceňují nebezpečí, kterému vystavují sebe i své okolí, a mohou způsobit pracovní úraz a škody na majetku zaměstnavatele i jiných osob.
Přednáška shrne související otázky z právního pohledu – jak je zákaz alkoholu legislativně upraven, jakým způsobem lze zjišťovat ovlivnění zaměstnance alkoholem, jak nejlépe nastavit postupy při tomto zjišťování a jaké pracovněprávní postihy lze uplatnit vůči zaměstnanci, který byl prokazatelně pod vlivem alkoholu. Součástí výkladu bude také seznámení s judikaturou Nejvyššího soudu v oblasti alkoholu, především s jejím podstatným vývojem v nedávné době.

Řešení sporných skutečností ve vztazích zaměstnanec - zaměstnavatel - úrazová pojišťovna při odškodnění pracovního úrazu
JUDr. Martin Mikyska
advokát a soudní znalec
Na modelovém reálném příkladu z praxe přednášející poukáže, které sporné skutečnosti se obvykle probírají a jak se řeší při odškodnění pracovního úrazu, včetně výpočtu jednotlivých nároků a soudní dohry případu.

14:45 - 15:00
PŘESTÁVKA NA KÁVU

15:45 - 16:30
Údržba a novela zákona č. 309/2016 Sb., po roce a půl platnosti
Ing. Milan Kondziolka
PreventCom s.r.o., Společná vize o.s.
konzultant BOZP, koordinátor BOZP na staveništi
Jeden z největších ohlasů loňského ročníku vzbudil příspěvek na toto téma. Přednášející v něm poukázal na to, že po poslední novele zákona č. 309/2006 Sb., vzniká povinnost zpracovávat plán BOZP nejen pro rozsáhlejší práce na staveništích, ale také pro tzv. práce údržby. Diskuse se dále vedla ohledně toho, zda jediným, kdo je plán oprávněn zpracovat, osoba s odbornou způsobilostí koordinátora BOZP na staveništi. Diskuse, kterou příspěvek vyvolal, vedla k formulaci jednoho ze závěrů konference. Závěr byl následně zaslán dotčeným subjektům a institucím, mj. také Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR. Odpověď MPSV, další vývoj diskuse a jak se do ní můžete zapojit ZDE.

Lektoři
Robert Křepinský
je osobou odborně způsobilou v prevenci rizik a osobou odborně způsobilou v oblasti PO. Bezpečnosti a ochraně zdraví při práci se profesně věnuje již téměř třicet let. Od roku 1998 působí jako svazový inspektor bezpečnosti práce – metodik – specialista v OS UNIOS. Je členem Rady vlády pro BOZP – poradního orgánu vlády ČR, předsedou Stálého výboru pro…
Více informací a další semináře lektoraIng. Petr Šulc
je absolvent Fakulty stavební ČVUT, se specializací na vodní hospodářství a životní prostředí. Působil 10 let jako ředitel odboru infrastruktury pražského magistrátu a 3 roky jako technický a generální ředitel v kolektivních systémech Asekol a Ekolamp. Od roku 2009 působí jako nezávislý poradce v oblasti životního prostředí. Kromě environmentálního…
Více informací a další semináře lektoraIng. Lukáš Kůs
vedoucí oddělení odpadového hospodářství na ředitelství ČIŽP. V letech 2005 – 2011 pracoval jako inspektor oddělení odpadového hospodářství na oblastním inspektorátu Praha.
Více informací a další semináře lektoraMgr. Martin Marko
Odborný rada na Oddělení odpadového hospodářství, ředitelství ČIŽP, gestor a metodik pro nařízení (ES) č. 1272/2008 o klasifikaci, označování a balení chemických látek a směsí (nařízení CLP), dále pro chemický zákon č. 350/2011 Sb. a systém RAPEX (Rapid Alert System for Non-Food Products - rychlý výstražný informační systém Evropské unie o…
Více informací a další semináře lektoraRNDr. Oldřich Jarolím
osmý rok se věnuje problematice chemických látek na ředitelství České inspekce životního prostředí (zejména nařízením REACH). Zabývá se především metodickým vedením inspektorů a zastupuje ČR ve Fóru Evropské agentury pro chemické látky.
Více informací a další semináře lektoraMgr. Pavla Šitychová
od ukončení studia působí v hygienické službě, posledních deset let na pozici vedoucí oddělení hygieny práce pro okres Kolín.
Více informací a další semináře lektoraMUDr. Anežka Sixtová
vystudovala Lékařskou fakultu hygienickou Univerzity Karlovy v Praze, kterou ukončila v roce 1980. Od ukončení studia až do konce roku 2002 pracovala v hygienické službě, kde se věnovala problematice ochrany zdraví při práci. Od roku 2003 do roku 2016 pracovala na Ministerstvu zdravotnictví v sekci ochrany a podpory veřejného zdraví ve funkci…
Více informací a další semináře lektoraJUDr. Nataša Randlová, Ph.D.
Zakladatelka a partnerka advokátní kanceláře Randl Partners, spolumajitelka vzdělávací agentury Randls Training a externí vyučující pracovního práva na FF UK. Je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a studovala rovněž na Univerzitě Roberta Schumana ve Štrasburku.
V oblasti pracovního práva se specializuje zejména na kolektivní…
JUDr. Bc. Michal Peškar
Advokát a partner v advokátní kanceláři Randl Partners, předseda AKV - Asociace pro kolektivní vyjednávání a rozvoj pracovněprávních vztahů. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy a Fakultu sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze.
Specializuje se na problematiku pracovního práva, zejména na otázky kolem pracovní doby, elektronizace v…
JUDr. Martin Mikyska
advokát a soudní znalec pro obor ekonomika, odvětví mzdy se zvláštní specializací náhrady za ztrátu na výdělku při úrazech a nemocech z povolání.
Více informací a další semináře lektoraIng. Alice Klingerová
je ředitelkou odboru hygieny práce Krajské hygienické stanice středočeského kraje se sídlem v Praze.
Více informací a další semináře lektoraIng. Milan Kondziolka
je odborně způsobilou osobou v prevenci rizik, odborně způsobilou osobou v oblasti požární ochrany a koordinátorem BOZP na staveništi. V současnosti působí jako odborný poradce pro BOZP a PO a je jednatelem a spoluzakladatelem společnosti PreventCom, která zaměstnává špičkové odborníky na oblasti BOZP, PO a podnikové ekologie. Předtím pracoval jako…
Více informací a další semináře lektoraMartin Šturma
provádí osvětu pro všechny provozovatele technických zařízení se zaměřením na praktické ukázky problémů a nedostatků, se kterými se ve své dlouhodobé praxi setkal. Na základě zkušeností, které již přes 20 let sbírá, zavádí na míru šité provozní dokumenty, vzdělává revizní techniky z pohledu jejich legislativních a profesních povinností, zajišťuje…
Více informací a další semináře lektoraJUDr. Libor Dvořák
Narodil se 13. června 1975 v Novém Městě na Moravě. V únoru 2001 absolvoval Právnickou fakultu University Karlovy, od té doby byl zaměstnán v legislativním odboru Ministerstva životního prostředí (MŽP) jako specialista na problematiku posuzování vlivů na životní prostředí, přístup veřejnosti k informacím o životním prostředí, účast veřejnosti…
Více informací a další semináře lektoraMgr. et Mgr. Štěpán Jakl
je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity. V současné době pracuje na odboru odpadů Ministerstva životního prostředí, kde má na starosti přípravu nových právních předpisů.
Více informací a další semináře lektoraIng. Hana Krejsová
Vystudovala VŠCHT v Pardubicích obor fyzikální a analytická chemie. Více než 20 let pracovala ve Výzkumném ústavu organických syntéz a.s. v Pardubicích. Věnovala se chemické informatice, tj rešeršemi a vyhledáváním informací o chemických látkách hlavně v oblasti toxicity a účinků na životní prostředí. Posledních cca deset let se zabývá chemickou…
Více informací a další semináře lektoraIng. Pavla Jirůtková
V minulosti pracovala ve státní správě, po té v průmyslovém odvětví na pozici ekologa a také ve společnostech zabývajících se zneškodňováním odpadů. Má bohaté praktické zkušenosti s podnikovou ekologií a ohlašováním.
Od roku 2010 pracuje v CENIA, česká informační agentura životního prostředí na pozici Specialista ISPOP a IRZ, kde zajišťuje zejména…
Ing. Ondřej Beneš,, Ph.D., MBA, LL.M.
Vrcholový manažer s akademickým vzděláním a následnou odbornou praxí jak v řídící, tak i technické, právní a ekonomické oblasti.
Více informací a další semináře lektoraDipl. Ing. Zdeněk Horsák, Ph.D.
má za sebou více než 25 let praxe v odpadovém hospodářství v ČR i zahraničí, v současné době je generálním ředitelem SUEZ v ČR. S oblibou tvrdí, že „slovo odpady mizí z našeho slovníku, aby bylo nahrazeno výrazem zdroje“ - ostatně SUEZ nazval svou aktuální kampaň „revolucí zdrojů“ („resource revolution“).
Mimo jiného je členem správní rady EMPRESS,…
Místo konání
Akce se koná ve dnech 20. a 21. listopadu 2017 v konferenčním centru Grandior Hotel Prague (U Hájků). Informujte se na možnost výhodného ubytování přímo v místě konání, nebo v jeho blízkosti.
Last Minute sleva 20 %!
Běžná cena: 6980 Kč + 21 % DPH
Cena se slevou: 5 584 Kč + 21 % DPH
Společenský večer s kulturním programem a rautem v ceně!
V rámci účastnického poplatku je možná účast různých osob první a druhý den.
Termín a místo konání
20.11. – 21.11.2017
9:00 - 16:30
Praha
Jakmile vypíšeme nový termín, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Kč
O tématu školení
Přední odborníci na oblasti BOZP a podnikové ekologie otevřou aktuální i dlouhodobě významná témata z oblasí podnikové ekologie a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. V předsálí se koná miniveletrh společností nabízejících výrobky, služby a řešení pro oblasti BOZP a podnikové ekologie.